Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Terugroepactie 23K2 VOLKSWAGEN

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Terugroepactie 23K2 VOLKSWAGEN

Bericht door eurocook »

Ter informatie:

Publicatiedatum 20-112012
23K2 VOLKSWAGEN Bij voertuigen met een 2.0 liter Common Rail dieselmotor, modeljaar 2009 t/m 2011, bestaat de mogelijkheid dat ten gevolge van trillingen in een hogedruk brandstofinspuitleiding scheurvorming ontstaat. 20-11-2012 Details terugroepactie:https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Terugroepactie 23K2 VOLKSWAGEN

Bericht door robertTREBOR »

Details terugroepactie
Referentiecode producent 23K2
Meldende producent/distributeur Pon's Automobielhandel B.V.
Referentiecode RDW MGP120026
Publicatiedatum 20-11-2012

Merk/Type - VOLKSWAGEN EOS
- VOLKSWAGEN GOLF
- VOLKSWAGEN PASSAT
- VOLKSWAGEN SCIROCCO
- VOLKSWAGEN TIGUAN
- VOLKSWAGEN TRANSPORTER


Categorie defect Motor + brandst-/koel-/smeersysteem (M)
Omschrijving defect Bij voertuigen met een 2.0 liter Common Rail dieselmotor, modeljaar 2009 t/m 2011, bestaat de mogelijkheid dat ten gevolge van trillingen in een hogedruk brandstofinspuitleiding scheurvorming ontstaat.

Materiële gevolgen Vrijkomen van dieselolie in de motorruimte. Dit kan brand veroorzaken, alsmede het rijgedrag van het voertuig en andere voertuigen beïnvloeden. Het vrijkomen van dieselolie is herkenbaar door het ontstaan van een dieselgeur.

Mogelijke risico's - Brand met letselschade
- Het belasten van het milieu
- Een (verkeers)ongeval met letselschade


Beschrijving van het herstel De producent/distributeur roept de betreffende voertuigen terug; neemt maatregelen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt voor het maken van een afspraak verzocht contact op te nemen met een merkdealer. De merkdealer zal het voertuig controleren en een noodzakelijke reparatie uitvoeren. Op elke inspuitleiding wordt een trillingsdemper geplaatst om de belasting van de leidingen door trillingen te verminderen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief


Meer informatie op internet Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer Niet bekend

Opmerkingen RDW De RDW is over deze terugroepactie op 19 januari 2012 door de distributeur geïnformeerd.


Heeft u vragen over deze terugroepactie neemt u dan contact op met de producent/distributeur. De RDW kan u verder geen informatie verstrekken.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Terugroepactie 23K2 VOLKSWAGEN

Bericht door vaniac »

Daar zijn ze wel een beetje laat mee. Dit was al medio vorig jaar o.a. in Oostenrijk bekend en daar hebben ze er toen meteen een terugroepactie op gezet.....................................
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Terugroepactie 23K2 VOLKSWAGEN

Bericht door Multivan Generation »

vaniac schreef:Daar zijn ze wel een beetje laat mee. Dit was al medio vorig jaar o.a. in Oostenrijk bekend en daar hebben ze er toen meteen een terugroepactie op gezet.....................................
Tsja, daar is Porsche de importeur en die gaat er wat anders mee om, als de NL-importeur.. :muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
frits k

Re: Terugroepactie 23K2 VOLKSWAGEN

Bericht door frits k »

Ja,mijn ervaring in Oostenrijk bij de dealer is ook positief,wagen onderhoud en reparatie history werd zo uitgeprint,mobiliteits voorwaarden t.o.v. bovenstaande werd goed uitgelegd en alle terugroepacties kreeg ik zwart op wit mee.
Toen ik later de dealer in Nederland hiermee confronteerde zij men dat deze zaken niet gebruikelijk zijn .
Is dit een vorm van bewust dom houden? :ie
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: Terugroepactie 23K2 VOLKSWAGEN

Bericht door bobkim »

Moeten wij in nederland zelf maar in de gaten houden of we wel of niet horen bij de groep voor een terugroepactie. Ik rij een 2.0 ltr diesel uit 2011 en heb echt niets van Pon vernomen.
Plaats reactie