Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hefdakdoek T4 vernieuwd

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Coen220 »

Zo de laatste weken bezig geweest om het hef dak doek te vernieuwen, eerst zoeken op Google en andere en op T4 projecten bij Peter en advies aan Charles Vos gevraagd, ik had op Stofamstuck gekeken, naar de maten en had een verschil in de onderste omloop maat van 20 cm StofAmstuck gaf een ondermaat van 754cm voor mijn type en ik kwam op 774 cm.
Dit nog even gemeld bij hun en kreeg als antwoordt alles is orignale Westfalia en anders moest ik de oud hoes maar even opsturen.
Ja mooi, toen nog even de onderste maat bij mijn zoon ze call Coach van bijna het zelfde bouwjaar gemeten en kwam weer op 774 cm uit
Dus heb ik hem maar besteld, als hij niet goed is sturen we hem maar terug.
Dus ca. een week later kwam het pakketje ,eerst uitgepakt en op de grond uitgelegen ,en de oude tent eroverheen gelegen
Alles was Exact even groot met een lengte van 387 cm, en als je dat twee keer neemt heb je de omloop maat dus 774 cm
Dit dus weer gemeld bij stofAmstuck waarop ik het antwoord kreeg alles originale.
Dus dacht ik laat dan maar.
Het is een prachtig stukje werk heel netjes afgewerkt en zeer goede maatvoering.
Ik heb eerst de boven zijde vast gezet volgens de aanwijzing van Peter, en goed gelet dat de stiknaden exact op de hoeken kwamen, en de parkertjes door het hard van het koord geschroefd.
Toen de boven zijde vast zat, kwam ik er achter dat de voorste rubbers (in de dak profiel goot) de kit rand niet helemaal vast zat. dus eerst de oude kit rand eruit getrokken, en omdat het temperatuur buiten maar zo 3 a 4 graden was even op een hogere temperatuur gewacht, een paar dagen later was het zo ver beide rubbers opnieuw met sika flex vast gezet en s 'middags de onderkant van het doek vast gezet', en de pees voorzichtig met een brede schroevendraaier er in gezet.
Klus geklaard en een mooi resultaat.
Kosten doek,300 euro en 16 euro kit
Coen 220
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door odorf »

Foto's foto's foto's :nuts :adhd :toppie

Maar zonder gekheid, mooi dat de klus geklaard is!
Ging onderaan erin drukken makkelijk? En geen moeilijke plooien oid??
(ik moet ook nog eens een nieuw exemplaar :knipoog )
Veel plezier met jullie nieuwe doekje.

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Coen220 »

Ja hoor het indrukken ging erg makkelijk, je moet wel uitkijken want als je te veel druk zet en je schiet uit heb je een gat in het doek.
Het voornaamste vind ik als je het doek plaatst, let op dat de stiknaden goed op de hoeken komen, en werk van achteren naar voren, het liefst met een tweede persoon die het doek een beetje op zijn plaats houd .
Ook had ik de achterste bedplank verwijdert, is meer werk maar wel veel gemak van gehad, je kan dan gewoon staande het doek achter vast zetten.
Maar het resultaat is erg netjes en strak.
Mvg Coen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Multivan Generation »

Fijn dat het gelukt is Coen :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Coen220 »

Ja ik ben er erg blij mee !
Peter en bedankt voor het advies en info.
Groeten Coen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Multivan Generation »

Graag gedaan hoor Coen,
een Westfalia met frisse hefdakstof ziet er toch net even beter uit he..

Enne Stoff am Stuck is gewoon een prima leverancier..
Fijn dat het gelukt is, en ik hoop dat je veel aan het artikel gehad hebt.. :knipoog

Geeft ook veel voldoening om dit soort zaken zelf te kunnen doen..
Heel moeilijk is het niet, maar je moet wel het lef hebben om het te durven :toppie

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Roel Hulsbosch
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2013, 16:14

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Roel Hulsbosch »

Hulp gezocht!

Met veel interesse heb ik dit item gelezen. Wij hebben t4 california bouw en modejaar 1998 en ook ons tentdoek van het hefdak wil ik graag vervangen (dank voor de goede beschrijving!) Echter enige tijd geleden heb ik op de site Stoffamstück gekeken en kon ik uit twee doeken kiezen, een voor modeljaren tot 96 en een voor modeljaren vanaf 96. Nu zie ik er drie staan, tot 96 van 96 tot 99 en van 99 en verder. De maatvoeringen zoals opgegeven op de site komen niet overeen met de door mij gemeten maken. Kan iemand mij helpen het juiste doek te bepalen?

Alvast dank voor ieders hulp.

Roel
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2028
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door chv »

@ Roel:
Die maten zijn hetzelfde, het verschil is dat tot 95/96 het doek was uitgevoerd met een venster aan de voorkant, en vanaf 96 met twee vensters aan de zijkanten.
Stoff am Stuck heeft ook nog een model met 3 vensters, een combinatie van de twee oorspronkelijke doeken.
Ik heb eerst een Westfalia gehad uit 95 (korte neus) en het doek laten vervangen door eentje met twee vensters, dat ging probleemloos.
Daarna heb ik een Westfalia gekocht uit 96 (wijsneus) en daar het doek zelf vervangen (van uitvoering met 1 venster voor naar uitvoering met twee vensters) en ook dat ging probleemloos.
Later heb ik het hefmechansime vervangen door gasveren en ook dat paste. Dus volgens mij hebben alle Westfalia hefdaken voor een T4 dezelfde afmetingen.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Coen220 »

Let goed op het bouwjaar ,en hoeveel ramen er in zitten.
De omloop maat onder klopt niet zoals beschreven in hun schrijven (stof amm stuck) In hun schrijven staat omloop maat onder 754, moet zijn 774 cm
Ik denk dat een centimetertje niet uitmaakt ,maar als het meer of minder is ? het rekt zeer weinig, er zit ook een pees in die niet veel rek geeft.
Als eventueel het doek niet goed is mag je hem terug sturen, let wel ongebruikt !
mvg Coen
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2028
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door chv »

Volgens mij hoef je dus niet op het bouwjaar te letten omdat ze allebei/alle drie passen.
Ga gewoon uit van hoeveel vensters je wilt hebben voor optimale ventilatie cq zicht vanuit het bovenbed.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Roel Hulsbosch
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2013, 16:14

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Roel Hulsbosch »

Coen en Charles dank voor jullie reactie.

Ik heb zojuist de bestelling bij Stoff.... geplaatst. Ik laat jullie het resultaat weten.

Groet,

Roel
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2028
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door chv »

Zeker doen!
Natuurlijk even een eigen topicje maken :knipoog, want dat verdient zo'n T4 project.
En vooral foto's graag van de verschillende stadia, ter lering ende vermaeck voor mensen die er ook een keer aan willen beginnen.
(Je weet nu hoe fijn het is om er meer over te weten te komen)

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Multivan Generation »

Roel Hulsbosch schreef:Coen en Charles dank voor jullie reactie.

Ik heb zojuist de bestelling bij Stoff.... geplaatst. Ik laat jullie het resultaat weten.

Groet,

Roel
@ Roel:
Kijk hier maar: http://www.eldiape.com/tentvervangen/tentvervangen.htm

Welkom op weetjewel trouwens :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Roel Hulsbosch
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2013, 16:14

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Roel Hulsbosch »

Inderdaad deze geweldige handleiding gevolgd: http://www.eldiape.com/tentvervangen/tentvervangen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, Ik moet wel eerlijk zijn, ik heb hulp gehad van schoonvader. Het resultaat mag er wezen. Als je de handleiding volgt kan iedereen het tentdoek zelf vervangen! Nogmaals dank voor jullie reacties en hulp.
Eugene
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mar 2017, 08:10

Re: Hefdakdoek T4 vernieuwd

Bericht door Eugene »

Hallo wjw'ers

Ik heb met veel aandacht deze topic gelezen.
Ging vol goede moet op zoek naar stof amm stuck, maar kan het niet vinden op het web.

Kan iemand mij vertellen of ze nog bestaan en nog leveren, ik zou graag mijn hefdakdoek vervangen als afsluiting van de renovatie van onze Californië coach.

Wacht op jullie reacties.

Groeten Eugene
:T44EVER
Plaats reactie