Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

scheepsketting om T5 te verankeren

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Pascal-141 »

robertTREBOR schreef:Ook heb ik met mijn eigen ogen gezien dat je een stuurslot van een opel met 3 rukken aan het stuur zo kapot trekt , alle beveiligingen stellen gewoon nix voor, laat maar stelen denken ze gewoon !
Ik heb dat een tijdje terug ook eens geprobeerd bij een oude T4 , om het stuurslot gewoon over te rukken ... Dat viel toch tegen , lukte me niet . (En ik kan heus wel wat euh gewicht in de schaal gooien :knipoog ) Ik had ondertussen wel al het stuur krom getrokken , maar zonder resultaat. Ik heb het stuurslot dan maar verwijderd .








... Nee ik had geen T4 gepikt :lach Ik had gewoon nog een oude T4 ('91) staan waarvan ik de contactsleutel kwijt was , en ik wou die T4 even verplaatsen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door robertTREBOR »

Pascal-141 schreef:
robertTREBOR schreef:Ook heb ik met mijn eigen ogen gezien dat je een stuurslot van een opel met 3 rukken aan het stuur zo kapot trekt , alle beveiligingen stellen gewoon nix voor, laat maar stelen denken ze gewoon !
Ik heb dat een tijdje terug ook eens geprobeerd bij een oude T4 , om het stuurslot gewoon over te rukken ... Dat viel toch tegen , lukte me niet . (En ik kan heus wel wat euh gewicht in de schaal gooien :knipoog ) Ik had ondertussen wel al het stuur krom getrokken , maar zonder resultaat. Ik heb het stuurslot dan maar verwijderd .

Kijk dat is nog een goed nieuws ! een stevig stuurslot !
Maar als je een "reservesleutel" kan bestellen aan de hand van het chassis nummer wat
je zo kan aflezen door de voorruit........................
Ik had het bij een oude opel kadett gezien die naar de sloop moest gesleept worden, waar de
sleutels van zoek waren, 3 ferme rukken en hopla sturen maar.





... Nee ik had geen T4 gepikt :lach Ik had gewoon nog een oude T4 ('91) staan waarvan ik de contactsleutel kwijt was , en ik wou die T4 even verplaatsen ...
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Lisboa

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Lisboa »

Zit inmiddels alweer heel wat jaren op dit forum.
Veel geleerd, en nog steeds blijven er interessante onderwerpen voorbij komen.

Qua diefstal is de T5 helaas een geliefde auto.....
Voor de meesten zal het een grote schadepost zijn als hun T5 gestolen wordt, dus wat is nou het beste middel om dat te voorkomen? Dus kunnen we van alles aanschaffen op het gebied van electronica, maar dit is zo gemakkelijk te omzeilen en het investeren eigenlijk niet waard.

Volgens mij is er nog niet één gestolen T5/T4 voorbij gekomen welke was voorzien van een Bearlock(welke in de juiste positie vergrendeld was, juist geparkeerd en de sleutels er niet in)

Ik zal niet durven beweren dat een T5/T4 met een bearlock niet te stelen is, maar ik ben wel van mening dat dit zoveel tijd kost dat men uit gemakzucht liever een T5/T4 zonder bearlock uitkiest om te kraken.....

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door robertTREBOR »

Ik moest iets van 600 euro betalen voor die bearlock, 3 offerte's gevraagd
Een handgeschakelde T5 128kw uit 2008, schijnt een lastige te zijn.
Ik vond het veels te duur !

Heb stuurklem erop s nachts kost nog geen 60 euro !!
OBD met slot erom en een fake OBD gemonteerd, 10 euro

Deze combi is ook nog nooit gestolen :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Multivan Generation »

[quote="robertTREBOR"
Kijk dat is nog een goed nieuws ! een stevig stuurslot !
[/quote]

Reken je met een T5 even niet rijk, een T4 zit toch anders in elkaar, qua stuurslot..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Oviivo »

robertTREBOR schreef:Ik vond het veels te duur !
Ik vind een gestolen auto duurder, dus ik heb wel een Bearlock. Korting op de verzekering is een soort terugverdienmodel. + gemoedsrust :peace
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Lisboa

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Lisboa »

robertTREBOR schreef:Ik moest iets van 600 euro betalen voor die bearlock, 3 offerte's gevraagd
Een handgeschakelde T5 128kw uit 2008, schijnt een lastige te zijn.
Ik vond het veels te duur !

Heb stuurklem erop s nachts kost nog geen 60 euro !!
OBD met slot erom en een fake OBD gemonteerd, 10 euro

Deze combi is ook nog nooit gestolen :-)
Als je wilt kun je ook € 1000,00 betalen voor een Bearlock......of nog meer... :muur

Ik heb de factuur in de boekhouding zitten en weet dat ik er veel minder voor betaald heb.
ff Googlen en binnen 1 sek. zie je al lagere prijzen, deel dat door het aantal jaren dat je je T5 hebt en reken de werkelijke kosten uit. Zo uit mijn hoofd slaap ik voor minder dan € 0,25 per nacht extra heerlijk ongestoord.

Een stuurslot heb ik ook, een onhandig ding welke door mijn auto slingerd tijdens het rijden.
Zelden dat ik dat ding erop zet, weer een extra handeling, weer een extra sleutel.

Een slot om de OBD, leuk bedacht maar een beetje inbreker fluit er zo doorheen met een draadloze dremel voorzien van slijpschijf oid. (nog een sleutel erbij) V
Anti inbraaktips zijn erg handig op openbare fora, kan men vooraf goed het huiswerk doen en weten wat men nodig heeft om jouw T5 te kraken.

Nogmaals, een Bearlock is uiteindelijk ook te kraken, ik weet hoelang ze er voor nodig hadden om het in te bouwen :jump .
Die tijd zullen ze ook nodig hebben om het te kraken, minstens :bifun

Mvg,

Luuk
Lisboa

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Lisboa »

Oviivo schreef:
robertTREBOR schreef:Ik vond het veels te duur !
Ik vind een gestolen auto duurder, dus ik heb wel een Bearlock. Korting op de verzekering is een soort terugverdienmodel. + gemoedsrust :peace
Kijk! Weer iemand die slim rekent! :yes
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Oviivo »

Lisboa schreef:
Oviivo schreef:
robertTREBOR schreef:Ik vond het veels te duur !
Ik vind een gestolen auto duurder, dus ik heb wel een Bearlock. Korting op de verzekering is een soort terugverdienmodel. + gemoedsrust :peace
Kijk! Weer iemand die slim rekent! :yes
Maar ook iemand die zijn chassisnummer heeft afgedekt enzo :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Pascal-141 »

Lisboa schreef:
robertTREBOR schreef:Ik moest iets van 600 euro betalen voor die bearlock, 3 offerte's gevraagd
Een handgeschakelde T5 128kw uit 2008, schijnt een lastige te zijn.
Ik vond het veels te duur !

Heb stuurklem erop s nachts kost nog geen 60 euro !!
OBD met slot erom en een fake OBD gemonteerd, 10 euro

Deze combi is ook nog nooit gestolen :-)
Als je wilt kun je ook € 1000,00 betalen voor een Bearlock......of nog meer... :muur

Ik heb de factuur in de boekhouding zitten en weet dat ik er veel minder voor betaald heb.
ff Googlen en binnen 1 sek. zie je al lagere prijzen, deel dat door het aantal jaren dat je je T5 hebt en reken de werkelijke kosten uit. Zo uit mijn hoofd slaap ik voor minder dan € 0,25 per nacht extra heerlijk ongestoord.

Een stuurslot heb ik ook, een onhandig ding welke door mijn auto slingerd tijdens het rijden.
Zelden dat ik dat ding erop zet, weer een extra handeling, weer een extra sleutel.

Een slot om de OBD, leuk bedacht maar een beetje inbreker fluit er zo doorheen met een draadloze dremel voorzien van slijpschijf oid. (nog een sleutel erbij) V
Anti inbraaktips zijn erg handig op openbare fora, kan men vooraf goed het huiswerk doen en weten wat men nodig heeft om jouw T5 te kraken.

Nogmaals, een Bearlock is uiteindelijk ook te kraken, ik weet hoelang ze er voor nodig hadden om het in te bouwen :jump .
Die tijd zullen ze ook nodig hebben om het te kraken, minstens :bifun



Mvg,

Luuk
Dat denk jij ,dat ze er zo lang over doen om de bearlock bij een T5 uit te schakelen?
Dat duurt amper 1 minuut ,en met 1 goede kniptang heb je voldoende...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Pascal-141 »

Bearlock,pedaalslot,stuurslot,afgedekt chassisnummer,alarm, valse obd stekker(al of niet met stroom erop), track and trace,enz helpen natuurlijk allemaal om het gespuis wat tegen te houdwn...
Alles is beter dan niks...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie