Bleek de standkachel te zijn die een poosje een “af en toetje had”, en ik moet zeggen, ja hij rookte ook wel heel fors ook ja.
Type: Eberspacher Hydronic, D3WZ, uitvoering 25 2121 05, 3000 Watt, gemonteerd in een T4 ACV, 2002
Zoeken in t4-wiki, veel docs van Peter multivan gehad, maar de oplossingsruimte lijkt te breed om zo maar te gaan sleutelen. Inmiddels de temperatuur-sensor losgetrokken om zo een volgende brandmelding te vermijden. Wagen komt dus nu maar langzaam op temperatuur.
Mogelijk oorzaken uit T4-Wiki voor het veel roken:
- - doseerpomp
- vuil en drek (al denk ik het niet, want ik heb de eberspacher recent nog een keer een langere tijd laten draaien)
- Mogelijk gloeibougie (kan na 10 jaar sowieso geen kwaad denk ik so….)
ennnnnn de ergste... voor het laatst bewaard
- ergens een slechte pakking... tsjaaaaaa, daar kom je altijd mee weg... heel het ding uit elkaar en renoveren maar.....
Vragen:
- Zijn er ervaringsdeskundigen die aan kunnen geven hoe je daar het beste aan kunt zoeken?
Het ding zit volgens mij echt heel klotig weggewerkt.
- Kun je de D3WZ uitlezen met Vagcom ? (T4-wiki geeft aan van niet, een PT4MV geeft aan van mogelijk wel)
- Ik zie op een foto (1e foto) vanonder de motorkap dat er een soort klemmen zitten, is daarmee de complete unit makkelijk los te halen ?
Verder:
In de wagen zit nog een luchtverwarmer (Webasto) met een schakelklokje (zie foto)
Op het T4 wiki-forum is aangegeven hoe een (ander ?) schakelklokje gebruikt kan worden als diagnose instrument, Is er ervaring om dit ook met dit klokje te doen ?
Dank je voor reaties bij voorbaat.
Pieter.