Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

westfalia acculader defect

vragen over de T4
Plaats reactie
T4 california
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2011, 15:23

westfalia acculader defect

Bericht door T4 california »

Mijn westfalia acculader uit 1991 is nu ook overleden. De beruchte condensator is verbrand en ook de verbindingen naar de 2e printplaat zien er niet al te best uit.

Afbeelding
Afbeelding

op de wiki http://www.t4-wiki.de/wiki/Ladeger%C3%A4t_A10 worden 2 vervangende capaciteiten gegeven: 100 en 680nF. Op de gemonteerde staat 0µ022. Kan ik deze gewoon vervangen door een van eerder genoemde of heeft deze een andere capaciteit.

Hoe demonteer ik eigenlijk de printplaten? Gisteravond alle schroefjes losgemaakt en ook de kunststofspreidplug maar geen beweging in te krijgen. Of zit hij nog vast met de plakfolie van de warmtewisselaar, zie onderstaande foto?
Afbeelding

Kan iemand mij ook punt 8 van de wiki (het testen) uitleggen? Ik snap hem niet....

Twijfel ook nog of ik hem niet zal vervangen door een andere lader aangezien ik hoogstwaarschijnlijk ook een nieuwe accu nodig heb. Gisteravond even geladen met een normale lader, was 10,2 Volt, en na een uurtje laden 12,9 V en vanochtend stonden er weer streepjes op het display....
Welke functies raak ik kwijt indien ik de lader vervang door een ander exemplaar. Had dit ook even uitgeprobeerd, maar ik zag alleen geen stekkersymbooltje indien ik de bus zonder lader aan de 230 hing. Had wel gewoon 230 V binnen. Is dit het enige wat ik ga missen of zie ik nog iets over het hoofd?

Misschien dat jullie wat antwoorden voor mij hebben. Alvast bedankt, Wim
T4 california
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2011, 15:23

Re: westfalia acculader defect

Bericht door T4 california »

Dit is zeker een optie, werkt dit ook met een blue power lader met maar 1 uitgang? scheelt toch zo'n 125 euro.

Misschien nog iemand die kan antwoorden op mijn vragen over de oude lader?
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: westfalia acculader defect

Bericht door J.F.A. »

Hoi Wim.

Het werkt wel/ werkt niet. Als lader wel want dan heb je aan 1 uitgang genoeg. De tweede uitgang van 12 volt welke los staat van de eerste kun je gebruiken om het symbooltje aan te sturen in je display. de derde aansluiting kun je voor wat anders gebruiken.

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
lucky
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:00
Locatie: Voorburg

Re: westfalia acculader defect

Bericht door lucky »

Ik zou contact opnemen met Henk.

http://hksservices.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij kan je oude voeding waarschijnlijk wel repareren en hij heeft ook een vervangende voeding ontworpen die eigenlijk nog beter is dan de oude met behoud van alle funties op het display.

Ik heb dezelfde issue gehad met m'n voeding en henk heeft mij prima geholpen.

gr,

Luuk
Plaats reactie