Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Is dit aan te raden? 102 PK of 150PK luchtfilter

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Kipvogel
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2007, 09:05
Locatie: On the banks of the river Nete

Bericht door Kipvogel »

Het is zover! Sinds maandag heb ik mijn T4 !!!

Eerst een paar dagen rondgereden om de bus te leren kennen, en vandaag het buisje uit de luchtfilter verwijderd.
Het verschil is wel degelijk merkbaar :jumpklap

Greetz
Fille
=- In illusion comfort lies -=
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

hee gefeliciteerd met je nieuwe busje. Eenmaal een bus, wil je niet meer terug naar een personen auto. Ik lag me rot als ik nu af en toe nog in onze Fiat Panda rijdt, dat is net een kart!!

Ik moet zeggen dat ik het verschil zonder buisje moeilijk merk, maar hij trekt zoiezo goed dus ik denk dat ik al verwend ben.

Geniet er van .

gr

Mattijs
Gebruikersavatar
Kipvogel
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2007, 09:05
Locatie: On the banks of the river Nete

Bericht door Kipvogel »

:knipoog idd ... once you go bus, you never go back ...

ivm dat verschil in trekkracht ...
ik heb de bus natuurlijk nog niet zo lang, dus ik mis nog een beetje de rij-ervaring.
Misschien trekt de bus wel goed maar dan is er die chip: die stak er al in en ik weet (nog) niet van waar die komt. Feit is dat de chip echt begint te werken vanaf 2500 rpm, daardoor lijkt het alsof er tussen 1500 en 2500 ni veel te beleven valt. Dat is nu toch wel verbeterd na het verwijderen van het buisje.

Ik ga sowieso nog uitdokteren wie die chip heeft geplaatst: misschien kan de bus dan nog eens op een testbank verder afgeregeld worden ...

Greetz
Fille
=- In illusion comfort lies -=
WitteSlak
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:52

Bericht door WitteSlak »

Ik heb vandaag mijn vader zijn T4 1.9 TD onderhanden genomen. EGR plaatje geplaatst en het luchtfilterhuis open gemaakt.

Ik zag dat het 'buisje' al (hard-handig) was verwijderd. Ik heb wel het schuim(plaats ik morgen weer terug na het lezen van dit topic :muur ) weggehaald.

Ik heb het buisje wat boven in de luchtfilterbak zat ook verwijderd, is dit verstandig of is het juist de bedoeling om lucht uit het midden van de luchtfilterbox te halen?

Ps. heefd er iemand nog een K&N filter liggen voor een paar centen?
Gebruikersavatar
koos 1008
Berichten: 231
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:21
Locatie: venhuizen
Contacteer:

Bericht door koos 1008 »

als je het luchtfilterhuis open maakt en het papierenfilter weg haalt dan zie je hem gelijk ziten onder IN het filterhuis.
koos
mijn vrouw rijd net als een t4
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Bedankt voor alle info.
Ik heb de T4 nog helemaal origineel gehouden. 102 pk tdi.(2088 kg )
Tank al een tijd BP ultimate diesel en rijd ruim1 op 15 dus ruim 1200 km op een tank.
Volgens mij hebben alle extra aanpassingen/veranderingen niet zo veel zin.
Ik zie het als je T4 van wat extra s te voorzien.

Zou het allemaal wel zin hebben dan hadden ze dat wel af fabriek gedaan.
bouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:58
Locatie: tzum

Bericht door bouwer »

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n buisje zoveel luchtweerstand geeft. Vooral als je nagaat dat de lucht ook nog door het filter moet, dat geeft veel meer weerstand.
Ik ga het in ieder geval wel proberen. Ben reuze benieuwd.
Plaats reactie