Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Max. km. voor aankoop

vragen over de T5
Plaats reactie
bartmaerivoet
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2013, 11:53

Max. km. voor aankoop

Bericht door bartmaerivoet »

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik rijd momenteel met een Caddy People, maar ik overweeg zeer sterk de overstap naar een T5, de 2,5 TDI versie.

Wat is jullie mening over het aantal km's bij aankoop, maw, wat is jullie maximumkilometerstand voor aankoop van een 2de handse wagen. Waar let ik op bij de aankoop? Wat zijn de te verwachten kosten bij een kmstand van 200.000 km.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

gr
BArt
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door vaniac »

De 2.5 tdi is een dure motor als het om reparaties gaat. Als je voor betrouwbaarheid gaat, kun je beter voor een 1.9 tdi kiezen.
Hederik
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2013, 16:53

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door Hederik »

Ik sta ook op punt om over te stappen naar een nieuwe camper en ben nog een beetje een leek. Wat is de onderbouwing hier voor? Hebben 1.9 motoren niet die vervellende pompverstuivers toevallig.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door DNS »

Hederik schreef:Ik sta ook op punt om over te stappen naar een nieuwe camper en ben nog een beetje een leek. Wat is de onderbouwing hier voor? Hebben 1.9 motoren niet die vervellende pompverstuivers toevallig.
Volgens mij hebben alle T5.1's van die vervelende pompverstuivers. :gekte
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door Pascal-141 »

DNS schreef:
Hederik schreef:Ik sta ook op punt om over te stappen naar een nieuwe camper en ben nog een beetje een leek. Wat is de onderbouwing hier voor? Hebben 1.9 motoren niet die vervellende pompverstuivers toevallig.
Volgens mij hebben alle T5.1's van die vervelende pompverstuivers. :gekte
T5.1 ,oftewel T5gp ,heeft 2.0 motoren, dat zijn commonrails. :knipoog
De T5 heeft pd-motoren (pumpedusemotoren, pompinjectoren dus)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door DNS »

OK, bedoelde eigenlijk T5.1(e generatie). Zal ik ze voortaan T5.0 noemen? :bonk
Hoe dan ook zitten er van die vervelende pompverstuivers in. :gekte

Maar de oorspronkelijke vraag blijft wel interessant: Wat is de houdbaarheid van de T5(.0 :lach ) 1.9TDI en 2.5TDI qua km's?
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door Pascal-141 »

DNS schreef:OK, bedoelde eigenlijk T5.1(e generatie). Zal ik ze voortaan T5.0 noemen? :bonk
Hoe dan ook zitten er van die vervelende pompverstuivers in. :gekte

Maar de oorspronkelijke vraag blijft wel interessant: Wat is de houdbaarheid van de T5(.0 :lach ) 1.9TDI en 2.5TDI qua km's?
Waarom niet gewoon "T5" ? :knipoog
De "jongere" , of faceliftversie is de T5.2 .

En ja , ivm kilometerstanden : ik heb de 2.5tdi T5 al te koop gezien met 500d km ...
Laatst gewijzigd door Pascal-141 op 04 mar 2013, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door Anno »

Ik heb een T5 2.5 gekocht met 250.000 op de teller. Wanneer ik naar de onderhoudhostorie kijk dan kom ik alleen maar zaken tegen als olie wisselen, banden wisselen, remmerij op pijl houden en dat soort zaken. Geen 'enge' reparaties betreffende verstuivers, waterpomp, aandrijfassen e.d.

Statistisch gezien sta ik dus morgen stil.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door vaniac »

Pascal-141 schreef:
DNS schreef:OK, bedoelde eigenlijk T5.1(e generatie). Zal ik ze voortaan T5.0 noemen? :bonk
Hoe dan ook zitten er van die vervelende pompverstuivers in. :gekte

Maar de oorspronkelijke vraag blijft wel interessant: Wat is de houdbaarheid van de T5(.0 :lach ) 1.9TDI en 2.5TDI qua km's?
Waarom niet gewoon "T5" ? :knipoog
De "jongere" , of faceliftversie is de T5.1 .

En ja , ivm kilometerstanden : ik heb de 2.5tdi T5 al te koop gezien met 500d km ...
Onze oosterburen op het T5-Board noemen de oude T5 de T5.1 en de nieuwe, gefacelifte, de T5.2. Officieel heet de T5.2 de "GP" van Grosse Produktüberarbeitung
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door Oviivo »

Anno schreef:
Statistisch gezien sta ik dus morgen stil.
Vandaag nog :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door heemskerk »

Pascal-141 schreef:
DNS schreef:OK, bedoelde eigenlijk T5.1(e generatie). Zal ik ze voortaan T5.0 noemen? :bonk
Hoe dan ook zitten er van die vervelende pompverstuivers in. :gekte

Maar de oorspronkelijke vraag blijft wel interessant: Wat is de houdbaarheid van de T5(.0 :lach ) 1.9TDI en 2.5TDI qua km's?
Waarom niet gewoon "T5" ? :knipoog
De "jongere" , of faceliftversie is de T5.1 .

En ja , ivm kilometerstanden : ik heb de 2.5tdi T5 al te koop gezien met 500d km ...
Moet je de kilometerstand van deze dan eens bekijken.... Ziet er dan nog relatief netjes uit:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Cascavel
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 feb 2013, 10:15

Re: Max. km. voor aankoop

Bericht door Cascavel »

Dag Bart,

Ik denk dat je je in eerste instantie niet direct druk moet maken om kilometerstanden. Ik zeg altijd maar zo: je kunt beter een auto met 250.000km en een kloppende onderhoudshistorie kopen, dan een auto met 100.000km waarvan geen historie bekend is.

Uiteraard zit je bij bepaalde kilometerstanden met de nodige vervangingen en is de kans groter dat er kosten voor reparatie aan zitten te komen. Je moet hierbij bijvoorbeeld denken aan de kosten voor het vervangen van een (indien aanwezig) distributieriem.

Erg belangrijk is om gewoon op een rijtje te zetten welke "grote" kostenposten er volgens het voorschrift van de fabrikant bij een bepaalde kilometerstand uitgevoerd dienen te worden. Als je een auto vindt die qua kilometers rond die standen zit, dan is het belangrijk om te kijken of die dure posten al uitgevoerd zijn of niet.

Ga je kijken naar een 2.5 TDI let er dan bijvoorbeeld op dat het uitlaatspruitstuk niet lekt (dit ruik je als je de ventilatie in de auto aan hebt staan, en er een uitlaatgas lucht binnen te ruiken is).

Wellicht zijn er mensen die aanvullingen op mijn verhaal hebben ;)

Gr. Cascavel!
Plaats reactie