Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterklepveren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

achterklepveren

Bericht door miniman »

Vorig jaar hebben we een andere achterklep gestoken op onze transporter. Voor een prijsje hebben we een achterklep van een caravelle gevonden met achterruitenwisser en CV erop (deze word nog verwijderd). Door het extra gewicht blijft de klep natuurlijk niet altijd helemaal open staan en zakt soms een 10-15cm met gevolg dat ik er soms eens met mijn kop tegen knal als ik net achteraan bezig ben en even niet oplet.

Nu zouden we zwaardere veren willen steken. Heeft iemand tip welk type te gebruiken en eventuele kostprijs van zulke veren? (Zie nogal grote verschillen hiervan op het net).

grtz,
Dieter
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: achterklepveren

Bericht door Endebendebus »

http://www.busschmiede.de/shop/Heckklappendaempfer" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ik ze laatst gekocht
Was rond de 90 euri kwijt incl. verzenden. Prima service en snel geleverd!
:toppie
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: achterklepveren

Bericht door miniman »

Bedankt.
Heb je die van 990N gekocht?
Er staat bij vermeld niet passen voor bus van 9/1990 - 9/1993. Onze is van '91. Waar zit het verschil?
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: achterklepveren

Bericht door Endebendebus »

Geen idee eigenlijk.. Die van ons is van 2002 :knipoog kennelijk is dat anders. Ik kocht die van 1250 N . Gaat wel zwaar dicht als er geen spullen op de klep liggen :wjw Misschien weet iemand het verschil in bouwjaar??
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: achterklepveren

Bericht door matje86 »

ff :mail naar pascal die kan het je haarfijn uitleggen

memberlist.php?mode=viewprofile&u=65" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: achterklepveren

Bericht door Pascal-141 »

miniman schreef: . Waar zit het verschil?

Het verschil zit in de bouwjaren.
de oude modellen(91-95) hebben een andere achterklep dan de jongere modellen(96-03)
de oude modellen hebben kortere achterklepveren dan de jongere. Ze zijn ongeveer 15cm korter .

Jouw veren zijn nu waarschijnlijk gewoon versleten , waardoor de achterklep ietsje afzakt.
Kijk eerst eens naar de tekst dat op de behuizing van de veren staat , daar staat ergens ook vermeld hoeveel N sterkte ze hebben.
Ik heb net nog snel even gecontroleerd, en ik heb nog een setje korte achterklepveren liggen (oud model) . Deze hebben 830N .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: achterklepveren

Bericht door chv »

Gut wat gek,

Ik heb jaren geleden bij Busschmiede (toen nog voor 75 euro) mijn versterkte achterklep gasveren gekocht voor mijn busje uit '95 (korte neus) en ze twee jaar later moeiteloos overgezet naar mijn huidig busje (wijsneus uit '96).
En op allebei de busjes wordt de achterklep met fietsendrager en daarop twee fietsen keurig omhoog gehouden.
Nix gemerkt van lengte verschil of wat dan ook.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: achterklepveren

Bericht door arjantdi »

ik heb nog 2 veren liggen die het prima deden op een gewone stalen achterklep zonder ruit!! pb aub bij intresse
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: achterklepveren

Bericht door miniman »

Daarnet even gekeken naar de veren. Zijn er van 660N. Ondertussen al contact met Pascal gehad en hij heeft een setje zwaardere liggen voor me.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achterklepveren

Bericht door Multivan Generation »

origineel 660N 730N 830N 9XXN

verschil zit hem inderdaad in de opties in de klep, zoals wel of geen ruit, ruitenwisser wel of niet,
dubbel isolatieglas, camper...
Heb je een camper en fietsendrager die je wel eens gebruikt, zou ik voor de meest zware gaan..
Gebruik je dat niet, dan zijn die van Pascal een prima oplossing :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: achterklepveren

Bericht door Pascal-141 »

chv schreef:Gut wat gek,

Ik heb jaren geleden bij Busschmiede (toen nog voor 75 euro) mijn versterkte achterklep gasveren gekocht voor mijn busje uit '95 (korte neus) en ze twee jaar later moeiteloos overgezet naar mijn huidig busje (wijsneus uit '96).
En op allebei de busjes wordt de achterklep met fietsendrager en daarop twee fietsen keurig omhoog gehouden.
Nix gemerkt van lengte verschil of wat dan ook.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos

Het verschil tussen "oud" model (dus tot eind 95 , en het model vanaf '96) is nochtans aanzienlijk ...

Afbeelding

De korte zijn voor het oud model , de langere ( meer dan 10cm verschil!) zijn voor de modellen vanaf '96 .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie