Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

vragen over de T5
Plaats reactie
beechkraft
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 nov 2012, 15:41

gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

Bericht door beechkraft »

Vorige week heb ik geprobeerd om een achteruitrijcamera in te bouwen. Op papier leek dit vrij eenvoudig. De 12v wilde ik aansluiten op de kentekenplaatverlichting.
Waarschijnlijk heb ik hier bij sluiting gemaakt oid :muur . Kentekenplaat verlichting doet het niet meer, ik heb de lampjes vervangen, ook de zekering. Nog steeds niets..
Nu een paar dagen later blijft het gloeispraallampje knipperen tijdens het rijden en doet de cruise control het niet meer. Geen idee of dit iets met bovenstaande te maken heeft.
Ik las ergens iets over een mogelijk defecte remschakelaar die dit kan veroorzaken. De remlichten doen het echter wel. Iemand een idee??
beechkraft
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 nov 2012, 15:41

Re: gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

Bericht door beechkraft »

Defecte koppelingsschakelaar?
beechkraft
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 nov 2012, 15:41

Re: gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

Bericht door beechkraft »

Niemand?
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

Bericht door heemskerk »

beechkraft schreef:Niemand?

Zeker wel. Ik denk dat je zelf al veel uit kunt sluiten door wat voorwerk te doen. Suggestie: probeer er eens achter te komen wat er eventueel nog meer op de 'groep' zit waar de kentekenverlichting op aangesloten zit, mogelijk vind je die info in het instructieboekje. Werkt het overige van die groep wel? Meestal zitten kleinverbruikers als de kentekenverlichting gezamelijk op een zekeringgroep. Andere mogelijkheid is het uitlezen van je storingsgeheugen (knipperende gloeispiraal is een signalering vanuit de (comfort)module dus er zal waarschijnlijk wel een melding inzitten), zo'n beetje het meest gegeven antwoord in deze rubriek. Mogelijk is het een samenloop van omstandigheden en is er iets anders (ook) defect. de cruisecontrole heeft een eigen schakelaar op het koppelings- en rempedaal naast de remlichtschakelaar zelf. Misschien zit de cruisecontrol wel op dezelfde zekering als de kentekenverlichting... ff uitzoeken dus.

Als laatste: meet de zekering en lampjes even door; je zal de eerste niet zijn met een defecte (nieuwe) zekering of lamp.... :toppie :toppie
Laatst gewijzigd door heemskerk op 23 apr 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

Bericht door ktmkrik »

beechkraft schreef:Vorige week heb ik geprobeerd om een achteruitrijcamera in te bouwen. Op papier leek dit vrij eenvoudig. De 12v wilde ik aansluiten op de kentekenplaatverlichting.
Waarschijnlijk heb ik hier bij sluiting gemaakt oid :muur . Kentekenplaat verlichting doet het niet meer, ik heb de lampjes vervangen, ook de zekering. Nog steeds niets..
Nu een paar dagen later blijft het gloeispraallampje knipperen tijdens het rijden en doet de cruise control het niet meer. Geen idee of dit iets met bovenstaande te maken heeft.
Ik las ergens iets over een mogelijk defecte remschakelaar die dit kan veroorzaken. De remlichten doen het echter wel. Iemand een idee??
Ik zou als eerste de stekker verbinding van de kentekenverlichting nazien, is een constructie van niks en wil nog wel eens haperen als het niet helemaal goed zit.
Heb ooit wel eens gehoord dat wanneer het gloeispiraal lampje knippert dat het of de remlicht of koppelingspedaal schakelaar kan zijn.
beechkraft
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 nov 2012, 15:41

Re: gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

Bericht door beechkraft »

OK, bedankt voor de berichten, ik ga hem zo meteen in ieder geval even laten uitlezen. Ik laat even weten hoe het afloopt.
beechkraft
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 nov 2012, 15:41

Re: gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

Bericht door beechkraft »

Net laten uitlezen, defecte remlichtschakelaar. Daardoor werkt cruise ook niet.
Ga nu zelf nog naar kentekenplaatverlicjhting kijken.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

Bericht door Oviivo »

beechkraft schreef:Net laten uitlezen, defecte remlichtschakelaar. Daardoor werkt cruise ook niet.
Ga nu zelf nog naar kentekenplaatverlicjhting kijken.
Bedankt voor de update, leerzaam :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gloeispiraal lampje knippert, geen cruise control

Bericht door Multivan Generation »

Niets anders als bij een T4 dus... gelukkig ook maar.. :knipoog

Prettig dat het weer is opgelost :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie