Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 in 2015

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

T6 in 2015

Bericht door Johan nr.46 »

http://www.autoweek.nl/nieuws/22925/nie ... er-in-2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Caravelle Highline 204 pk TDI
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: T6 in 2015

Bericht door Klusman »

De laaste foto is de mooiste :yes :yes
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: T6 in 2015

Bericht door Donald4Motion »

231 pk bitdi is dus de compleet rode
Dit blok zullen ze vast nog even in het huidige model stoppen denk ik.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: T6 in 2015

Bericht door Klusman »

Donald4Motion schreef:231 pk bitdi is dus de compleet rode
Dit blok zullen ze vast nog even in het huidige model stoppen denk ik.
Ja maar dat kan toch niet uit een 2.0 literke.
De 180 pk is nu al te veel vollgens de liefhebbers van meer cilinder autos.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: T6 in 2015

Bericht door Donald4Motion »

Ja ik weet wat je bedoelt en rij zelf liever ook met een dik blok rond, maarja het is de toekomst.

Weet je nog dat vroeger in de F1 1200 pk uit een 1500cc blok geperst werdt.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: T6 in 2015

Bericht door ronald tdi »

2015.......

Kan ik vast gaan sparen :bifun :bifun
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 in 2015

Bericht door Pascal-141 »

Donald4Motion schreef:.

Weet je nog dat vroeger in de F1 1200 pk uit een 1500cc blok geperst werdt.
Ja , en die gingen 1 race mee , en dan ging het blok helemaal open ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: T6 in 2015

Bericht door frank884 »

Pascal-141 schreef:
Donald4Motion schreef:.

Weet je nog dat vroeger in de F1 1200 pk uit een 1500cc blok geperst werdt.
Ja , en die gingen 1 race mee , en dan ging het blok helemaal open ...
dat zie je ook bij trekkertrek
dat veel vermogen uit kleine motoren, (downsizing) kan bij personenwagens
die spreken dat volle vermogen heel even aan bij inhalen en daarna draaien ze weer op 30% van het maximum
want een passat/golf weegt 1400 - 1500 kilo en er hangt zelden een flinke kar aan.

Een T5 weeg 1800 - 2000 kilo + 1000 kilo laadvermogen + mag een aanhanger van 2200 kilo trekken, totaal 5 ton
+ veel meer luchtweerstand en dan draait zo'n motor vaak uren op vol vermogen
en als je uit een ABL motor (1.9 liter) 68 pk kunt halen ofwel maar 140 nm dan draait die niet kapot
wel als je uit zo'n klein blok heel veel vermogen kunt halen en je gaat dat uren aan een stuk gebruiken.
ze maken bij VW een bedrijfswagen met een personenauto visie :gif ----fout----
en maken wel audi personenwagen met een 3 liter erin die dat helemaal NIET nodig heeft.
doe er dan een 2.2 liter in als bij Mercedes (optie zelfs 3 liter 6 cyl) en de nieuwe Ford bus dat is al wat meer als 2 liter
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T6 in 2015

Bericht door robertTREBOR »

Klusman schreef:
Donald4Motion schreef:231 pk bitdi is dus de compleet rode
Dit blok zullen ze vast nog even in het huidige model stoppen denk ik.
Ja maar dat kan toch niet uit een 2.0 literke.
De 180 pk is nu al te veel vollgens de liefhebbers van meer cilinder autos.
De nw. Ford Fiesta EcoBoost is 998 cc 92KW / 125PK we zullen er ECHT aan moeten
geloven :muur in kleine motoren met veeeeel pk's
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: T6 in 2015

Bericht door hendrikus »

heb er ook weinig vertrouwen in met die kleine blokkken met een boel pk's. Zeker idd als je zoals al gezegd met een ton of 5 op pad bent. Heb liever wat grotere motoren.

Zie je met bv trekkers ook. De amerikaanse modellen JD bv met grote 8.1liter motoren gaan veel langer mee en zijn veel sterker en gaan langer door als bv de vergelijkbare europese modellen. Deze grote blokken gaan met normaal onderhoud bijna eeuwig mee.
Laatst gewijzigd door hendrikus op 08 apr 2013, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: T6 in 2015

Bericht door hendrikus »

heb er ook weinig vertrouwen in met die kleine blokkken met een boel pk's. Zeker idd als je zoals al gezegd met een ton of 5 op pad bent. Heb liever wat grotere motoren.

Zie je met bv trekkers ook. De amerikaanse modellen JD bv met grote 8.1liter motoren gaan veel langer mee en zijn veel sterker en gaan langer door als bv de vergelijkbare europese modellen. Deze grote blokken gaan met normaal onderhoud bijna eeuwig mee.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: T6 in 2015

Bericht door frank884 »

hendrikus schreef:heb er ook weinig vertrouwen in met die kleine blokkken met een boel pk's. Zeker idd als je zoals al gezegd met een ton of 5 op pad bent. Heb liever wat grotere motoren.

Zie je met bv trekkers ook. De amerikaanse modellen JD bv met grote 9liter motoren gaan veel langer mee en zijn veel sterker en gaan langer door als bv de vergelijkbare europese modellen. Deze grote blokken gaan met normaal onderhoud bijna eeuwig mee.
misschien een beetje off topic
Een vriend van mij heeft deze http://www.tractorfan.nl/picture/698474/" onclick="window.open(this.href);return false; 2 jaar gelden uit de usa zelf opgehaald
daar zit ook een flinke motor in, en hier ingevoerd en het ding is echt apart
Laatst gewijzigd door frank884 op 07 apr 2013, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: T6 in 2015

Bericht door frank884 »

robertTREBOR schreef:
Klusman schreef:
Donald4Motion schreef:231 pk bitdi is dus de compleet rode
Dit blok zullen ze vast nog even in het huidige model stoppen denk ik.
Ja maar dat kan toch niet uit een 2.0 literke.
De 180 pk is nu al te veel vollgens de liefhebbers van meer cilinder autos.
De nw. Ford Fiesta EcoBoost is 998 cc 92KW / 125PK we zullen er ECHT aan moeten
geloven :muur in kleine motoren met veeeeel pk's
Met hoeveel gewicht rijdt die fiesta rond????
die wagen weegt de helft van een LEGE T5 en er hangt ook zws geen aanhanger aan,
dat is een vergelijking die niet opgaat, we hebben het over een 2 meter hoge bedrijfswagen die het met 5 ton gewicht
OOK moet volhouden onder alle omstandigheden.
Ik zal nooit zo'n uitgemergelde motor kopen, uit een 2 liter vindt ik 140 pk meer dan genoeg.
En anders een ander merk die wel een bij het voertuig passende motor monteert.
VW heeft die motoren ook!! en stopt die wel in een Audi A6... die dat vermogen helemaal niet nodig heeft.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T6 in 2015

Bericht door Oviivo »

Vermogen is leuk, maar met gewicht heb je liever koppel :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1662
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: T6 in 2015

Bericht door sjaak »

:T44EVER :driveT4 :T54LIFE :driveT5 T6??????Vraag me hoe lang er nog echte particuliere :wjw berijders blijven met dit concept?Wordt ongetwijfeld duurder en zwaarder als ik het zo lees,En in ons kille kikkerlandje nog steeds geen zicht op vermindering van houderschapsbelasting,leve 1 Europa :muur :muur :muur Wil naar Frankrijk want als ik het goed begrijp betalen ze in dit land de belasting via brandstof.Prijs ongeveer gelijk met Nederland???? :bonk
Plaats reactie