Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tip voor nieuwe accu

vragen over de T4
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door edwinh »

Harm schreef:Bedankt allemaal voor de tips tot dusver.

Ik heb de accu eerst afgelopen nacht en vandaag aan m'n Ctec acculader gezet, even controleren of hij echt op is. Ik
heb de afgelopen maanden de bus wel erg weinig gebruikt en dan ook alleen nog maar bij korte ritjes, misschien is dat de hele oorzaak.
Als de ctek groen aangeeft zonder dat hij knippert zal het wel goed gaan, echter als de accu binnen een week of 3 weer plat is weet je genoeg...
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door frank884 »

het gaat nu de zomer in, dan redt die het misschien wel in de zomer met de matige accu , misschien kun je het uitstellen tot de november
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Harm »

Bij het afklemmen van de lader zondagmorgen had de accu 13,0 Volt, zondagavond 12,5 Volt en vandaag 12,3 Volt. Ik geloof dat we maar een nieuwe bestellen.
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door arjantdi »

heb je hem al besteld? want ik heb toevallig een nieuwe varta staan voor een t4.. pm maar even anders!
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Harm »

Arjan,

Je hebt een PM.

Ik was anders van plan de volgende accu bij de Accumegastore te bestellen, na dat ik ze daar eens gebeld had met vragen over de Yuasa 95Ah die ze leveren (geven ze self een mindere waardering).

Mij werd de volgende 100 Ah Alphaline accu aangeraden, staan ze zelf meer achter, heeft 4 jaar garantie i.p.v. 3 jaar en is ook nog weer eens flink goedkoper. http://www.accumegastore.nl/product/60038/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Multivan Generation »

Wellicht zit daar voor hun meer marge op? :knipoog

Of is dat nu heel negatief denken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door edwinh »

Multivan Generation schreef:Wellicht zit daar voor hun meer marge op? :knipoog

Of is dat nu heel negatief denken?
Nope dat is ook het eerste wat ik dacht :wjw
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door edwinh »

Harm schreef:Bij het afklemmen van de lader zondagmorgen had de accu 13,0 Volt, zondagavond 12,5 Volt en vandaag 12,3 Volt. Ik geloof dat we maar een nieuwe bestellen.
Spanning kan best zakken, en stabiliseren nadat je hem hebt opgeladen, dit zegt dus niet dat ie kapot ,het gaat om het belast vermogen wat ie nog levert.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door arjantdi »

heb geen pm ontvangen
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Harm »

Hallo Arjan,

Ik dacht toch echt dat ik je, zoals gemeld, een bericht gestuurd had. Ik heb zojuist m'n berichtenoverzicht gecheckt. Er staat inderdaad niets in m'n "verzonden" box, dus is er helaas iets verkeerd gelopen, geen idee wat.

Ik heb inmiddels al een nieuwe accu gekocht dus met jouw Varta wordt het helaas niets.
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door arjantdi »

geen probleem
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Endebendebus »

Hey mannen..
Ben ook aan een nieuwe huishoudaccu toe :muur maar nu vraag ik me af hoeveel Ah kun je max plaatsen wil je dynamo niet in rook opgaan.
Ik heb al een 100 Ah startaccu..en (nu nog) een gare 60 Ah huishoudaccu. Ik wil deze wel vervangen door een deep-cycle accu of semi-tractie accu van 100Ah maar ja ...ik weet eigenlijk niet wat dat dynamo-tje aankan. Is daar een regel voor? Ik heb nog niet op de dynamo gekeken wat daar opstaat.
De twee accu's zijn verbonden met een Cyrix scheidingsrelais. :knipoog
Bedankt vast!

bijvoorbeeld deze:
http://www.amperewinkel.nl/camper-carav ... 0ah-vdc31m" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Multivan Generation »

heb je een 90 of 120 of 150 Amp dynamo?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door Endebendebus »

Volgens enige vage foto's gemaakt met de iPhone staat er
BR14-MO
E00M 145 225
Zegt mij niks, maar het is wel een Bosch.
Zal wel ff goochelen
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Tip voor nieuwe accu

Bericht door edwinh »

Endebendebus schreef:Hey mannen..
Ben ook aan een nieuwe huishoudaccu toe :muur maar nu vraag ik me af hoeveel Ah kun je max plaatsen wil je dynamo niet in rook opgaan.
Ik heb al een 100 Ah startaccu..en (nu nog) een gare 60 Ah huishoudaccu. Ik wil deze wel vervangen door een deep-cycle accu of semi-tractie accu van 100Ah maar ja ...ik weet eigenlijk niet wat dat dynamo-tje aankan. Is daar een regel voor? Ik heb nog niet op de dynamo gekeken wat daar opstaat.
De twee accu's zijn verbonden met een Cyrix scheidingsrelais. :knipoog
Bedankt vast!

bijvoorbeeld deze:
http://www.amperewinkel.nl/camper-carav ... 0ah-vdc31m" onclick="window.open(this.href);return false;
De dynamo is 1 maar die krijgt een DC accu nooit goed vol, je al er een goede lader bij moeten hebben, heb je walstroom aansluiting?
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Plaats reactie