ja dat is me er 110 te veel voor een zondag.... niet zoveel tijd morgen. toch bedankt vr het voorstel.
ik hoop dat het donderdag allemaal duidelijk is met een log.
als er nog geen oplossing is dan, neem ik wel ng contact op met u. ..
thanks!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Graag wat advies over T4 88pk Tdi
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30 aug 2007, 23:59
- Locatie: Hoogeveen
Re: Graag wat advies over T4 88pk Tdi
Nu denk ik ook dat ik het zelfde probleem heb.
Topsnelheid weet ik niet zo (rij nooit zo hard). Maar wel in vermogen.
Cat heb ik al niet meer.
Pijpje in luchtfilterhuis is er al uit.
Maar dan de EGR klep......
Help! Wat is dit en waar zit dit??????
En het uitlezen van mij T4 door een weetjeweller.
Ik woon in Hoogeveen.
Is er iemand in deze buurt die dat kan?
Alvast bedankt.
Groeten,
Hans.
Topsnelheid weet ik niet zo (rij nooit zo hard). Maar wel in vermogen.
Cat heb ik al niet meer.
Pijpje in luchtfilterhuis is er al uit.
Maar dan de EGR klep......
Help! Wat is dit en waar zit dit??????
En het uitlezen van mij T4 door een weetjeweller.
Ik woon in Hoogeveen.
Is er iemand in deze buurt die dat kan?
Alvast bedankt.
Groeten,
Hans.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30 aug 2007, 23:59
- Locatie: Hoogeveen
Re: Graag wat advies over T4 88pk Tdi
En o ja!
Is er ook een middel dat je bij je in de diesel kan doen die dan iets schoonmaakt waardoor je ook vermogen kwijt bent?
Bus heeft 210.000 km gelopen en roet wel erg!
Is er ook een middel dat je bij je in de diesel kan doen die dan iets schoonmaakt waardoor je ook vermogen kwijt bent?
Bus heeft 210.000 km gelopen en roet wel erg!
Re: Graag wat advies over T4 88pk Tdi
hans, ben er ook geen expert in maar de ERG is makkelijk te vinden en te dichten. moet je eens op de site hier zoeken. of googlen.
wat vermogen betreft.. de mijne is nu binnen om alles te laten checken en hopelijk tegen vanavend weet ik wat de oorzaak is/was..
wat hier al vaak voorgesteld werd is de luchtmassmeter die niet goed werkt. wat me 1 van de meest logische oorzaken lijkt van een motor die geen power meer kan uitgeven...
we zien wel...
zowieso moeten ze 150 kunnen... in mijn geval ook, ik moet niet zo hard rijden, maar het is gewoon altijd beter om de weten dat je motor loopt zoals hij moet.
ok
wat vermogen betreft.. de mijne is nu binnen om alles te laten checken en hopelijk tegen vanavend weet ik wat de oorzaak is/was..
wat hier al vaak voorgesteld werd is de luchtmassmeter die niet goed werkt. wat me 1 van de meest logische oorzaken lijkt van een motor die geen power meer kan uitgeven...
we zien wel...
zowieso moeten ze 150 kunnen... in mijn geval ook, ik moet niet zo hard rijden, maar het is gewoon altijd beter om de weten dat je motor loopt zoals hij moet.
ok
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30 aug 2007, 23:59
- Locatie: Hoogeveen
Re: Graag wat advies over T4 88pk Tdi
Ik heb vanmiddag de ERG los gemaakt en helemaal schoon gemaakt.
Blijkt dat er al een plaatje te zitten.....
Het was heel erg zwart en vies. Maar wel schoon gekregen.
Nu had ik aan de ERG twee plaatsen waar een slangetje kon zitten. 1 Was ook aangesloten.
Die was voor een zuiger stangetje die een klepje kon openen waar dus het plaatje zat. Klepje kon dus nog wel bediend worden maar had niet zo veel zin omdat het afsluit plaatje daar zat.
Het andere aansluit nippeltje waar een slangetje aan kon zitten bediende een klep die binnen in de ERG zit.
Die sluit de hele doorgang dan af.
Deze was dus niet aangesloten.
Had wel een los slangetje gezien en mij al afgevraagd waar die voor was......
Nu alles weer gemonteerd en aangesloten wat aangesloten was. En merk zeker verschil!
Wat ik trouwens ook heb ontdekt en hersteld was dat het slangetje dat op de LMM zat aangesloten een breuk had.
Stukje af kunnen knippen en weer aangesloten.
Wat nu het allemaal is geweest dat mijn bus het beter doet......????????
Tja weet iemand het????
Groeten,
Hans.
Blijkt dat er al een plaatje te zitten.....
Het was heel erg zwart en vies. Maar wel schoon gekregen.
Nu had ik aan de ERG twee plaatsen waar een slangetje kon zitten. 1 Was ook aangesloten.
Die was voor een zuiger stangetje die een klepje kon openen waar dus het plaatje zat. Klepje kon dus nog wel bediend worden maar had niet zo veel zin omdat het afsluit plaatje daar zat.
Het andere aansluit nippeltje waar een slangetje aan kon zitten bediende een klep die binnen in de ERG zit.
Die sluit de hele doorgang dan af.
Deze was dus niet aangesloten.
Had wel een los slangetje gezien en mij al afgevraagd waar die voor was......
Nu alles weer gemonteerd en aangesloten wat aangesloten was. En merk zeker verschil!
Wat ik trouwens ook heb ontdekt en hersteld was dat het slangetje dat op de LMM zat aangesloten een breuk had.
Stukje af kunnen knippen en weer aangesloten.
Wat nu het allemaal is geweest dat mijn bus het beter doet......????????
Tja weet iemand het????
Groeten,
Hans.
Re: Graag wat advies over T4 88pk Tdi
Als je bus 100% in orde is, laat hem dan chippen bij tunex.nl.
In woon in het antwerpse, rij zelf met een 88 pk lange versie.
Was 225 kwijt en bus rijdt stukken plezanter en zuiniger..
Rij er nu al een paar jaar mee rond, geen problemen, maar zorg wel voor men buske :-)
en krijg er na 330.000 km nog altijd veel van terug..
Mvg
Wim
In woon in het antwerpse, rij zelf met een 88 pk lange versie.
Was 225 kwijt en bus rijdt stukken plezanter en zuiniger..
Rij er nu al een paar jaar mee rond, geen problemen, maar zorg wel voor men buske :-)
en krijg er na 330.000 km nog altijd veel van terug..
Mvg
Wim
Mvg
Wim
Wim
Re: Graag wat advies over T4 88pk Tdi
wim naar hoeveel heb je uw bus laten chippen? pk.
verder geen aanpassingen gedaan?
anders is mijn probleem opgelost, LMM vervangen en alles loopt prima.
alles vervangen qua filters. logje gemaakt. verse roetfilter.
verder geen aanpassingen gedaan?
anders is mijn probleem opgelost, LMM vervangen en alles loopt prima.
alles vervangen qua filters. logje gemaakt. verse roetfilter.