Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stroomvoorziening omvormer

vragen over de T5
Plaats reactie
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Stroomvoorziening omvormer

Bericht door bobkim »

Weet iemand waar ik het beste de voeding voor een omvormer van 3000W vandaan kan halen in een t5 uit 2011. Accu zit voorin maar misschien zit er in de auto nog ergens een dikke kabel verstopt.
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

Re: Stroomvoorziening omvormer

Bericht door knarf »

je moet wel er wel rekening mee houden dat als je 3000 watt afneemt dat je 250 ampere door de kabels moet laten gaan. Dus je hebt een hele dikke kabel nodig ( en zeker niet te lang)

Dus al snel 25mm2 of meer

groet
Frank
Afbeelding
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Stroomvoorziening omvormer

Bericht door ratlookcalifornia »

Is eigenlijk niet te doen, zelf even bezig geweest om naar max 1500 watt te gaan ( zelfs nog via de dubbele huishoudaccu`s ) en die "hoor je kreunen"....... Vergt echt dikken kabels en een goede dynamo om het bij te laden... veel succes, ik zou een geneator meenemen :lach

De normale ( veel te kleine accu gaat al leeg als je even alarmlichten aan zet of de radio :alarm )...

* waar heb je 3000 watt voor nodig (behalve een mobiele hennepkwekerij :bifun ) ? *
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: Stroomvoorziening omvormer

Bericht door bobkim »

Ik had in mijn vorige bus een 2500 watt uitvoering en die was net te licht. Ik doe veel speciale klussen in de weg en waterbouw en dan is stroom heel handig.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Stroomvoorziening omvormer

Bericht door Pascal-141 »

bobkim schreef:Ik had in mijn vorige bus een 2500 watt uitvoering en die was net te licht. Ik doe veel speciale klussen in de weg en waterbouw en dan is stroom heel handig.
Als je zo'n verbruik wil gaan afnemen , dan zou ik er een tweede batterij bijplaatsen ergens achteraan , en ik zou dan een vrachtwagenbatterij nemen (bvb een 200Ah) , gewoon als "buffer" (om wat reserve te hebben) , maar ook steeds de motor laten draaien tijdens de stroomafname. En inderdaad hele dikke kabels gebruiken .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Stroomvoorziening omvormer

Bericht door heemskerk »

bobkim schreef:Ik had in mijn vorige bus een 2500 watt uitvoering en die was net te licht. Ik doe veel speciale klussen in de weg en waterbouw en dan is stroom heel handig.
250A? daar kun je op lassen!
Marcel z-g-s
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37

Re: Stroomvoorziening omvormer

Bericht door Marcel z-g-s »

Ik heb dat ook, omvormer 2500 wat een extra accu achterin iets zwaardere, moet kijken welke.
de min met dikke kabel door de bodum aan de auto vast gezet met een oog, en de rode dikke kabel geschat 1 cm dik, via de onderkant achter de beplaten naar de voorste accu laten lopen.
werkt geweldig en de auto laad de 2e accu, wel heb ik er een schakelaar opgezet dat ik eerst de 2e accu leeg kan maken, en dan eventueel de 2e ga gebruiken, zo kan je ook altijd starten.

ik werk veel buiten en gebruik de hele dag stroom op deze manier, vanag 9 uur tot 1500 uur zonder problemen, soms gaat hij dan zoemen en schakel de 2e accu erbij.

dus kan goed en voor niet te veel geld, en makklijk in te bouwen. :ikrij
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Stroomvoorziening omvormer

Bericht door Oviivo »

Waarom in zo'n geval geen aggregaat gebruiken?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Space Piraat
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Stroomvoorziening omvormer

Bericht door Space Piraat »

Bij ons op het werk hebben wij allemaal een omvormer van 1700w tot 3500w in onze bedrijfsauto (kleine 60 bussen en 8 vrachtwagens)

Gebruik een 2de accu en plaats deze zo dicht mogelijk bij de omvormer i.v.m. verlies en gebruik dikke kabels

Waarom zo zwaar ? een alleszuiger 2000w / haaks slijper 2200w en bij ons veel gebruikt slagmoer aanzetter ( om boutjes aan te draaien met dop 56) :lach 2800/3000w
Oja Senseo 1700w moet je wel een zuiversinus omvormer hebben :toppie

Geen aggregaat ? die zijn zwaar/staan in de weg/overlast i.v.m. uitlaat gassen en deze lopen vaak op benzine en de bus op diesel (bij ons gezeik met de tankpas )

als je wil kan ik wel eens foto's maken van de installatie laat maar weten
De O.M.G.B
www.busje.tk
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: Stroomvoorziening omvormer

Bericht door bobkim »

Juist bij ons ook vanallerande boormachines voor in riolering etc. Lijkt me handig zo'n foto van een installatie. Ik denk inderdaad dat een 2e accu noodzakelijk is maar dan zet ik er wel een apparaatje tussen dat wel laadstroom doorlaat maar geen verbruik geeft op de startaccu. Ik moet na het werk nog zeker naar vhuis kunnen.
Plaats reactie