Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Mickel Moen »

Zo, dat ziet er goed uit! :yes

Ik moet zeggen; die multivan panelen, erg mooi!

Mooi spul he dat schapenwol? :happy
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 11 feb 2013, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Bedankt Geert! Ben er zelf ook wel tevreden over. Er moet nog wel heel wat gebeuren voor dat alles er in zit. Er zitten in de Transporter toch heel wat dingetjes net even anders dan in een multivan. Ik merk dit ook wel met bevestigingsmateriaal voor het een en ander.

Had jou verhaal over de schapenwol gelezen en was hier toen al enthousiast over. Heb onlangs dus in Naarden bij Doscha het een en ander bekeken en van de eigenaar een uitgebreide uitleg gekregen over alle eigenschappen van het materiaal.
Het is ook prettig om mee te werken! Samen met het antidreun materiaal en nu de panelen is het een stuk stiller in de bus geworden!

Binnenkort komen er nog meer foto's en omschrijvingen op het blog.
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Al regelmatig het een en ander gelezen over de vervuiling van het blok die veroorzaakt wordt door de EGR klep en daarom besloten de EGR eens te demonteren en te zien hoe dat bij mijn auto is.

-> zie blog http://vwcampersite.wordpress.com/2013/ ... afgedicht/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Om een goede aansluiting bij het interieur te hebben zijn ook de instapbakken van de transporter vervangen door Multivan Highline bakken. Verlichting voor de bakken voor afgetakt van de reeds aanwezige verlichting van de bakken bij de schuifdeuren. Bijkomend voordeel is dat de bakken bij de schuifdeuren in deze uitvoering +- een centimeter hoger zijn dan die van de transporter. Er ontstaat hiermee wat meer ruimte voor de vloerisolatie + afwerking.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Oviivo »

Mooi, die chromen details in de bakken :toppie

Ik heb de Highline bakken ook al een tijdje liggen. Nog tips voor het inbouwen, met het oog op loshalen van diverse binnenpanelen?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Ik heb bij mij de B-stijl bekleding en handgrepen die daarop zitten losgehaald. Ook moet dan de onderzijde van de gordel worden losgehaald.
De panelen achter kon ik laten zitten, je steekt de bak er wat schuin onder en zorgt dat het "lipje"op de daarvoor bestemde uitsparing komt daarna kun je de bak met beleid naar beneden drukken en hierbij moet je er natuurlijk even op letten dat de pennetjes / clips goed op hun plek komen. Het deurrubber hoefde er niet uit. Het is op zich zo gedaan. Aan de voorzijde moet het lichtje er met het plaatsen nog even uit want anders krijg je de bak niet goed naar beneden (in iedergeval niet bij een van origine transporter.

Succes!
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Oviivo »

Bedankt voor je tips!

Nog een vraag; Hoe klik je het lichtje er het beste uit, als de bak al in de auto zit? Ik heb al bakken met verlichting, maar zonder chroom, die ik wil gaan vervangen, vandaar :peace
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Heb ik ook al eens bij stil gestaan... Een schroevendraaier er tussen vanaf de zichtzijde zal niet de manier zijn! Er zit aan een zijde van het lampje (aan de achterkant van de bak) een clipje wat je moet indrukken en dan kun je het lampje naar buiten drukken. Aan de bijrijderszijde kun je hier denk ik bij door het deurrubber weg te trekken en dan kun je met bv een schroevendraaier het clipje indrukken. Aan de bestuurderszijde zou het ook moeten lukken daar de bak iets omhoog te trekken. Voor de bakken bij de schuifdeuren is het probleem er niet, hier kun je de bak er gewoon uit halen en daarna het lampje eenvoudig loshalen.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Oviivo »

Fantastisch bedankt, heerlijk dit :wjw

:toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Ik was ook nog bezig om de bakken te monteren aan de bijrijderszijde en kon direct nogmaals goed bekijken hoe het lampje eruit te halen. Je kunt het eenvoudiger doen dan eerder aangegeven. Met een dun mesje oid kun je vanaf de voorzijde het lampje eruit wippen.
Aan de rechterkant van het lampje zit het clipje en deze kun je met het mesje vanaf de buitenzijde indrukken.

Bij mij doen nu de lampjes het alleen niet meer..... Misschien dat ik met het vertakken op de draad (voor de verlichting in de voorste bak) de plus en de min heb omgedraaid en daarmee een zekering stuk is? Bij het ontgrendelen gaat de interieur verlichting in het midden van de bus wel aan maar die bij de spiegel en de bakken niet!

Iemand een tip!? Welke zekering kan het zijn?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Oviivo »

Misschien wel iets teveel verlichting op 1 zekering nu? Of heb je de LED uitvoeringen?

Zekeringen plan;

http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Belegun ... messages=0" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

deze uitvoering;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kan in het zekeringen overzicht zo niet vinden op welke zekering deze verlichting zit... :nuts
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Oviivo »

Innenbeleuchtung hat 3 Sicherungen. Sicherungskasten Oben Platz 7 Groß 15A (Gesamt)
Sicherungskasten unten Platz 17 für Vorne, Handschuhfach und Einstieg (kleine braune 7,5 A) und Platz 24 Groß 7,5 A (hinten).
Die kleine bruine zou ik mee beginnen :toppie

(ff verder gezocht voor je)


Die lampjes die je hebt pakken per bak toch zo'n 1A, dus totaal zou je zomaar teveel stroom kunnen trekken, ik weet niet of je al verlichting had in je bakken en hoeveel je er nu hebt?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

En er is weer licht!! Het was zekering nummer 17 (SC, onderste houder). Kwam er via de site http://www.t5-wiki.de/wiki/Sicherungshalter achter dat dit nummer voor de binnenverlichting was. In de PDF van JEWUWA staat deze niet (http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Belegun ... kasten.pdf)

Zit nu een zekering van 5 ampere in maar deze wordt vervangen door een 7.5 ampere die er ook in zat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Oviivo »

Oviivo schreef:
Innenbeleuchtung hat 3 Sicherungen. Sicherungskasten Oben Platz 7 Groß 15A (Gesamt)
Sicherungskasten unten Platz 17 für Vorne, Handschuhfach und Einstieg (kleine braune 7,5 A) und Platz 24 Groß 7,5 A (hinten).
Die kleine bruine zou ik mee beginnen :toppie

(ff verder gezocht voor je)


Die lampjes die je hebt pakken per bak toch zo'n 1A, dus totaal zou je zomaar teveel stroom kunnen trekken, ik weet niet of je al verlichting had in je bakken en hoeveel je er nu hebt?

ik zei het toch, die kleine bruine! (Platz 17) :yes Goed dat er weer licht is :toppie (oorzaak ook gevonden?)
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie