Heren / Dames
Ik heb een 2,5 (102PK) in mijn bezit vanaf volgende week. Mijn vraag is of ik zonder problemen kan gaan laten chippen naar meer vermogen...
Ik hoor allerlei indianenverhalen over het feit dat de aandrijving dan op haar lazer krijgt (pardon my French) etc. Is dat zo of mag ik zonder problemen opwaarderen?
Zo ja, welk vermogen is dan aan te raden en heeft U een idee wat dat kost en waar ik dat kan laten doen (we wonen in Drachten)
Met vriendelijke groet,
GERT
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
advies over chippen gezocht.
Beste Curtiss,
Je kan een 102 PK prima laten chippen.
Vermogenstoename naar 130 pk bijvoorbeeld kan goed.
Het is gewoon belangrijk dat je daarna je auto met beleid rijdt.
Dus eerst goed warmriiden voordat je hem op z'n lazer geeft en altijd de motor even rustig na laten draaien nadat je flink hebt lopen gassen. Dat is beter voor de turbo.
Het is wel zo dat het chippen de levensduur van je motor kan verkorten.
Alles krijgt gewoon wat meer te verduren.
Voor adressen voor chiptuning kan je het beste even de zoekfunctie gebruiken.
Succes ermee!
Groeten,
Niels949
Je kan een 102 PK prima laten chippen.
Vermogenstoename naar 130 pk bijvoorbeeld kan goed.
Het is gewoon belangrijk dat je daarna je auto met beleid rijdt.
Dus eerst goed warmriiden voordat je hem op z'n lazer geeft en altijd de motor even rustig na laten draaien nadat je flink hebt lopen gassen. Dat is beter voor de turbo.
Het is wel zo dat het chippen de levensduur van je motor kan verkorten.
Alles krijgt gewoon wat meer te verduren.
Voor adressen voor chiptuning kan je het beste even de zoekfunctie gebruiken.
Succes ermee!
Groeten,
Niels949
T4 102 PK uit 2003
Okee Niels, bedankt voor je reactie. Iemand hier ervaringen mee? Wat is er kapot gegaan? Of zijn er ook chippers die geen enkele last hebben?Niels949 schreef:Het is wel zo dat het chippen de levensduur van je motor kan verkorten.
Alles krijgt gewoon wat meer te verduren.
Niels949
Dat verhaal over 'met beleid rijden' is duidelijk, het opwarmen van elke motor is noodzakelijk wil je er lang plezier van hebben (behalve gasturbines dan).
Ben benieuwd naar meer reacties.
greetz, GERT
Curtiss schreef:Okee Niels, bedankt voor je reactie. Iemand hier ervaringen mee? Wat is er kapot gegaan? Of zijn er ook chippers die geen enkele last hebben?Niels949 schreef:Het is wel zo dat het chippen de levensduur van je motor kan verkorten.
Alles krijgt gewoon wat meer te verduren.
Niels949
Dat verhaal over 'met beleid rijden' is duidelijk, het opwarmen van elke motor is noodzakelijk wil je er lang plezier van hebben (behalve gasturbines dan).
Ben benieuwd naar meer reacties.
greetz, GERT
Mijn vorige bus heb ik ook laten chippen, nooit geen problemen mee gehad, m'n huidige bus heb ik pas laten chippen bij MarJa, rijdt HEEEERLIJK,


- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
mijn 102 Pk is gechipped door ABT, volgens kenteken en vorige bezitter naar 92 kw (pakweg 123 pk) maar tegenwoordig is de ABT chip 133 pk.
van de week toevallig op ABT site geweest en daar staat dat het tegenwoordig 800 euri kost voor een 96er ACV motor
of naar hun toe gaan, 3 a 4 uur later klaar....
of naar de delaer (zo begreep ik) computer uitbouwen. opsturen (expresse) en dan wordt ie de dag erna omgebouwd, weer terug gestuurd (expresse) en dan de dag daarna weer in de auto gezet, kost je dus 3 dagen...
Er zijn natuurlijk nog legio andere mogelijkheden (andere tuners) of de DHZ manier met een powerboxje
van de week toevallig op ABT site geweest en daar staat dat het tegenwoordig 800 euri kost voor een 96er ACV motor
of naar hun toe gaan, 3 a 4 uur later klaar....
of naar de delaer (zo begreep ik) computer uitbouwen. opsturen (expresse) en dan wordt ie de dag erna omgebouwd, weer terug gestuurd (expresse) en dan de dag daarna weer in de auto gezet, kost je dus 3 dagen...
Er zijn natuurlijk nog legio andere mogelijkheden (andere tuners) of de DHZ manier met een powerboxje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- bas caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
- Locatie: Huizen ( Noord Holland )
Vorige week bij MarJa geweest voor een chip. Dit ook ivm caravan van 1500 kg. Deze jongens weten duidelijk wat ze doen, tegen een vriendelijk tarief. 3 jaar terug heeft mijn buurman zijn acv daar laten chippen en nog steeds probleemloos.
Mijn auto heeft nu 224000 km gedraaid, en ben ervan overtuigt dat ik dit veel eerder had moeten doen, wat een genot.
Over extra slijtage kan je lange discussies houden, maar het komt neer op je eigen rechter voet. Bij normaal gedrag is het geen enkel probleem.
Accelereren van 110 naar 130 gaat veel beter.
Echt een genot.
gr. Bas
Mijn auto heeft nu 224000 km gedraaid, en ben ervan overtuigt dat ik dit veel eerder had moeten doen, wat een genot.
Over extra slijtage kan je lange discussies houden, maar het komt neer op je eigen rechter voet. Bij normaal gedrag is het geen enkel probleem.
Accelereren van 110 naar 130 gaat veel beter.
Echt een genot.
gr. Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997