Omdat ik gasveren heb gemonteerd heb ik de schakelaar losgehaald, omdat de motorkap anders niet dicht ging. Schakelaar hangt nu los. Kan het kwaad als ik zo blijf rijden, krijg natuurlijk nu geen melding van te laag olieniveau. Ik controleer wekelijks het oliepeil. Of is het beter dat deze ingedrukt blijft.
Ik lees daar een resetfunctie nadat er een te laag olie niveau is geconstateerd en dat wordt gemeld in het dashbord. Dus je krijgt de melding en kijkt het na en dat zorgt deze schakelaar ervoor dat de melding 50km wegblijft zelfs als je het probleem van te weinig olie niet hebt verholpen.
Dan heb ik persoonlijk toch liever dat de melding blijft totdat het probleem is verholpen.
Wim T4 935 schreef:Ik lees daar een resetfunctie nadat er een te laag olie niveau is geconstateerd en dat wordt gemeld in het dashbord. Dus je krijgt de melding en kijkt het na en dat zorgt deze schakelaar ervoor dat de melding 50km wegblijft zelfs als je het probleem van te weinig olie niet hebt verholpen.
Dan heb ik persoonlijk toch liever dat de melding blijft totdat het probleem is verholpen.
Dat dacht ik ook Wim. Alleen hoe krijg ik de schakelaar ingedrukt. Morgen even mee stoeien. Misschien dat jij een idee hebt of andere forumleden.
andere schakelaar monteren die andersom werkt (dus in rust "motorkap dicht" simuleert en bediend kan worden om je oliepeilmelding te resetten)? dezeschakelaar kun je naar wens ergens monteren dan
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon