Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Bericht door erik T5 371 »

Beste Wjw'ers,

In week 18 wordt als alles meezit mijn nieuwe T5GP afgeleverd. :driveT5

2.0TDI 103/KW/140PK DSG Comfortline, Dubbele cabine L2H1 met achterklep.

Het betreft een bus met o.a. de volgende opties:

Natural grey metallic, 18inch Canberra velgen, Bestelauto van het jaar pakket, Bumperbeschermer, Elektrisch pakket 3, Exclusive pakket, Executive pakket plus pakket, Leder interieur met pilootstoelen :love , PDC V+A met camera, Rokerspakket, Sidebars, Tapijt in cabine, RNS315 met telefoon voorbereiding, Trekhaak, Betonplex vloer in laadruimte, Bi-xenon :love , Chrome pakket, Pack comfort pakket, Multivan pakket, glasslook panelen, Cruise control, Lederen multifunctioneel stuur, Climatic, Privacy glass, Alles in kleur, Bocht verlichting, Boordcomputer plus, Licht en zicht pakket

Er zijn nog dingen die ik wil gaan aanpassen: :werkaanT4

* Extra speakers plaatsen:

Speakers onder de bank plaatsen, die ook gemakkelijk weer te verwijderen zijn.

Subwoofer plaatsen onder de bijrrijdersstoel (Pioneer TS-WX110A actief) Deze heb ik al.

Kan mij iemand vertellen welke speakers ik eventueel kan gebruiken onder de bank, zonder dat ik er een extra versterker voor moet aansluiten. Ben wel van plan om zelfbouw kisten te maken. De radio is een RNS315. Ik mis nu (in de oude T5) wat geluid achterin.

* Dakspoiler plaatsen. Ik ben van plan om zoiets te plaatsen:

Afbeelding

* Eventueel verlagen, hierover ben ik niet zo bekend mee. Dus alle suggesties/tips zijn welkom!

* Chiptuning door JD engineering van 140 pk 340Nm --> 170 pk 400Nm. :jump Zijn hier mensen die mij dit afraden ivm DSG?? Ik rij wel voor mijn werk 80/85% met mijn aanhangwagens.

* Stofferen van de laadruimte met vilttappijt.

Afbeelding

* Xenon lampen plaatsen voor grootlicht, en leds plaatsen in de mistlampen :love


Ik zal best nog wel wat dingen zijn vergeten, maar dat komt de volgende keer wel. Ik hou jullie op de hoogte als de bus is afgeleverd.

Rij nu nog een T5 2.5TDI 131pk uit 2004 Dubbele cabine L1H1 Comfortline 6-bak met achterklep full options. :yes En ben eens benieuwd of de nieuwe me net zo goed als deze bevalt.

Ik hoop dat jullie mijn Project gaan volgen!

Groeten uit het limburgse land.

Erik 371 T5 :T54LIFE
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Bericht door Donald4Motion »

Erik, Leuk om te horen. en wat duurt dat wachten lang he :bonk

Persoonlijk vind ik die spoiler een beetje 'te'
Hier een link met een subtielere uitvoering als voorbeeld http://www.trendyauto.nl/auto-spoilers/ ... t-1140.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Een leuke goeie schroefset met 20inch velgen tilt je wagen ook weer naar een next level.
DSG, tuning en karren trekken, ik zou jezelf gewoon inhouden als je een kar erachter hebt hangen.
Bij een tuning op maat kunnen ze meestal net wat meer eruit halen en speciaal voor jou blok aangepast.Kost iets meer, maar je krijgt ook meer.

Ik volg je :toppie
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Bericht door Anno »

Bij chiptunen gaat met name het koppel omhoog. Dat betekent dat de aandrijflijn extra belast kan worden. Dat doe je al door met een kar rond te hippen. Ik weet niet hoe overbemeten de DSG bak is.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Bericht door RKDesigns »

Ligt puur aan je type bak die eronder hangt de laatste generatie bakken zijn een stuk beter en sterker. DQ250 had nog wel es wat problemen. De 180 pk 2.0 bi turbo heeft bij me een DQ500 en die kan heel wat meer hebben dan die af fabriek mee gekregen heeft.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Bericht door Multivan Generation »

erik T5 371 schreef:Het betreft een bus met o.a. de volgende opties:

