Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dagrijlampen op plaats van mistlampen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Dagrijlampen op plaats van mistlampen

Bericht door Hendrik Jan »

Het glas van mijn rechter mistlamp is gescheurd en zal dus vervangen moeten worden.
Nu wil deze eigenlijk vervangen voor dagrijlampen, aangezien ik mistlampen vóór eigenlijk totaal niet nuttig vind.
Ik heb al eens wat zitten zoeken en er is op dit forum al eens wat over geschreven; op een of andere Duitse webwinkel is dit te koop: viewtopic.php?f=3&t=28971&p=187799&hili ... ay#p187799" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet iemand misschien of dit een betrouwbaar adres is, of beter nog, weet iemand waar ze in Nederland te koop zijn?
Zeker nu ik ze toch moet vervangen koop ik liever iets wat ik dagelijks gebruik aangezien ik nu al bijna altijd met licht aan rijdt, zilvergrijs is ook niet de meest opvallende kleur :lach
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Dagrijlampen op plaats van mistlampen

Bericht door Oviivo »

Ik heb diezelfde via ebay besteld, maar weer teruggestuurd omdat ik uiteindelijk LEDs heb gemonteerd in de bestaande mistlampen. (zie mijn aparte topic).

Het is een heel degelijk setje (ik heb ze dus wel gezien en een keer aangesloten op een 12V voeding) en een nette verkoper, ik heb het hier gekocht;

http://www.ebay.nl/itm/LED-Tagfahrlicht ... 557wt_1002" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Re: Dagrijlampen op plaats van mistlampen

Bericht door Hendrik Jan »

Heb dit setje bij Conrad besteld: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8578 ... ng-18-LEDs" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens de inbouwtekeningen zou dit moeten passen.
Maar even over het aansluiten, ik heb een plus na contact nodig en een draad waar spanning opkomt als het gewone licht (vanaf parkeerlicht)
Waar kan ik die het makkelijkst oppakken ook zonder dat ik rare storingen krijg?
Mijn bus is van 2007 en heeft geen bochtverlichting en meldingen van defecte lampjes en zo. Kan het dan bij de lichtschakelaar of geeft dat problemen?
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Dagrijlampen op plaats van mistlampen

Bericht door robertTREBOR »

http://www.nlpower.com/Producten/Produc ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

zonder bovenstaande module zal het niet werken
dagrijlicht moet; of uit / of dimmen , wanneer dimlicht aangaat.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Re: Dagrijlampen op plaats van mistlampen

Bericht door Hendrik Jan »

Dat kun je ook met een relais maken, maar dan nog moet je een spanning krijgen als het contact aangaat of liever nog als de motor loopt en een draadje waar spanning op komt als je je licht aan doet, ook bovengenoemd kastje zal moeten "weten" wanneer het licht aan gaat.
Dus ook hiermee heb ik die 2 draadjes nodig, en waar kun je die vinden? Ik meet deze spanningen wel op de schakelaar, moet even kijken welke nummers, maar het zijn vrij dikke draden, dus ik denk niet dat het Can -bus signalen zijn. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet :vraagteken
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Dagrijlampen op plaats van mistlampen

Bericht door Oviivo »

of je koopt genoemde set, waar de aansturing gewoon in de lampen zit :zwaai

Lampen zijn niet CANBUS geregeld is mijn ervaring, in ieder geval niet bij de T5.1
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie