Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat moet ik doen

vragen over de T4
Plaats reactie
Pico
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2013, 19:06

Wat moet ik doen

Bericht door Pico »

Hallo ik ben helemaal nieuw op dit forum.
Ik overweeg al geruime tijd een westfalia t4 op te scharrelen.
Heb enige handelaars bij mij in de buurt zitten koning campers te midwolda en nog een in hattem ene Josh schippers.
Zijn er leden die hier enige ervaringen mee hebben ??
Zelf lijken het mij betrouwbare handelspartners.
Zit te denken aan een 7 of 98 er met anderhalf tot twee ton op de teller.
Blijf maar twijfelen is het safe of wordt het een kat in de zak.
Advies graag!! :bonk
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Wat moet ik doen

Bericht door Donald4Motion »

Pico, welkom op :wjw

Zelf geen ervaringen met deze zaak maar een 2ehands auto is eigenlijk altijd wel een gok, en soms zit het mee en soms zit het tegen.

Laatst had hier ook iemand een mooie camper gescoord http://www.vwexclusive.nl/viewtopic.php?f=3&t=200" onclick="window.open(this.href);return false; :toppie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Wat moet ik doen

Bericht door matje86 »

handelaren kopen iets en verkopen het weer maar weten vaak niet de gebruikers dingen, particulieren weten dat vaak wel, maar ook dan is het altijd een :T44EVER gok
houdt dus altijd rekening met onverwachte kosten, zoek dus altijd eerst info :wjw
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: Wat moet ik doen

Bericht door Hans 678 »

Pico,
Ik heb mijn T4 California Generation syncro bij Josh Schippers gekocht. Is mijn inziens betrouwbaar. Niet de goedkoopste.
Koning Midwolda geen ervaring mee.
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
kingscrown
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 feb 2013, 09:11

Re: Wat moet ik doen

Bericht door kingscrown »

Wij hebben onze T4 California '92 ook bij Josh Schippers vandaan. Volgende week vrijdag gaan we hem ophalen. Josh komt betrouwbaar over, we konden de bus extern keuren/onderzoeken bij een kennis. Volgens mij een eerlijke handelaar.

Succes!
Gebruikersavatar
Dik
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2007, 19:39
Locatie: Harlingen

Re: Wat moet ik doen

Bericht door Dik »

Ik zou wel even navragen of het een originele T4 California is of een naderhand omgebouwde bestelbus. Voor zover ik weet bouwt Josh Schippers ook bussen om, op zich niets mis mee, maar het heeft denk ik wel invloed op de (inruil)waarde. Het lijkt me in elk geval vervelend als je daar pas later achter komt.

Succes,

Dik
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Wat moet ik doen

Bericht door eindgebruiker »

Hallo Pico,

Mijn camper komt bij Koning vandaan. Nette vent, prima bus. Hij weet veel van het camperdeel, motortechnische dingen zoals beurtjes en controles besteedt hij uit.
Ik ben na een jaar nog steeds erg tevreden met mijn camper.
Pico
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2013, 19:06

Re: Wat moet ik doen

Bericht door Pico »

Hee eindgebruiker bedankt voor je reactie .Wat voor bus heb je gekocht en van welk bouwjaar en eventueel de kilometers
Hoeveel had hij gelopen ? Ben benieuwd laat maar eens horen.
En bevalt de bus goed? Ook wat slapen betreft?? Mvg.
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Wat moet ik doen

Bericht door eindgebruiker »

Het is een California TDI 102pk uit begin '99 met alles d'r op en d'r aan (standkachel, airco). Had 217K gelopen. De distributieriem was bij 190K vervangen, dus die kan nog een tijd mee. Geen roest te zien, binnen zag alles er netjes uit, alle papieren en onderhoudsgeschiedenis erbij.
Ik heb 'm net z'n eerste beurtje laten geven + APK, geen bijzonderheden. Dus ik ben tevreden.

De bus bevalt erg goed. Ik gebruik 'm voor vakantie, weekendjes, als surfbus en voor fietstransport. Slapen doe ik beneden, door het bovenmatras op de bedbank beneden te leggen kan ik het bed net een beetje verlengen zodat ik met mijn 1.94 nog lekker kan liggen. Heel gezellig en knus, zo'n bussie :-)
Pico
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2013, 19:06

Re: Wat moet ik doen

Bericht door Pico »

Nou kingscrown je hebt je bus opgehaald al een beetje mee aan het toeren geweest?
Bevalt hij goed ben erg benieuwd eigenlijk.
kingscrown
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 feb 2013, 09:11

Re: Wat moet ik doen

Bericht door kingscrown »

Pico schreef:Nou kingscrown je hebt je bus opgehaald al een beetje mee aan het toeren geweest?
Bevalt hij goed ben erg benieuwd eigenlijk.
Beetje late reactie!

We hadden de bus idd opgehaald. We zijn met die bus een rondreis door Schotland weze maken en diverse weekendjesweg geweest. Afgelopen januari hebben we hem ingeruild op een '99 California (BJ 2000, laatste bouwserie). Viavia heb ik gehoord dat onze oude witte Cali wordt ingezet als verhuurbus in Frankrijk. De nieuwe bus is een origineel NL-inruiler van het VW-campercentrum in AMF incl volledige onderhoudshistorie en in perfecte staat.

Onze ''nieuwe'' California rijden we nu sinds januari als daily met veel plezier. Vrouwlief gaat ermee naar haar werk. En we zijn er al mee naar Z-Frankrijk geweest, en onlangs nog naar Oostenrijk/Slovenie. Inmiddels 260k op de teller en stil going strong.
Plaats reactie