Natural grey metallic, 1.... Bi-xenon :love , Chrome pakket, Pack comfort pakket, Multivan pakket, glasslook panelen, Cruise control, Lederen multifunctioneel stuur, Climatic, Privacy glass, Alles in kleur, Bocht verlichting, Boordcomputer plus, Licht en zicht pakket

Er zijn nog dingen die ik wil gaan aanpassen: :werkaanT4

* Xenon lampen plaatsen voor grootlicht, ..
Als je bi-xenon hebt, dan is dimlicht en grootlicht Xenon.
De schakeling tussen dimlicht en grootlicht werkt met een stelmotortje,
wat er voor zorgt dat een metalen plaatje, wat ook zorgt voor het lichtbeeld, wegklapt bij grootlicht.

tegenwoordig hoeft het trouwens geen metalen plaatje meer te zijn,
maar kan het ook al een kunststof iets zijn..

Scheelt je weer werk :knipoog

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
polletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2013, 12:00

Re: van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Bericht door polletje »

Mooie auto krijg je, ga je zeker plezier aan beleven.
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

Re: van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Bericht door erik T5 371 »

@ Donald4Motion,

Wachten duurt inderdaad altijd te lang. Maar ik tour nu nog met plezier de oude T5 :driveT5 . Toch dat geluid van de 5-pitter blijft mooi. Zal het straks zeker de 1e tijd missen. :wjw

De spoiler die jij bedoelt is inderdaad ook nog niet zo slecht, heb nu nog even de tijd om een keuze te maken.(ieder nadeel, heeft ook z'n voordeel!) :bifun :bifun

Kwa velgen hou ik het op de 18inch Canberra velgen. Deze vind ik er mooi onder staan.

@ Donald4Motion, Anno, RKDesigns,
Betreft de chiptuning: Ik zal eens kijken hoe hij zo bevalt met de aanhangwagen erachter. Ook i.v.m. favrieksgarantie.

Ik zal jullie hierover informeren als ik de 1e km's met de bus+aanhangwagens heb gereden. :ikrij

@ Multivan Generation,

Oke, dat is nieuw voor mij. Wist ik niet. Weer wat geleerd, handig zo'n forum! :toppie

@ Polletje,

Bedankt voor jou reactie, ik hoop inderdaad dat ik er veel plezierige km's mee mag gaan maken!


Trouwens iemand nog tips/suggesties/ideeën betreft speakers onder de achterbank?

Alles hulp is welkom! :jumpklap

Hierbij wat foto's van m'n oude T5.

Erik T5 371 :T54LIFE

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Bericht door Anno »

TS,

Aangaande tips speakers onder de achterbank het volgende:

Hoge tonen moeten rechtstreeks van geluidsbron naar oor gaan, lage tonen mogen via een omweg.

Plaats je speakers onder de achterbank dan mis je dus de hoge tonen.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

Re: van T5 2004 131pk ---> T5GP 2013 140pk

Bericht door erik T5 371 »

Anno schreef:TS,

Aangaande tips speakers onder de achterbank het volgende:

Hoge tonen moeten rechtstreeks van geluidsbron naar oor gaan, lage tonen mogen via een omweg.

Plaats je speakers onder de achterbank dan mis je dus de hoge tonen.



Je hebt inderdaad wel gelijk met de hoge tonen. De oplossing zou zijn om gaten te maken in de wand. Zodat ze ter hoogte van de oren zitten. Maar ik vind het zonde om zomaar even 2 grote gaten te maken in de wand. Misschien dat het mogelijk is om tweeters in te bouwen in de flessenhouders L+R onder de bank.(zie foto) En dat ik voor de lage tonen aparte kisten maak die onder de bank komen.


De bedoeling is om de 2x tweeter en 2x woofer rechtstreeks met de originele speakers voor, aan te sluiten op de RNS315. Dus zonder een losse versterker erbij te nemen. Is dit haalbaar voor de RNS315? Of blaas ik hiermee de versterker op? De subwoofer die wordt gebruikt is de Pioneer TS-WX110A actief. Deze heeft een eigen versterker.


Alle tips/suggesties/ideeën zijn welkom!!

Erik T5 371


Afbeelding
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
Plaats reactie