Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tip voor nieuwe accu

vragen over de T4
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Tip voor nieuwe accu

Bericht door Harm »

Het lijkt erop dat m'n nog originele 12 jaar oude accu (80 AH) de geest heeft gegeven.

Zijn er tips voor een 90 tot 100 Ah accu? Het liefst via de verzendhandel.
Ik zoek een goede prijs/kwaliteits-verhouding.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1687
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door henkru »

accuweb.nl gratis aan huis bezorgt en goede garantie.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb goede ervaringen met Yuasa accu's
En heb een 95 Amp al jaren tot tevredenheid in de auto zitten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Ik heb goede ervaringen met Yuasa accu's
En heb een 95 Amp al jaren tot tevredenheid in de auto zitten..
Inderdaad , ik gebruik ook al jaaaren Yuasa , altijd al heel tevreden over geweest , en nog nooit eentje kapot gehad .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door edwinh »

Harm schreef:Het lijkt erop dat m'n nog originele 12 jaar oude accu (80 AH) de geest heeft gegeven.

Zijn er tips voor een 90 tot 100 Ah accu? Het liefst via de verzendhandel.
Ik zoek een goede prijs/kwaliteits-verhouding.
Ik zie dat iedereen ervan uit gaat dat het een start accu is maar waarvoor wordt de accu gebruikt? Huishoud of starter?

Als het een starter is gebruik je hem dagelijks wekelijks? Een accu van 12 jaar geleden is kwa techniek anders dan de meeste huidige accu's.

Yuasa is niet mijn merk, te veel uitval ( eigen ervaringen ) Ik zou iets nemen uit de Johnson controles fabriek, Varta VMF e.d.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Oviivo »

Varta is op ebay heel gunstig te vinden. Zoeken op de code gaat het snelst.
Varta h3 is een 100Ah starterbatterij. Te vinden voor €143 thuisbezorgd en al. Varta Silver is dat dan zelfs :toppie
Maar ja, ik koop zowat alles op ebay :love
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Pascal-141 »

edwinh schreef:
Harm schreef: Yuasa is niet mijn merk, te veel uitval ( eigen ervaringen ) Ik zou iets nemen uit de Johnson controles fabriek, Varta VMF e.d.

Ik ben jaren geleden overgestapt van Varta op Yuasa , omdat ik meermaals problemen gehad heb met die (dure) Varta's . Soms was dat nog tijdens de garantie periode , soms ook niet . Ik was het beu om steeds weer tijd te moeten steken in een batterij , en sinds ik Yuasa gebruik heb ik nog geen enkele kapot gehad . (En ik monteer ze ondertussen al vele jaren)
Ik gebruik zelfs vaak een gewone Yuasa startbatterij (en niet een traktiebatterij) als stroomvoorziening voor de elektrische winch op mijn aanhanger , en door die winch (trekt 4,8T) krijgt die batterij toch sterk op hun donder , en toch geen enkel probleem mee .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door edwinh »

Pascal-141 schreef:
edwinh schreef:
Harm schreef: Yuasa is niet mijn merk, te veel uitval ( eigen ervaringen ) Ik zou iets nemen uit de Johnson controles fabriek, Varta VMF e.d.

Ik ben jaren geleden overgestapt van Varta op Yuasa , omdat ik meermaals problemen gehad heb met die (dure) Varta's . Soms was dat nog tijdens de garantie periode , soms ook niet . Ik was het beu om steeds weer tijd te moeten steken in een batterij , en sinds ik Yuasa gebruik heb ik nog geen enkele kapot gehad . (En ik monteer ze ondertussen al vele jaren)
Ik gebruik zelfs vaak een gewone Yuasa startbatterij (en niet een traktiebatterij) als stroomvoorziening voor de elektrische winch op mijn aanhanger , en door die winch (trekt 4,8T) krijgt die batterij toch sterk op hun donder , en toch geen enkel probleem mee .
Ik verkoop jaarlijks honderden accu's en o.a. yuasa is het merk dat ik het meest inneem, de laatste jaren zijn ze echter wel verbeterd. Dat wiel niet zeggen dat een yuasa slecht is of een varta goed, je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Multivan Generation »

wat is het percentage van verkochte accu's dat je weer in neemt van de verschillende merken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door edwinh »

Multivan Generation schreef:wat is het percentage van verkochte accu's dat je weer in neemt van de verschillende merken?
Kan ik niet echt zeggen, ik zie varta en bosch ook wel voorbij komen maar die zijn dan al 7 jaar oud, ANWB accus van 3 jaar geleden zijn ook slecht.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door frank884 »

zet er een 100AH accu in (dat is de grootste die erin past)
als je een jaar of 6 verder bent en die wordt ouder en minder dan kun je met die 100Ah
langer doorgaan dan met de 80 AH

ik heb er een varta 100AH H3 silver dynamic in zitten sinds de koude winter van 2010
(de originele heeft het 222000km en bijna 8 jaar volgehouden en die was geen 100ah)
L 353mm B 175 mm H 190 mm
grotere passen er niet in. toen 161 euro voor betaald zullen ook wel goedkopere zijn, maar Varta is goed
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door edwinh »

frank884 schreef:zet er een 100AH accu in (dat is de grootste die erin past)
als je een jaar of 6 verder bent en die wordt ouder en minder dan kun je met die 100Ah
langer doorgaan dan met de 80 AH

ik heb er een varta 100AH H3 silver dynamic in zitten sinds de koude winter van 2010
(de originele heeft het 222000km en bijna 8 jaar volgehouden en die was geen 100ah)
L 353mm B 175 mm H 190 mm
grotere passen er niet in. toen 161 euro voor betaald zullen ook wel goedkopere zijn, maar Varta is goed
Met een 120A dynamo moet dat wel lukken, een 90 Ah dynamo en dan relatief korte afstand rijden.........
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Geert G »

Varta of Bosch: Het zijn beide exact dezelfde accu's.
Beide merken worden geproduceert bij Johnson controles.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Harm »

Bedankt allemaal voor de tips tot dusver.

Ik heb de accu eerst afgelopen nacht en vandaag aan m'n Ctec acculader gezet, even controleren of hij echt op is. Ik
heb de afgelopen maanden de bus wel erg weinig gebruikt en dan ook alleen nog maar bij korte ritjes, misschien is dat de hele oorzaak.
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door edwinh »

Harm schreef:Bedankt allemaal voor de tips tot dusver.

Ik heb de accu eerst afgelopen nacht en vandaag aan m'n Ctec acculader gezet, even controleren of hij echt op is. Ik
heb de afgelopen maanden de bus wel erg weinig gebruikt en dan ook alleen nog maar bij korte ritjes, misschien is dat de hele oorzaak.
Als de ctek groen aangeeft zonder dat hij knippert zal het wel goed gaan, echter als de accu binnen een week of 3 weer plat is weet je genoeg...
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Plaats reactie