Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zijwindschermen van laudershop

vragen over de T4
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

zijwindschermen van laudershop

Bericht door mdw »

Ik heb een tijdje geleden deze windschermen aangeschaft, maar krijg ze niet goed geinstalleerd.
Mijn electrische ramen geraken gewoon niet tot boven, zou niet weten wat ik fout doe.
Is er een specifieke plaats voor die klemmetjes?

Mick
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door Mickel Moen »

Het moet goed kunnen.

Hierbij een directe link naar dit probleempje: viewtopic.php?f=2&t=38002&start=15#p264884" onclick="window.open(this.href);return false;

En deze naar mijn algemene posting:

http://mickelmoen.blogspot.nl/2012/06/z ... ermen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door Coen220 »

Kijk even op uitgebreid zoeken.
Volgens mij zijn er windschermen die niet werken met elctr.ramen.
Gr Coen 220
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door Harry 341 »

Ik heb ze ook,geen problemen,maar de klemmetjes kunnen verkeerd om zitten....
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
jaccomega
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 jul 2011, 14:06
Locatie: Krabbendijke zuidwest

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door jaccomega »

hier zitten ze ook aan de bus 100% tevreden erover :yes
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door Ron---63--- »

Ik heb ze ook gehad op mn T4, staat ergens nog op de Laudorsite dacht ik
Waren prima!!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Dick B
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jun 2011, 21:34
Locatie: Heerde

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door Dick B »

Ik heb ze ook gehad. Eerst ook even zoeken naar de goede plek voor de klemmetjes. Leek allemaal goed te blijven zitten. Echter bij langere ritten met het raam open, verschoven ze door de rijwind toch weer en gaf het telkens weer problemen met het sluiten van de elektr. ramen. Op een gegeven moment was de ergenis zo groot dat ik ze er weer afgetrokken heb.

mvg., Dick
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door mdw »

Ik vrees dat het bij mij niks gaat worden, de ramen blijven steeds terug open gaan.
Het einde van deze zijschermen komt bij de spiegel ook een stukje voor de ramen te zitten, je ziet dat de autoruit zelfs het zijwindscherm een stukje naar opzij moet duwen.

Nog 1 maal proberen en dan geef ik het op.
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door chv »

Hallo Mick,

Ik had hetzelfde probleem, dat de electrische ramen automatisch weer naar beneden gaan bij teveel weerstand.
Dat is een beveiliging voor als er bijvoorbeeld kindervingertjes tussen de ramen en sponning komen.
Mijn oplossing is dat ik mijn ramen stop vlak voor dat ze de windschermen raken, en dan met korte beweginkjes de laatste paar centimeter, start stop start stop etc de ramen omhoog breng.
De bedoeling is dat je zelf al het raam tot stilstand hebt gebracht voordat de beveiliging in werking treedt. Dan kun je met kleine schokjes toch je raam helemaal dicht krijgen.
Dat werkt bij mij uitstekend. Ze gaan echt helemaal dicht. Probeer het maar.
Overigens heb ik ze niet bij Laudershop gehaald maar bij de VW(st)(d)ealer gehaald, de Klimair. Dat is een type zonder klemmetjes die je gewoon in de sponning vastzet door ze er in te klemmen.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 765
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door limburger »

ik heb ze er ook op zitten, met elektrische ramen en die werken probleemloos.

zet ze erop, met de klemmetjes de goede kant op. zorg dat je de ramen helemaal dicht krijgt, dit kan door de auto van contact af te zetten zonder de deuren te openen en dan je ramen bedienen (nu werkt de beveiliging niet en moet je de knop ook vast blijven houden) als je ramen dicht zijn laat je dat zo voor een weekje. nu heeft de rubber tijd gehad om zich aan te passen aan de nieuwe vorm, is de spanning er een beetje vanaf en werken de elektrische ramen zonder problemen.

ze zitten een klein beetje voor mijn spiegel ondanks de uitsparing, dit kan natuurlijk ook aan mijn lengte en stoelinstelling liggen... en zal voor iedereen anders zijn. het rijden met de ramen een stukje open is een genot en hiervoor heb ik het dan ook gedaan.

succes ermee,

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door Multivan Generation »

limburger schreef: het rijden met de ramen een stukje open is een genot en hiervoor heb ik het dan ook gedaan.
succes ermee, :driveT4 :T44EVER
Dat vind ik dus niet.
Veel meer herrie, hoger verbruik.
Maar ja, dat is dus voor iedereen verschillend..
Ik heb ook een aantal keer met verschillende bussen gereden die ze er op hadden,
en ja, ook ik zat iedere keer tegen dat randje aan te kijken..

En dat "geklooi" in combinatie met elektrische ramen :gekte
Het is het nu eenmaal "net niet".
Voor mensen die roken in hun bus kan het wel een extra afzuig optie zijn, voor kampeerders een extra vorm van regendrupvrije ventilatie..

Maar in ons geval staat gewoon de climatronic aan.. of het dak naar boven(kampeer-modus)

Maar nu even on-topic..
Je kunt de geleiders(zeg maar het rubber) waar de ruit in naar boven gaat, wat oprekken,
door er een platte schroevendraaier door te halen en de rubbers wat open te wrikken..op het punt waar je het probleem krijgt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb de windafwijzers van HEKO erin , geen enkel probleem ermee . Elektr ramen sluiten zonder enig probleem . Ik vind ze handig bij het camperen (ramen iets open zetten ) . Ik heb de klemmetjes er nooit ingestoken , ze blijven zonder ook wel zitten .
Op mijn T5 heb ik ze ook , dar moest ik de klemmetjes wel gebruiken ,of ze gingen vliegen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door Harry 341 »

Bij die rooie had ik ze óp de deur...zaten geplakt met 3M tape..sloten ook mooi aan op de spiegels.
Geloof dat ze van Climair waren...
grtz.Harry
Bijlagen
Kopie van IMG_8348.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door Jurgen VH »

Weet niet juist welke ik heb maar zitten er in zonder klemmetjes of tape, blijven perfect zitten maar mijn elektrische ramenkit zit er nog niet in dus ik hoop dat het dan nog steeds goed blijft gaan :knipoog
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: zijwindschermen van laudershop

Bericht door matje86 »

ik rijdt al jaren met zelf ingebouwde el ramen, in 3 bussen geen last met sluiten
ps bij orginele el ramen is er een gebruikshandleiding
.i.v.m sluiten
te vinden onder tips en trucks geschreven door olaf
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... _ramen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
dit mag je dus doen indien je windvangers plaatst en indien je door wat voor reden je stroom hebt afgekoppeld
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie