Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

vragen over de T5
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door alfagek »

daarom doe ik maar 4 jaar met een t5, vorige met extra 2 jaar garantie ( 650,- ) verlengt en na 4 jaar verkocht.
Nu weer 4 jaar sturen en dan zien we wel.

Ik had het gelukkig op tijd door omdat er binnen de 2 jaar problemen waren, en 2 jaar garantie had bijgekocht.

Met een T4 kon je langer rijden zonder problemen ( is mij ervaring )

Succes.
Laatst gewijzigd door alfagek op 03 mar 2013, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door ronald tdi »

Ik blijf het onfatsoenlijk vinden dat zij dan niet zeggen wat de verwachten kosten zijn.

ok je doet er nu niets dat weet ik maar met zon bedrag en ik weet bijna zeker dat zij dat toch ook wel van te voren weten is het mij voor de hand liggend dat je dat even meld.
al is het maar we denken dat de reparatie boven de 1000 gaat komen wat wilt u doen?

laatste voorbeeld er moesten 2 nieuwe banden op de auto en zij belde met de vraagof ze dat moesten doen.
toen ging het over 120 euro laat staan bij zo groot bedrag....

er waren in jou geval meerdere opties mogelijk en nu hebben ze het maar gewoon gedaan. zo van dat is binnen de marge vande maand is gehaald.

nee onfatsoenlijk.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door ronald tdi »

Ik hoop nog steeds dat de meneer uit apeldoorn toch het eea wil en kan toelichten.
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door TsX »

tja, zo gaat dat tegenwoordig.

de mensen aan de balie weten niet hoeveel tijd erin gaat kruipen van montage en demontage.
de mensen in de werkplaats hebben dan weer geen tijd om te bekijken hoeveel tijd erin gaat kruipen.
onderdelen reviseren doen ze ook al niet, iets defect = vervangen en het defecte onderdeel terugsturen,
waar ze misschien nog iets van kunnen herbruiken. eventueel krijg je al klant nog een klein bedragje hiervoor.

Ik zit momenteel met een defecte versnellingsbak.
Ben al 2x bij vw geweest, maar durven nergens uitsluitsel over geven wat er nu juist defect is.
Ik durf gewoon mijn auto niet achterlaten daar, ik wil de kostprijs hiervan niet weten !!!
Carte blanche geven aan een garage doe ik niet.
Heb besloten de bak er zelf maar onderuit gaan te halen !
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door frank884 »

Het is ook moeilijk te zeggen wat er nu precies kapot is in de bak, zonder die open te maken
alleen een heel ervaren monteur die vaak aan een zelfde type auto werkt, kan zeggen: bij dit type, en bij deze symptomen
heb ik al vaak meegemaakt dat het -dat- is en dat het zws tussen -dat- en -dat- bedrag zal gaan kosten
die lui aan de balie daar heb je zowieso helemaal niks aan!!
maar ik kan me goed voorstellen dat je niet "je beurs wilt achterlaten" en haal er maar uit wat je denkt dat het kost.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door Geert G »

Heb het PD onderdeel nummer opgezocht op deze Duitse site:
http://www.online-teile.com/vw/advanced ... X&x=16&y=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik het statiegeld eraf tel kom ik ook op € 615,68.
Andere mohelijkheid is via een Bosch leverancier. Dat kán eventueel schelen.
Bosch zelf, heeft ook een verstuiver ruilsysteem.
Want het is een Bosch verstuiver, naar mijn weten.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door robertTREBOR »

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik van 40.000 km t/m 120.000 met amper kosten gereden heb
in de periode 8-2010 / 3-2013
het is natuurlijk klote als je dan stil komt te staan, weggesleept moet worden en vervolgens
1216 euro armer weer verder kan, maar uitgesmeerd over die 80.000 km valt het uiteindelijk
dan toch wel weer mee :ikrij
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door frank884 »

robertTREBOR schreef:Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik van 40.000 km t/m 120.000 met amper kosten gereden heb
in de periode 8-2010 / 3-2013
het is natuurlijk klote als je dan stil komt te staan, weggesleept moet worden en vervolgens
1216 euro armer weer verder kan, maar uitgesmeerd over die 80.000 km valt het uiteindelijk
dan toch wel weer mee :ikrij
Dan maar hopen dat het bij die ene blijft en die andere 4 zich niet ook binnenkort melden!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door robertTREBOR »

Ik heb er wel vertrouwen in dat de overige verstuivens, misschien nog wel 100.000 km
probleemloos zullen functioneren, want alles draaid weer heerlijk soepel nu.
Het is helemaal geen algemene klacht dat pompverstuivers na 120.000 km stuk gaan.

Mocht er desondanks toch verstuiverproblemen komen laat ik de overige 4 reviseren
bij http://www.terlouw.nu" onclick="window.open(this.href);return false; een diesel expert , in ieder geval NOOIT meer bij de dealer.

