Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu vaak leeg -> zekering 19 eruit, klacht over

vragen over de T4
Moomin
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2013, 16:44

Re: Accu vaak leeg -> zekering 19 eruit, klacht over

Bericht door Moomin »

Jabeli schreef:Zo te lezen heb je het probleem nu opgelost. Bij mijn T4 liep de accu ook steeds om onverklaarbare wijze leeg. Ook bij metingen kon niemand de oorzaak vinden. Uiteindelijk bleek dat de achterklep nét niet goed sloot waardoor de microswitch in het slot aan bleef staan en ergens stroom naar toe trok. Klep is bijgesteld en bijgebogen en het probleem is nu opgelost.
Normaal zou je verwachten dat de binnenverlichting aan gaat als de achterklep niet goed sluit. De microswitch is hiervoor verantwoordelijk. Dus vreemd dat de binnenverlichting niet aan en uitging bij het openen en sluiten van de achterklep. Maar goed, het is opgelost en dat is het belangrijkste.
Gebruikersavatar
onze_camper
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2012, 18:13
Locatie: Culemborg

Re: Accu vaak leeg -> zekering 19 eruit, klacht over

Bericht door onze_camper »

Dag,

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben. Moomin, is het gelukt met die schakelaar (F95)? En welke is dit precies, die in de rode cirkel? Gele pijl van t4-wiki wijst namelijk wat lager... Als ik die stekker eraf trekt stopt het gezoem (van het pompje).

Waarschijnlijk mijn eigen schuld, bij het vervangen van de gloeibougies vorige maand, dat ding er uitgetrokken om plaats te maken, hielp trouwens niet, kwam koelvloeistof uit en is waarschijnlijk nu kapot...

Groeten,
Stefan
Bijlagen
stekker.jpg
stekker.jpg (78.46 KiB) 957 keer bekeken
Gebruikersavatar
onze_camper
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2012, 18:13
Locatie: Culemborg

Re: Accu vaak leeg -> zekering 19 eruit, klacht over

Bericht door onze_camper »

Als je het nummer van de sensor (021 919 369) ´googlet´, krijg je allemaal verschillende plaatjes/aanbiedingen. 4pins, 2pins, lange uitvoering, korte...
Dus dacht ik, ga ik naar de VW-dealer. Die weten vast wel welke ik moet hebben. Krijg ik tot 2 keer toe een verkeerde mee. Eerste keer had ik daar al door, tweede keer pas thuis...

Morgen nog een poging wagen dan neem ik de auto maar mee. Als er nog iemand een goede tip heeft om die magazijnmedewerker naar het goede schap te sturen, houd ik mij aanbevolen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Accu vaak leeg -> zekering 19 eruit, klacht over

Bericht door Multivan Generation »

je hebt groen, blauwe en zwarte en die worden soms door elkaar gebruikt..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: Accu vaak leeg -> zekering 19 eruit, klacht over

Bericht door Bart H »

Ik heb het zelfde probleem dat mijn accu leeg liep en het gezoem hoorde.
De auto moest weg voor APK en gevraagd de garage er naar te kijken maar denk dat ze het te druk hadden want ze vertelde me de accu doorgemeten te hebben en deze was goed.
Kreeg de opdracht mee de HH accu los te koppelen maar ook niet de oplossing.

Gisteren avond zekeringen een voor een eruit gehaald en het gezoem stopte bij zekering 19.
Vanmorgen dit topic gevonden en dan denk je weer wat heerlijk dit forum ! :jumpklap

Vandaag dan maar eens controleren of de F95 het gezoem stopt als de zekering erin zit en de motor koud is.
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Plaats reactie