Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Steekas kapot??

vragen over de T5
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Steekas kapot??

Bericht door Geerlings »

Vandaag de steekas kapot gereden. De bijrijders kant. Anderhalf jaar geleden en 37000 km terug een nieuwe eronder gekregen door garantie van Volkswagen en nu weer stuk. Omdat het garantie op garantie is krijg ik het niet vergoed , dus mag zelf gaan betalen. Maar gaan die assen altijd zo snel stuk?
Gebruikersavatar
Dhpvloeren
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 mar 2013, 20:39
Locatie: Eemnes

Re: Steekas kapot??

Bericht door Dhpvloeren »

Hoi ik heb het ook 2 keer in 1 jaar gehad. Volgens Volkswagen teveel vermogen, yeah right nou 170pk vind ik wel meevallen. Eerste keer moest ik betalen 2de keer onder coulance vervangen, ze hebben er nu 1 in gezet met een langere ingaande as. Misschien iets voor u? U heeft gewoon garantie erop. En al helemaal als het binnen anderhalfjaar nog een keer gebeurd
Transporter t5 gp 180pk verlengd Candy white. Bouwjaar 2015 :ikrij

Vorige transporters

Volkswagen t5 2.5 TDI 130pk candy white 460.000km
Volkswagen t5 1.9 TDI candy white 165.000 km
Volkswagen t4 2.5 TDI 111kw 560.000 km :adhd
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Steekas kapot??

Bericht door sep »

Nee die zouden zeker veeeel langer mee moeten gaan ....niet acceptabel ...absoluut niet !!....ik ging echt in gesprek met de dealer /pon....
mijn bus (174 pk ) is 8,5 jaar oud heeft 130000 gelopen ..en mijn steekas is ook nog prima ....dus 37000 km ......dat deugt niet
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Steekas kapot??

Bericht door Geerlings »

Ik heb met de dealer gesproken maar geven geen gehoor omdat deze als een keer is vervangen door garantie en dan mogen ze niet nog een keer dit als garantie doen. Maar dinsdag wordt ik terug gebeld door de dealer. Effe afwachten maar morgen word hij alweer gemaakt met een nieuwe as .
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Steekas kapot??

Bericht door Roger B. (11)61 »

er is ook nog zoiets als wetgeving, en die staat boven bedrijfsbeleid.

ik kan me zo voorstellen dat de wetgeving aan jouw zijde staat. een fabrikant moet een aannemelijke gebruiksduur garanderen,37000 is veel minder dan aannemelijk voor een aandrijfas.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Steekas kapot??

Bericht door ronald tdi »

Laat je niet van de wijs brengen.
Dit is een school voorbeeld voor wat garantie moet zijn.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Steekas kapot??

Bericht door robertTREBOR »

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ietermijn/" onclick="window.open(this.href);return false;

hier heb je denk wel wat aan...........
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Steekas kapot??

Bericht door Geerlings »

Vandaag de steekas en de as die de bak in gaat vernieuwd. Hij rijdt weer gelukkig volgende week met die rotzooi naar de dealer en kijken wat hij zegt hierop en wat hij wilt doen hieraan.
Marcel z-g-s
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37

Re: Steekas kapot??

Bericht door Marcel z-g-s »

Ik heb wel eens iets gehad met olielekkage was na reparatie weer lek na 10.000 km rep koste 320 euro.
maar je hebt 2 jaar garantie op reparaties.....

dus niet accepteren.....

suc6
Cascavel
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 feb 2013, 10:15

Re: Steekas kapot??

Bericht door Cascavel »

Geerlings schreef:Vandaag de steekas en de as die de bak in gaat vernieuwd. Hij rijdt weer gelukkig volgende week met die rotzooi naar de dealer en kijken wat hij zegt hierop en wat hij wilt doen hieraan.
Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je de werkzaamheden 37.000km geleden wel door de dealer hebt laten uitvoeren, en nu niet? Denk dat je dan nat gaat...... Je moet namelijk de partij die het de eerste keer (niet goed) heeft gerepareerd, altijd een kans geven om het te repareren. Je hebt het nu (zoals ik het lees) zelf gedaan, dus vervalt je mogelijke kans op claimen van de werkzaamheden en delen......

gr. Justin
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Steekas kapot??

Bericht door Geerlings »

Klopt maar ik heb geen tijd om te wachten op hun . Maar hun zeiden dan ze garantie gaven op hun spullen dus ik ga het denoods omruilen voor nieuwe als over 36000 km weer stuk zijn. Want mijn bus is nu gemaakt en bij hun werd ik pas terug gebeld dinsdag om te horen wat ze kunnen doen . Voor mij te lang wachten . Ik ben een zelfstandige ondernemer en kan niet te lang wachten want dat kan ik niet verkopen aan mijn klanten. Vrijdag met de auto gegaan van de vrouw
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Steekas kapot??

Bericht door Geerlings »

Vandaag telefoon gehad van de dealer en te horen gekregen dat ze niks konden betekenen . Ik moest mijn bus naar hun brengen om te laten zien of ik nergens tegenaan was gereden met de wielen en of alles nog recht stond. Ik weet zelf wel hoe ik rij maar weet wel zeker dat ik nergens tegenaan heb gezeten. Dus krijg niks vergoed. Ik weet in ieder geval wel dat dit de laatste transporter is, want ik heb er 2 in 2 jaar tijd gehad en alleen met problemen en niet van de kleintjes.Dus moet toch maar een ander merk gaan zoeken.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Steekas kapot??

Bericht door robertTREBOR »

Heel begrijpelijk je reactie,
het is niet normaal dat een aandrijfas binnen de 40dkm stuk gaat
en dat 2x achter elkaar.
Meestal is het zo als je daarna weer een jr. zonder kosten rijdt dat de frustratie weer wegslijt
en je toch weer het "transporter" rijden gaat waarderen................
Veel sterkte in het verwerkingsproces..................... :ikrij
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Steekas kapot??

Bericht door Pascal-141 »

Geerlings schreef:Vandaag de steekas kapot gereden. De bijrijders kant. Anderhalf jaar geleden en 37000 km terug een nieuwe eronder gekregen door garantie van Volkswagen en nu weer stuk. Omdat het garantie op garantie is krijg ik het niet vergoed , dus mag zelf gaan betalen. Maar gaan die assen altijd zo snel stuk?
37000km is niet echt een acceptabele tijd om dan al kapot te gaan ...
Maar euh : je zegt dat de rechter aandrijfas dan vervangen geweest is , maar hebben ze dan ook het steekasje in de bak vervangen ?? Als de eerste keer je aandrijfas kapot ging , (dan is de oorzaak de vertanding die uitgesleten is ) kan het ook goed zijn dat de vertanding van het steekasje ook al stevig afgesleten was , maar dat ze gemakshalve die niet hebben mee vervangen.
En als je nou een nieuwe aandrijfas gaat monteren samen met een steekasje die bvb maar "halve" vertanding meer heeft : tja , dan blijf je met speling zitten , waardoor dus alles terug (snel) kapot gaat ...
De kans bestaat dus wel dat het WEL de fout is van de garage , indien ze dat kleine steekasje niet hebben mee vervangen !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Steekas kapot??

Bericht door Geerlings »

Ik kan wel zeggen dat alles vernieuwd is want dat heb gezien in hun computer. Dat lieten ze mij zien . Niet dat ik gekke dingen heb gedaan of zo.
Plaats reactie