nooit problemen gehad met het verkleuren van de reflectoren of andere beschadigingen door oververhitting zelfs niet met dagrijverlichting
ik had 100 watt in de koplampen en in de mistlampen heb hier ong 4 jaar mee rondgereden zonder verkleuring of wat dan ook
auto is gewoon elk jaar gekeurd met die lampen erin nooit een opmerking over gehad
gr dries
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Meer licht...
Re: Meer licht...
Vorig jaar bij de APK een reflector afgekeurd, dit jaar zelf de andere vervangen wegens slechte lichtopbrengst (type Multivan, dubbele lampen).
Het gedeelte boven het lampje kreeg eerst een lichtbruin vlekje, later een grote donkerbruine vlek. Met een merkbaar verlies aan opbrengst.
Zorg altijd voor lampen met lage UV-straling (schijnt tegenwoordig bijna standaard te zijn), want UV is de oorzaak van het probleem.
Meestal heeft zo'n lampje een U in de artikelcode, maar vraag er zelf naar bij je onderdelen-specialist (de dealer heeft nog nooit van dit probleem gehoord).
Het gedeelte boven het lampje kreeg eerst een lichtbruin vlekje, later een grote donkerbruine vlek. Met een merkbaar verlies aan opbrengst.
Zorg altijd voor lampen met lage UV-straling (schijnt tegenwoordig bijna standaard te zijn), want UV is de oorzaak van het probleem.
Meestal heeft zo'n lampje een U in de artikelcode, maar vraag er zelf naar bij je onderdelen-specialist (de dealer heeft nog nooit van dit probleem gehoord).
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Re: Meer licht...
Dit is nieuw voor mij, op aanraden van nltuning werd mij aanbevolen om 6000k te nemen omdat dit het dichtst bij daglicht kwam.
4300 en 5000k is volgens mij toch geler licht wat dan weer in de richting van halogeen gaat?[/quote]
4300k is witter dan halogeen en wordt vaak standaard door autofabrikanten als Xenon gebruikt. De nieuwere audi's e.d. Hebben ca 5000k, nog witter, maar minder lichtopbrengst. 6000k is een tikkie blauw, veel mensen vinden dat mooi, maar minder lichtopbrengst. Nog koudere kleuren zijn nog minder efficient. Zelf ben ik van 4300 naar 5000 gegaan omdat ik dat mooier vind, maar je merkt een kleine teruggang in opbrengst.[/quote]
Onderstaand kom ik op veel sites tegen en zie bij 6000k toch echt wit licht staan en ervaar dit dan ook bij mijn eigen lampen
3000K = geel licht
4300K = geel/wit licht
5000K = wit licht met een licht gele gloed
6000K = wit licht
8000K = wit/blauw licht
10000K = blauw licht
12000K = blauw/violet licht
4300 en 5000k is volgens mij toch geler licht wat dan weer in de richting van halogeen gaat?[/quote]
4300k is witter dan halogeen en wordt vaak standaard door autofabrikanten als Xenon gebruikt. De nieuwere audi's e.d. Hebben ca 5000k, nog witter, maar minder lichtopbrengst. 6000k is een tikkie blauw, veel mensen vinden dat mooi, maar minder lichtopbrengst. Nog koudere kleuren zijn nog minder efficient. Zelf ben ik van 4300 naar 5000 gegaan omdat ik dat mooier vind, maar je merkt een kleine teruggang in opbrengst.[/quote]
Onderstaand kom ik op veel sites tegen en zie bij 6000k toch echt wit licht staan en ervaar dit dan ook bij mijn eigen lampen
3000K = geel licht
4300K = geel/wit licht
5000K = wit licht met een licht gele gloed
6000K = wit licht
8000K = wit/blauw licht
10000K = blauw licht
12000K = blauw/violet licht
- Multivan Generation
- Berichten: 33714
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Meer licht...
Kijk anders ook eens hier:
linkje
linkje
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Meer licht...
Heel erg duidelijk artikel en zeker voor iemand die nog niet met Xenon bekend is.Multivan Generation schreef:Kijk anders ook eens hier:
linkje
Zelf heb ik gekozen voor Pilot aangezien daar twee jaar garantie op zit (ook op de lampen) en ook keurig netjes en super snel word gegeven zonder gezeur.
Bijvoorbeeld vandaag opgestuurd vaak de volgende dag retour ( eigen ervaring bij NL Tuning in Limmen)
Dat was me het hogere bedrag meer dan waard, dit is natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keus die je moet maken wat je er voor uit wil geven.
Re: Meer licht...
Blauw met wit lijkt witter.
Zo werkt dat ook met wasmiddelen, echt waar
Zo werkt dat ook met wasmiddelen, echt waar
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: Meer licht...
Ik had gister een kapot koplampje in m'n Caddy, en aangezien ik ook niet echt tevree ben over de hoeveelheid dimlicht, heb ik als test Philips X-treme Vision erin gezet. Heb dus beide lampjes vervangen, want er zit nogal verschil in de lichthoeveelheid.
Philips claimt 100% extra licht. Voor wat het waard is, maar ik moet zeggen dat er nu inderdaad veel meer licht is. Het licht is ook knetterwit, ipv het wit/gelige van een standaard lampje. De lampjes zijn wel erg duur.
Wat er nu alleen wel een beetje zielig uit ziet, zijn de "ringen" van het stadslicht. Die zijn nog wel wit/gelig.
Philips claimt 100% extra licht. Voor wat het waard is, maar ik moet zeggen dat er nu inderdaad veel meer licht is. Het licht is ook knetterwit, ipv het wit/gelige van een standaard lampje. De lampjes zijn wel erg duur.
Wat er nu alleen wel een beetje zielig uit ziet, zijn de "ringen" van het stadslicht. Die zijn nog wel wit/gelig.
- solcerbouw
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 31 jan 2013, 17:34
Re: Meer licht...
Ik heb in de auto van mijn vriendin lampen van de halfords met 50?% meer licht geplaatst. Scheelt al een hoop (ook in de kosten), zit er nu zelf ook aan te denken voor mijn T5.
Licht kleur wordt wel wat witter, maar heb niet echt op de vergelijking gelet met de oude lampen.
Licht kleur wordt wel wat witter, maar heb niet echt op de vergelijking gelet met de oude lampen.