Vandaag busje voorzien van een nieuw 2MV, rijdt weer helemaal super, schakelt en koppelt weer helemaal vanzelf......
en dat na een ca. 15.000km..............én een hoop geld lichter; het 2MV van vorig jaar kwam origineel bij VW vandaan; nu eentje van een andere leverancier(wel exact het zelfde vliegwiel: LUK).
Hoi,
met de informatie die je van me gehad hebt,
kun je hem vooraf zelf even testen...
Dan sta je al wat sterker..
Heb je de bon nog? VW-dealers kunnen eventueel de bonnen in hun systeem ook inzien hoor..
In principe zullen ze er wel onderuit willen komen, door te zeggen dat het een slijtage deel betreft.
Maar 15.000 km (op de werkbon/factuur staat meestal de kilometerstand vermeld) is veel te snel.
Zelfs met een achterlijke rijstijl zou dat , in mijn ogen, niet mogelijk mogen zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dat van die achterlijke rijstijl is absoluut geen sprake; auto moet gewoon werken, maar wel met een defensieve rijstijl. (even ter info)
Ik heb de rekening van de VW dealer nog, is alleen in Juni-2011 bij een andere garage gemonteerd, nu reparatie door het zelfde bedrijf uitgevoerd. (dit euvel was van de zomer al aanwezig......).
Ik probeer natuurlijk deze (deels) voor garantie te claimen.
Even voor de duidelijkheid,
ik bedoelde dat in het extreme geval, dus bij een achterlijke rijstijl,
het nog niet zou mogen dat het na 15.000 km defect is..
Ik schreef dus NIET dat jij een achterlijke rijstijl hebt (omdat ik dat niet weet)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
enige nadeel is dat je nu met een los vliegwiel aan komt zetten, en die dealer (enigszins terecht, want hij kan niet zien dat dit uit jouw auto komt) dan dus zegt dat ie daar geen garantie op kan geven
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
3 weken geleden busje voorzien van wéér een nieuw 2MV, rijdt weer helemaal super, schakelt en koppelt weer helemaal vanzelf......
en dat na ca. 5000 km..............én een hoop geld lichter; het 2MV van vorig jaar kwam origineel bij VW vandaan; de vorige(november 2012) eentje van een andere leverancier(wel exact het zelfde vliegwiel: LUK), bij de laatste reparatie van 3 weken geleden is de leverancier van LUK erbij geweest; alles vervangen: 2 MV, koppeling compleet krukaskeerring en druklager.
Dit is het 3e 2 MV in een goede anderhalf jaar (15.000km).
Als er iemand zuinig is op zijn busje, dan ben ik dat wel, ik snap hier werkelijk helemaal niks van !!!!!!!!!!
niels schreef:3 weken geleden busje voorzien van wéér een nieuw 2MV, rijdt weer helemaal super, schakelt en koppelt weer helemaal vanzelf......
en dat na ca. 5000 km..............én een hoop geld lichter; het 2MV van vorig jaar kwam origineel bij VW vandaan; de vorige(november 2012) eentje van een andere leverancier(wel exact het zelfde vliegwiel: LUK), bij de laatste reparatie van 3 weken geleden is de leverancier van LUK erbij geweest; alles vervangen: 2 MV, koppeling compleet krukaskeerring en druklager.
Dit is het 3e 2 MV in een goede anderhalf jaar (15.000km).
Als er iemand zuinig is op zijn busje, dan ben ik dat wel, ik snap hier werkelijk helemaal niks van !!!!!!!!!!
Busje is inderdaag gechipt, vanaf dealer, vanaf dag 1, 04-01-2002; eerste ca. 165.000km probleemloos.............daarna is de ellende met de koppeling en vliegwielen begonnen.......(in die tussentijd is er dus niks veranderd)
Ik ben bang dat dit onverklaarbaar blijft; ik ga er maar van uit dat het een productiefout is geweest van het 2MV maar nu is ie weer lekker 100% !!!!!!!!!!!!!!