Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

Bericht door erik T5 371 »

Beste wjw-ers,

Ik ben opzoek naar iemand die van mijn T5 2.5TDI AXD 6-bak uit 2004 (180.000km) de cilinderkop en de 5 verstuivers kan vervangen. De garage is te duur, dus ben ik opzoek naar een hobbyist oid. Wie o wie kan mij verder helpen? Graag in de buurt van Venlo e.o.

Alvast bedankt!

Erik T5 371 :T54LIFE
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

Bericht door Pim 328 »

Je hebt een pb gekregen
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

Bericht door ktmkrik »

erik T5 371 schreef:Beste wjw-ers,

Ik ben opzoek naar iemand die van mijn T5 2.5TDI AXD 6-bak uit 2004 (180.000km) de cilinderkop en de 5 verstuivers kan vervangen. De garage is te duur, dus ben ik opzoek naar een hobbyist oid. Wie o wie kan mij verder helpen? Graag in de buurt van Venlo e.o.

Alvast bedankt!

Erik T5 371 :T54LIFE
Weet niet waarom je wilt vervangen maar als het om de verstuivers gaat die zijn ingeslagen daar zijn blijkbaar bussen voor die je kan plaatsen zodat je de kop niet hoeft te vervangen.
Bij Grafschafter Autozentrale Heinrich Krüp GmbH Telefon 05921-3060 Bentheimer Straße 245 48529 Nordhorn hebben ze het al gedaan zonder de kop te demonteren.
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

Re: Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

Bericht door erik T5 371 »

ktmkrik schreef:
erik T5 371 schreef:Beste wjw-ers,

Ik ben opzoek naar iemand die van mijn T5 2.5TDI AXD 6-bak uit 2004 (180.000km) de cilinderkop en de 5 verstuivers kan vervangen. De garage is te duur, dus ben ik opzoek naar een hobbyist oid. Wie o wie kan mij verder helpen? Graag in de buurt van Venlo e.o.

Alvast bedankt!

Erik T5 371 :T54LIFE
Weet niet waarom je wilt vervangen maar als het om de verstuivers gaat die zijn ingeslagen daar zijn blijkbaar bussen voor die je kan plaatsen zodat je de kop niet hoeft te vervangen.
Bij Grafschafter Autozentrale Heinrich Krüp GmbH Telefon 05921-3060 Bentheimer Straße 245 48529 Nordhorn hebben ze het al gedaan zonder de kop te demonteren.

De garage heeft mij verteld dat de pompverstuivers vervangen moesten worden, en de cilinderkop ook of reviseren (deze is beschadigd door de pompverstuivers) Maar ik schrok erg van de prijs die ze vroegen. Dus probeer ik het hier eens.
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

Bericht door ktmkrik »

erik T5 371 schreef:
ktmkrik schreef:
erik T5 371 schreef:Beste wjw-ers,

Ik ben opzoek naar iemand die van mijn T5 2.5TDI AXD 6-bak uit 2004 (180.000km) de cilinderkop en de 5 verstuivers kan vervangen. De garage is te duur, dus ben ik opzoek naar een hobbyist oid. Wie o wie kan mij verder helpen? Graag in de buurt van Venlo e.o.

Alvast bedankt!

Erik T5 371 :T54LIFE
Weet niet waarom je wilt vervangen maar als het om de verstuivers gaat die zijn ingeslagen daar zijn blijkbaar bussen voor die je kan plaatsen zodat je de kop niet hoeft te vervangen.
Bij Grafschafter Autozentrale Heinrich Krüp GmbH Telefon 05921-3060 Bentheimer Straße 245 48529 Nordhorn hebben ze het al gedaan zonder de kop te demonteren.

De garage heeft mij verteld dat de pompverstuivers vervangen moesten worden, en de cilinderkop ook of reviseren (deze is beschadigd door de pompverstuivers) Maar ik schrok erg van de prijs die ze vroegen. Dus probeer ik het hier eens.
Dat klopt dan zijn ze verstuivers ingeslagen en daar zijn die bussen dan voor, de Nlse dealer zal dan de kop vervangen terwijl dat blijkbaar dus niet nodig is maar ook op die manier opgelost kan worden.
Denk dat je een offerte van zo'n 3500 euro hebt gehad ?
Het is gewoon een achterlijke constructie hoe de verstuivers gemonteerd zijn terwijl er meer dan genoeg ruimte is om het goed te monteren, nu zitten de verstuivers maar aan 1 kant vast en als de o-ringen dan iets ruimte krijgen zullen de verstuivers geheid in gaan slaan met als gevolg slecht starten en een dure reparatie bij de nlse VW dealer.
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

Re: Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

Bericht door erik T5 371 »

Dus als ik het goed begrijp naaien ze je hier in NL? En de duitse VW dealers, passen zij dan die bussen toe of vervangen zij ook de hele zooi? Woon namelijk nog geen 15km van de duitse grens.
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

Bericht door ktmkrik »

erik T5 371 schreef:Dus als ik het goed begrijp naaien ze je hier in NL? En de duitse VW dealers, passen zij dan die bussen toe of vervangen zij ook de hele zooi? Woon namelijk nog geen 15km van de duitse grens.
Zo kun je het wel zien ja, hier in de buurt betrekken dan ook heel veel garagehouders de originele VW delen van de Duitse VW dealer waar ik het adres van gaf.
Hoe ze het precies doen weet ik niet maar een kennis van mij zei het me dat hij het had gehoord van die VW dealer waar hun de delen ook van hebben.
Blijkbaar zoals ik het dus heb gehoord maken ze pasbussen in de originele verstuivergaten waardoor de beschadiging van het inslaan wegvalt en alles weer functioneert zoals het hoort.
Zit er zelf nog sterk aan te denken om de verstuivers aan twee kanten vast te zetten, in mijn ogen moet dat wel kunnen maar ga eerst ff info vragen bij die Duitse VW dealer hoe hun er over denken.
Gebruikersavatar
erik T5 371
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 feb 2013, 22:34
Locatie: Limburgs land

Re: Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

Bericht door erik T5 371 »

ktmkrik schreef:
erik T5 371 schreef:Dus als ik het goed begrijp naaien ze je hier in NL? En de duitse VW dealers, passen zij dan die bussen toe of vervangen zij ook de hele zooi? Woon namelijk nog geen 15km van de duitse grens.
Zo kun je het wel zien ja, hier in de buurt betrekken dan ook heel veel garagehouders de originele VW delen van de Duitse VW dealer waar ik het adres van gaf.
Hoe ze het precies doen weet ik niet maar een kennis van mij zei het me dat hij het had gehoord van die VW dealer waar hun de delen ook van hebben.
Blijkbaar zoals ik het dus heb gehoord maken ze pasbussen in de originele verstuivergaten waardoor de beschadiging van het inslaan wegvalt en alles weer functioneert zoals het hoort.
Zit er zelf nog sterk aan te denken om de verstuivers aan twee kanten vast te zetten, in mijn ogen moet dat wel kunnen maar ga eerst ff info vragen bij die Duitse VW dealer hoe hun er over denken.
Ik was zelf aan het googelen en kwam dit tegen alleen van een Passat forum: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... acc678acb2" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar praten ze ook over 'verbussen'.
T5 2.5TDI 174PK Tiptr
T5GP 2.0TDI 140PK DSG
'10 tot '13 T5 2.5TDI 131PK 6bak

Afbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Vervangen cilinderkop en pompverstuivers

Bericht door ktmkrik »

erik T5 371 schreef:
ktmkrik schreef:
erik T5 371 schreef:Dus als ik het goed begrijp naaien ze je hier in NL? En de duitse VW dealers, passen zij dan die bussen toe of vervangen zij ook de hele zooi? Woon namelijk nog geen 15km van de duitse grens.
Zo kun je het wel zien ja, hier in de buurt betrekken dan ook heel veel garagehouders de originele VW delen van de Duitse VW dealer waar ik het adres van gaf.
Hoe ze het precies doen weet ik niet maar een kennis van mij zei het me dat hij het had gehoord van die VW dealer waar hun de delen ook van hebben.
Blijkbaar zoals ik het dus heb gehoord maken ze pasbussen in de originele verstuivergaten waardoor de beschadiging van het inslaan wegvalt en alles weer functioneert zoals het hoort.
Zit er zelf nog sterk aan te denken om de verstuivers aan twee kanten vast te zetten, in mijn ogen moet dat wel kunnen maar ga eerst ff info vragen bij die Duitse VW dealer hoe hun er over denken.
Ik was zelf aan het googelen en kwam dit tegen alleen van een Passat forum: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... acc678acb2" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar praten ze ook over 'verbussen'.
Is dus wel een veel voorkomend probleem bij VW en niet alleen bij de T5 dus.
Wat ik al eerder zei het is ook een klungelige constructie hoe het gemaakt is.
Plaats reactie