Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Belachelijk lage inruil

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Belachelijk lage inruil

Bericht door Gerrit354 »

Van de week wezen kijken naar een occasion transporter, mooie wagen en op zich wel interesse om de wagen te kopen. Maar de inruil van de huidige transporter is echt belachelijk laag, Transporter LWB 2.5 96kw luxe DC, laadruimte volledig betimmerd, originele navi, cruise control, originele lmv 17 inch en km-stand van 193k kregen we nog 4500 euro voor :nuts . Meer mensen met dezelfde ervaring of nog tips om wel nog een reëel bedrag te krijgen voor de auto?
Jorg
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 mar 2012, 16:56

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door Jorg »

Mijn ervaring was dat er tussen zelf verkopen via de bekende sites (marktplaats, speurders, autoscout24 etc) of inruilen op een andere bus een verschil zat tussen de 2000 en 7000 voor mijn vorige Vito en Vivaro.

Verder kan je als de bus 5 jaar of ouder is en hem zakelijk zou rijden ook eens kijken of je hem aan een particulier kwijt kan, dit kan je ook nog een hoop voordeel opleveren
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door ktmkrik »

Gerrit354 schreef:Van de week wezen kijken naar een occasion transporter, mooie wagen en op zich wel interesse om de wagen te kopen. Maar de inruil van de huidige transporter is echt belachelijk laag, Transporter LWB 2.5 96kw luxe DC, laadruimte volledig betimmerd, originele navi, cruise control, originele lmv 17 inch en km-stand van 193k kregen we nog 4500 euro voor :nuts . Meer mensen met dezelfde ervaring of nog tips om wel nog een reëel bedrag te krijgen voor de auto?
Mijn broer heeft een tijdje terug een T5 van 2004 verkocht lwb dc maar de bus zag er niet meer uit en ving rond de zes.
Misschien eens de tips van Jorg opvolgen, zelf verkopen is vaak wel het beste zodat je ook het meeste vangt.
Misschien hier eens een foto plaatsen, wie weet zit hier wel een liefhebber voor jou T5 op het forum.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door Leo45 »

Kijk maar op marktplaats en gaspedaal dan zie je wat de prijzen zijn. Wat mij opvalt is dat je voor een mooie T4 van 10 jaar oud bijna evenveel terugkrijgt als een recentere T5...

Afijn ik ben vast begonnen met neuzen en kijken naar wat anders en klaag niet over de (belachelijk) lage prijzen.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door frank884 »

Leo45 schreef:Kijk maar op marktplaats en gaspedaal dan zie je wat de prijzen zijn. Wat mij opvalt is dat je voor een mooie T4 van 10 jaar oud bijna evenveel terugkrijgt als een recentere T5...
Leo
kwaliteit heeft zijn prijs :T44EVER
De laatste productiejaren van de T4: die auto's daaruit, hebben bijna geen onopgeloste problemen die zijn er vanaf 1991
allemaal uit gehaald, tegenover vooral de eerste T5 's van 2004 en 2005.
verder wil je een bus met 250nm koppel of meer, dan heb je bij de T5 -een- 4 cylinder
en de 5 cylinders zijn motoren met veel meer en duurdere problemen als ik het forum lees, dan die 5 cylinders die in de T4 zitten, als je bij die T4 de D-Riem maar tijdig van vervangt is er weinig aan de hand met de rest.
verder is de T5 met vergelijkbare motor zwaarder dan de T4 = meer belasting = meer brandstof
een mercedes bus met 150 pk weegt 200 kg minder dan een T5 met dezelfde pk's en heeft een 6 versnellingsbak
wat VW niet levert op de 4 cylinders.
En persoonlijk met 1.93 meter lengte ben ik continu met mijn rechter knie in gevecht met die bobbel waar de versnellingspook in staat, ik vindt de T5 geen vooruitgang.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door robertTREBOR »

Je kan er ook van profiteren !! :goodidea :goodidea

Ik betaalde in 8-2010 voor een exact 24 mnd. oude 8-2008 T5 128KW
met 40.000 km !! 18.500 ex.btw.
(leer,airco,antracyt,side skirts, navi,parkeersensoren en 4 winterbanden op velg erbij.)
die nieuw 45.000 euro excl. btw. kostte, voor mij een (goed) koopje !
Das 26.500 euro afschrijving in 24 mnd. echt zielig bijna te noemen voor de koper destijds.

Het gewicht van 1863kg inkl. dub. cabine vind ik wel meevallen.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 06 mei 2013, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door sep »

Gerrit354 schreef:Van de week wezen kijken naar een occasion transporter, mooie wagen en op zich wel interesse om de wagen te kopen. Maar de inruil van de huidige transporter is echt belachelijk laag, Transporter LWB 2.5 96kw luxe DC, laadruimte volledig betimmerd, originele navi, cruise control, originele lmv 17 inch en km-stand van 193k kregen we nog 4500 euro voor :nuts . Meer mensen met dezelfde ervaring of nog tips om wel nog een reëel bedrag te krijgen voor de auto?
Gewoon verder kijken ....waardeloze inruilprijzen niet accepteren,...je weet zelf wel of je een nette auto hebt ...of een afgeragde bak ...de prijs die je genoemd is zal mischien een of andere gemiddelde handelsprijs zijn ....
Mvg sepster
Gebruikersavatar
nikita
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 apr 2012, 15:57
Locatie: wageningen

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door nikita »

Gerrit354 schreef:Van de week wezen kijken naar een occasion transporter, mooie wagen en op zich wel interesse om de wagen te kopen. Maar de inruil van de huidige transporter is echt belachelijk laag, Transporter LWB 2.5 96kw luxe DC, laadruimte volledig betimmerd, originele navi, cruise control, originele lmv 17 inch en km-stand van 193k kregen we nog 4500 euro voor :nuts . Meer mensen met dezelfde ervaring of nog tips om wel nog een reëel bedrag te krijgen voor de auto?
Voor de belangstellenden op dit forum wel fijn te weten welk bouwjr. de bus is misschien.
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door alfagek »

Ik heb mijn vorige T5 2009 174pk verlengd dubbele schuifdeur ingeruild bij vw dealer.

Was een unieke bus met net 150dkm op de teller bij inruil.

Utrecht gaf er (6000 minder voor dan in Tilburg.

En in Tilburg was die met 1 week weer verkocht.

Dus mijn huidige bus komt uit Tilburg maar woon rond utrecht.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door mcs »

Ik kreeg van de stealer vorig jaar € 9500,= inruil, voor mijn 2006 130pk t5 met 130000 km , een hele nette bus zonder deuken of krassen met alu miyato,s, airco cruise c, stoelen met armleuningen,
heb ik dus niet gedaan en hem zelf verkocht voor € 145000,=
dan kun je op je nieuwe busje dus flink onderhandelen ( geen inruiler ) ik heb er dan ook zomaar 17 % af gepraat .

dus probeer hem eerst eens zo te verkopen.
Jorg
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 mar 2012, 16:56

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door Jorg »

mcs schreef:Ik kreeg van de stealer vorig jaar € 9500,= inruil, voor mijn 2006 130pk t5 met 130000 km , een hele nette bus zonder deuken of krassen met alu miyato,s, airco cruise c, stoelen met armleuningen,
heb ik dus niet gedaan en hem zelf verkocht voor € 145000,=
dan kun je op je nieuwe busje dus flink onderhandelen ( geen inruiler ) ik heb er dan ook zomaar 17 % af gepraat .

dus probeer hem eerst eens zo te verkopen.
zo das een verschil van 135.000 euro,dat is de moeite!
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door Gerrit354 »

Het is bouwjaar december 2005, 1e tenaamstelling januari 2006.

Zo ziet er ook uit bij inruil, alleen nu met bumperbeschermer, 2 lichte deuken aan de zijkant en lichte deuken in de deuren aan de achterzijde en onderzijde mist klein beetje lak. Lak is gesealed en daarover nog een wax, dus na wassen ziet de bus er verder nog als nieuw uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inruil op basis van hoe de wagen erbij stond was 4500, dit was inderdaad een handelswaarde die uit een computersysteem kwam. Het gaat om een marge auto, dus btw is al betaald. Auto zou dus voor een particulier die graag een grote bus wil ideaal zijn, maar de auto zou ongeschikt zijn voor de NL-markt vanwege de hoge km-stand direct naar Oost Europa gaan.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Belachelijk lage inruil

Bericht door Leo45 »

Ik ben in Juli op zoek naar zoiets en een km stand van rond de 200000 is toch geen probleem?
Oost Europa is zonde ik zou inderdaad proberen 'm particulier te verkopen dan is de dealer vaak ook nog wel geneigd iets aan de prijs voor je nieuwe te doen, de inruilmarkt is nu eenmaal lastig.

Mijn eerste T4 Dc met 1.9TD had ook ruim 200000 gereden en ik heb er nog 4 jaar lol van gehad nu is hij geemigreerd naar Suriname en rijdt er nog steeds....

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie