Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Foto's intercooler 151 pk

vragen over de T4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Foto's intercooler 151 pk

Bericht door sgsdebruijn »

Ruud schreef:
Pascal-141 schreef:
Ruud schreef:hoi
bij bepaalde motorfietsen heb ook iets waardoor er via biuzen extra lucht door rijwind bij de filter komt
gr.ruud
Ja, de RAM air . Maar da's iets anders , die motoren halen hun vermogen bij hoge toeren (bvb 13000tr/min) , die snakken naar adem dan ...
Maar die traaglopende 2.4D heeft standaard al een luchtoverschot . :knipoog[/quote
zo,dat is snel
ik snak op mijn leeftijd ook naar adem en werk toch niet hard :bifun :bifun :bifun
phoe phoe
ruud
Sommige mensen snakken hn hele leven naar adem en voeren weinig uit :bonk :knipoog
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Foto's intercooler 151 pk

Bericht door Jurgen VH »

Pascal-141 schreef:
Ruud schreef:hoi
bij bepaalde motorfietsen heb ook iets waardoor er via biuzen extra lucht door rijwind bij de filter komt
gr.ruud
Ja, de RAM air . Maar da's iets anders , die motoren halen hun vermogen bij hoge toeren (bvb 13000tr/min) , die snakken naar adem dan ...
Maar die traaglopende 2.4D heeft standaard al een luchtoverschot . :knipoog
13000 rpm is al van een tijdje geleden Pascal, 15500 bij een 1000 en tot 17000 rpm voor een 600tje :knipoog maar de snelheden zijn ook wel iets anders dan bij mijn T4 waardoor het de ram air effectiever zal maken :bifun :bonk
Gebruikersavatar
sjemmie
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2011, 19:13

Re: Foto's intercooler 151 pk

Bericht door sjemmie »

Hee...
ik hoorde hier een 'scoop' op de motorkap maken om rijwind direkt langs de IC te geleiden.
In principe zit die al in de motorkap ingebouwd.
Ik heb een tijdje met een fan onder mijn IC gereden. ( van yamaha r 600 radiateur)
hier merkte ik ook wel degelijk verschil. vooral in warme zomerdagen en met aanhangers etc.
ik wou dit nog verder optimaliseren, door het luchtkanaal in de motorkap goed aan te laten sluiten op de IC
maar mijn trouwe T4 is helaas wijlen (ongeluk).
tot die tijd had ik een aantal laagjes isolatieband op de randen van de IC geplakt,
totdat ik weer aansluiting kreeg op de 'motorkap-luchtinlaat'.
dit helpt ook al, anders circuleer je alleen maar warme lucht uit je motorcompartiment over je IC heen.
als ik de fan inschakelde voelde ik em lucht aanzuigen voor de motorkap, net boven de grill.
Tevens had je minder opwarming van de IC omdat deze 'bovenop' de motor zit gemonteerd.
er was onder de IC juist genoeg ruimte om de fan te monteren.
eigenlijk had ik hier een geforceerde intercooler...

moeite waard, leuk project, en je hoeft geen permanente aanpasingen te maken!
zorg wel dat je een fan neemt die een ring om haar rotorbladen heeft.
zo kun je de ring vrijwel tegen je IC aanzetten voor maximaal rendement!


groet sjemmie.
alles weer origineel
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Foto's intercooler 151 pk

Bericht door sgsdebruijn »

Reimo Extreme isolatie mooi langwerpig snijden en dan op je IC plakken, sluit erg mooi af
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: Foto's intercooler 151 pk

Bericht door mevlut »

sjemmie schreef:Hee...
ik hoorde hier een 'scoop' op de motorkap maken om rijwind direkt langs de IC te geleiden.
In principe zit die al in de motorkap ingebouwd.
Ik heb een tijdje met een fan onder mijn IC gereden. ( van yamaha r 600 radiateur)
hier merkte ik ook wel degelijk verschil. vooral in warme zomerdagen en met aanhangers etc.
ik wou dit nog verder optimaliseren, door het luchtkanaal in de motorkap goed aan te laten sluiten op de IC
maar mijn trouwe T4 is helaas wijlen (ongeluk).
tot die tijd had ik een aantal laagjes isolatieband op de randen van de IC geplakt,
totdat ik weer aansluiting kreeg op de 'motorkap-luchtinlaat'.
dit helpt ook al, anders circuleer je alleen maar warme lucht uit je motorcompartiment over je IC heen.
als ik de fan inschakelde voelde ik em lucht aanzuigen voor de motorkap, net boven de grill.
Tevens had je minder opwarming van de IC omdat deze 'bovenop' de motor zit gemonteerd.
er was onder de IC juist genoeg ruimte om de fan te monteren.
eigenlijk had ik hier een geforceerde intercooler...



moeite waard, leuk project, en je hoeft geen permanente aanpasingen te maken!
zorg wel dat je een fan neemt die een ring om haar rotorbladen heeft.
zo kun je de ring vrijwel tegen je IC aanzetten voor maximaal rendement!


groet sjemmie.

Stond nog wat bij tips en trucs; http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... ilator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Groetjes,
Mevlut
Plaats reactie