Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

werksgarantie 1 of meerdere jaren

vragen over de T5
Plaats reactie
nomade
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jan 2013, 10:10

werksgarantie 1 of meerdere jaren

Bericht door nomade »

ik heb mijn bus uit duitsland geimporteerd, bijna 1 jr oud, hoe lang duurt de garantie dan en is die in NL geldig, ik heb gehoord dat je de garantie kunt verlengen, lukt dit ook in NL met een bus uit Duitsland en wat kost dit? Ben je verplicht in de garantieperiode om alles te laten uitvoeren door VW dealer, zelf de olie e.d.)
Wanneer moet je olie vervangen, de computer geeft dit aan? wat gebeurd er als je dit negeert?
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: werksgarantie 1 of meerdere jaren

Bericht door alfagek »

garantie verlenging kan alleen als alle onderhoud bij vw dealers zijn uitgevoerd.

Anders moeten ze garantie geven op onderhoud van een ander ( ze zijn toch niet gek )

Standaard zit op een nederlandse bus 2 jaar.
Ik had hem verlengd naar 4 jaar ( 14 dagen voor afloop eerste 2 jaar )
Kosten 650,- voor 2 jaar.

Maar goed ook, daar is diverse malen gebruik van gemaakt, ook net na verlenging met kapotte automaat bak.

na 4 jaar heb ik de bus verkocht ( einde alle garantie ) eneen nieuwe gekocht.

Hoe het zit met bus uit duitsland weet ik niet, ga het ze is vragen.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: werksgarantie 1 of meerdere jaren

Bericht door Donald4Motion »

Op geimporteerde wagens kan je geen extra garantie kopen. Verder heb je gewoon garantie zoals ieder.

Garantie alleen als die dealer onderhouden is, dit helpt ook bij coulance regelingen van spullen.
Je mag je bus maximaal 3000 over zijn beurt rijden maar als de wagen aan geeft dat er iets is en je negeert dat tja.....
Vaak geeft de bus al veel eerder aan dat die een beurt moet hebben maar dit is in te stellen door je monteur.

Eens in de 40dkm is genoeg, afhankelijk hoe je rijdt en hoeveel kilometers. Dat is 2,36 x een beurt per ton. Als ze je wagen instellen op een melding bij 25dkm dan heb je 4 beurten per ton.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: werksgarantie 1 of meerdere jaren

Bericht door Klusman »

Donald4Motion schreef:Op geimporteerde wagens kan je geen extra garantie kopen. Verder heb je gewoon garantie zoals ieder.

Garantie alleen als die dealer onderhouden is, dit helpt ook bij coulance regelingen van spullen.
Je mag je bus maximaal 3000 over zijn beurt rijden maar als de wagen aan geeft dat er iets is en je negeert dat tja.....
Vaak geeft de bus al veel eerder aan dat die een beurt moet hebben maar dit is in te stellen door je monteur.

Eens in de 40dkm is genoeg, afhankelijk hoe je rijdt en hoeveel kilometers. Dat is 2,36 x een beurt per ton. Als ze je wagen instellen op een melding bij 25dkm dan heb je 4 beurten per ton.
Waarom kan je op een geimporteerde bus geen garantie bijkopen, fabriekgarantie is 2 jaar in heel europa, en elke dealer moet de service verlenen , waarom zou dit niet verlengd kunnen worden, in duitsland kan dat ook, misschien dealer afhankelijk.
Belangrijk is volgens mij dat alle onderhoud door de dealer gedaan wordt, en inderdaad niet te laat gaan voor wat dan ook.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: werksgarantie 1 of meerdere jaren

Bericht door Donald4Motion »

Ja, het hoezo weet ik ook niet helemaal precies. Misschien dat het met een audi wel zou kunnen.

Heb zelf een geimporteerde bus en garantie verlenging aangevraagd bij Pon, maar kon het niet krijgen.
Bus is in DL en NL altijd aantoonbaar dealer onderhouden.
frits k

Re: werksgarantie 1 of meerdere jaren

Bericht door frits k »

Volgens mij is de fabrieksgarantie niet afhankelijk van dealer onderhouden.
Is niet zo lang geleden een wet aangenomen in Brussel waar dit in geregeld is en het is dealers verboden om als de auto elders onderhouden wordt zich van garantie te onttrekken.
Zelf al geruime tijd niet met de auto bij een dealer geweest,aanspraak op garantie gemaakt bij de dealer(11jaar garantie op roest van binnenuit)
Met gepaste tegenzin van de dealer is dit toch via Pon,in orde gekomen.
Bij problemen contact opnemen met ANWB .
Plaats reactie