Ik denk dat ik sowieso helemaal NOOIT meer bij de VW dealer naar binnen stap, en dan
vinden ze het gek dat vw's ouder dan 4 jr. buiten de organisatie om voor hun onderhoud
gaan, ze jagen ze zelf weg met hun absurde rekeningen toch ?

Ook vind ik het laakbaar dat er helemaal geen overleg met mij is geweest, de dealer
had me ook voor de keuze kunnen stellen, zullen de de kapotte verstuiver reviseren ?
dat kost zeg 120 euro of wilt U een nw. die kost 550 euro.

Nogmaals heeeelemaal klaar met de off. v.w. dealers !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door frank884 »

Op de vrachtwagens bij ons gaat ook "wel heel zelden" een pompverstuivers kapot en dan is het ook niet zo dat die andere 5 volgen!!! (deze vracht wagen heeft 812000km gereden en 21000 uren gedraaid) en ik het nog niet gehad alles is nog origineel
dus het kan wel meevallen met die andere 4
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door arjanzevenaar »

ik heb het verhaal even gevolgd. Ik mag aannemen dat het een elektronische verstuiver betreft? Ik heb hetzelde meegemaakt in een tdci blok van ford. Ook een verstuiver kapot, kosten 1100 euro. en dat was 5 jaar geleden. auto had net 100.000 km gereden, elektronische verstuivers zijn dure krengen. het is niet anders. google maar eens het gebeurt ook veel bij nieuwe auto,s en bij alle merken.
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door TsX »

nu een andere vraag, heeft dit ook te maken met het gekende probleem van lekkende verstuivers ?
en kon dit met die vulringen waarover ik meermaals hoor spreken vermeden worden ?
Anders ga ik wel eens werk maken om deze te plaatsen,
gewoon al om geen kromme drijfstangen of andere schade te krijgen door 'waterslag'...
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door Geert G »

robertTREBOR schreef:Ik heb er wel vertrouwen in dat de overige verstuivens, misschien nog wel 100.000 km
probleemloos zullen functioneren, want alles draaid weer heerlijk soepel nu.
Het is helemaal geen algemene klacht dat pompverstuivers na 120.000 km stuk gaan.

Mocht er desondanks toch verstuiverproblemen komen laat ik de overige 4 reviseren
bij http://www.terlouw.nu" onclick="window.open(this.href);return false; een diesel expert , in ieder geval NOOIT meer bij de dealer.

Ik denk dat ik sowieso helemaal NOOIT meer bij de VW dealer naar binnen stap, en dan
vinden ze het gek dat vw's ouder dan 4 jr. buiten de organisatie om voor hun onderhoud
gaan, ze jagen ze zelf weg met hun absurde rekeningen toch ?

Ook vind ik het laakbaar dat er helemaal geen overleg met mij is geweest, de dealer
had me ook voor de keuze kunnen stellen, zullen de de kapotte verstuiver reviseren ?
dat kost zeg 120 euro of wilt U een nw. die kost 550 euro.

Nogmaals heeeelemaal klaar met de off. v.w. dealers !!
Maatje van mij werkt als 1e monteur bij een VW-Seat dealer.
Een dealer is verplicht (door Pon) om een nieuwe verstuiver te monteren.
Zij hebben niet de vrije keus om een kapotte Pompverstuiver extern (Bosch Diesel-service) te laten reviseren.

Kapotte verstuivers, turbo's , EGR kleppen, EGR koelers, regelaparaten, enz...... moet een dealer retouneren naar Pon.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door frank884 »

Geert G schreef:
robertTREBOR schreef: Nogmaals heeeelemaal klaar met de off. v.w. dealers !!
Maatje van mij werkt als 1e monteur bij een VW-Seat dealer.
Een dealer is verplicht (door Pon) om een nieuwe verstuiver te monteren.
Zij hebben niet de vrije keus om een kapotte Pompverstuiver extern (Bosch Diesel-service) te laten reviseren.

Kapotte verstuivers, turbo's , EGR kleppen, EGR koelers, regelaparaten, enz...... moet een dealer retouneren naar Pon.
Het is voor een garage ook helemaal niet zo interessant meer om Dealer te zijn voor Pon
Je bent al verplicht een glazen paleis te hebben, en dan bovenstaande nog erbij
(had al vaak het prijs verschil gezien tussen merk artikelen (luk,bosch valeo, enz op Ebay.de en de dealer)
zo prijs je jezelf uit de markt, en zeker in deze tijd waarin we zo uitgeknepen worden dat iedereen zijn krappe euro 2x moet omdraaien voor die wordt uitgegeven als je heb uberhaubt hebt,...
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: 1 verstuiver vervangen ; kosten 1216 euro !!

Bericht door Danny »

Laatst toch gemerkt dat een leasingfirma zelf een turbo aanleverde en als ze hem niet wilden plaatsen bij VW dan gingen ze gewoonweg elders...
de turbo werd geplaatst. Ik mag toch ook enkel gebruik maken van hun kennis en hoef daarom hun prul toch niet te plaatsen.

Ik betaal uurloon en das toch genoeg :muur
Plaats reactie