Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaat

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door Multivan Generation »

Op 13 oktober schreef ik al,
dat als je wat meer informatie over een 2MV wil,
en waarom en het hoe en wat,
dat je me een mailtje kunt sturen..

Blijkbaar ben je niet geïnteresseerd :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door niels »

Vandaag busje voorzien van een nieuw 2MV, rijdt weer helemaal super, schakelt en koppelt weer helemaal vanzelf......

en dat na een ca. 15.000km..............én een hoop geld lichter; het 2MV van vorig jaar kwam origineel bij VW vandaan; nu eentje van een andere leverancier(wel exact het zelfde vliegwiel: LUK).

Ga maar proberen of dit bij VW garantie is.


Gr. Niels.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door Multivan Generation »

Hoi,
met de informatie die je van me gehad hebt,
kun je hem vooraf zelf even testen...
Dan sta je al wat sterker..

Heb je de bon nog? VW-dealers kunnen eventueel de bonnen in hun systeem ook inzien hoor..
In principe zullen ze er wel onderuit willen komen, door te zeggen dat het een slijtage deel betreft.
Maar 15.000 km (op de werkbon/factuur staat meestal de kilometerstand vermeld) is veel te snel.
Zelfs met een achterlijke rijstijl zou dat , in mijn ogen, niet mogelijk mogen zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door niels »

Hallo MV,

Dat van die achterlijke rijstijl is absoluut geen sprake; auto moet gewoon werken, maar wel met een defensieve rijstijl. (even ter info)
Ik heb de rekening van de VW dealer nog, is alleen in Juni-2011 bij een andere garage gemonteerd, nu reparatie door het zelfde bedrijf uitgevoerd. (dit euvel was van de zomer al aanwezig......).

Ik probeer natuurlijk deze (deels) voor garantie te claimen.


Gr. Niels.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door Multivan Generation »

Even voor de duidelijkheid,
ik bedoelde dat in het extreme geval, dus bij een achterlijke rijstijl,
het nog niet zou mogen dat het na 15.000 km defect is..

Ik schreef dus NIET dat jij een achterlijke rijstijl hebt (omdat ik dat niet weet) :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door niels »

Oké, dan ben ik gerust (haha).

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: automaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

enige nadeel is dat je nu met een los vliegwiel aan komt zetten, en die dealer (enigszins terecht, want hij kan niet zien dat dit uit jouw auto komt) dan dus zegt dat ie daar geen garantie op kan geven
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

koppeling / 2 MV problemen !!!!

Bericht door niels »

3 weken geleden busje voorzien van wéér een nieuw 2MV, rijdt weer helemaal super, schakelt en koppelt weer helemaal vanzelf......

en dat na ca. 5000 km..............én een hoop geld lichter; het 2MV van vorig jaar kwam origineel bij VW vandaan; de vorige(november 2012) eentje van een andere leverancier(wel exact het zelfde vliegwiel: LUK), bij de laatste reparatie van 3 weken geleden is de leverancier van LUK erbij geweest; alles vervangen: 2 MV, koppeling compleet krukaskeerring en druklager.
Dit is het 3e 2 MV in een goede anderhalf jaar (15.000km).

Als er iemand zuinig is op zijn busje, dan ben ik dat wel, ik snap hier werkelijk helemaal niks van !!!!!!!!!!


Gr. Niels.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: koppeling / 2 MV problemen !!!!

Bericht door repelsteeltje »

niels schreef:3 weken geleden busje voorzien van wéér een nieuw 2MV, rijdt weer helemaal super, schakelt en koppelt weer helemaal vanzelf......

en dat na ca. 5000 km..............én een hoop geld lichter; het 2MV van vorig jaar kwam origineel bij VW vandaan; de vorige(november 2012) eentje van een andere leverancier(wel exact het zelfde vliegwiel: LUK), bij de laatste reparatie van 3 weken geleden is de leverancier van LUK erbij geweest; alles vervangen: 2 MV, koppeling compleet krukaskeerring en druklager.
Dit is het 3e 2 MV in een goede anderhalf jaar (15.000km).

Als er iemand zuinig is op zijn busje, dan ben ik dat wel, ik snap hier werkelijk helemaal niks van !!!!!!!!!!


Gr. Niels.

Is hier chiptuning in het spel???
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door niels »

Busje is inderdaag gechipt, vanaf dealer, vanaf dag 1, 04-01-2002; eerste ca. 165.000km probleemloos.............daarna is de ellende met de koppeling en vliegwielen begonnen.......(in die tussentijd is er dus niks veranderd)

Gr. NIels
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door niels »

Ik ben bang dat dit onverklaarbaar blijft; ik ga er maar van uit dat het een productiefout is geweest van het 2MV maar nu is ie weer lekker 100% !!!!!!!!!!!!!!

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door Multivan Generation »

ik ben benieuwd voor hoe lang..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie