Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Heel erg trillen bij remmen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dhpvloeren
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 mar 2013, 20:39
Locatie: Eemnes

Heel erg trillen bij remmen

Bericht door Dhpvloeren »

Hallo allemaal. Ik zit met een groot probleem. Als ik rem trilt de bus onder me kont vandaan. Ik heb al nieuwe schijven geprobeerd dat mocht niet baten. De velgen zijn uitgebalanceerd, daarna weer de oude schijven die sowieso recht zijn geprobeerd. Heb toen meteen me draagarm vaster gezet. Deze zat na mij idee redelijk los. Kon de bouten 10 slagen aandraaien..... Toen was het probleem redelijk voorbij. Maar sinds gister is het weer terug. Het is bij elke snelheid, je gaat als je remt echt naar voor en naar achter, zeg maar schommelend remmen. Net alsof je schijven krom zijn, ik heb in de file even uit me raam gekeken, en het valt me op dat Als ik me rem aantik dat me wiel heen en weer beweegt. van voor naar achter. als ik harder rij zie ik dit niet. aan de rechter kant is het ook niet. Ik weet echt niet meer wat te doen. Heeft iemand wel is het zelfde gehad? En hoe is dit opgelost? Het gaat om een transporter t5 96kw uit 2007 met 240000 op de teller.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp

Gr. Dirk :driveT5
Transporter t5 gp 180pk verlengd Candy white. Bouwjaar 2015 :ikrij

Vorige transporters

Volkswagen t5 2.5 TDI 130pk candy white 460.000km
Volkswagen t5 1.9 TDI candy white 165.000 km
Volkswagen t4 2.5 TDI 111kw 560.000 km :adhd
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Heel erg trillen bij remmen

Bericht door edwinh »

Dhpvloeren schreef:Hallo allemaal. Ik zit met een groot probleem. Als ik rem trilt de bus onder me kont vandaan. Ik heb al nieuwe schijven geprobeerd dat mocht niet baten. De velgen zijn uitgebalanceerd, daarna weer de oude schijven die sowieso recht zijn geprobeerd. Heb toen meteen me draagarm vaster gezet. Deze zat na mij idee redelijk los. Kon de bouten 10 slagen aandraaien..... Toen was het probleem redelijk voorbij. Maar sinds gister is het weer terug. Het is bij elke snelheid, je gaat als je remt echt naar voor en naar achter, zeg maar schommelend remmen. Net alsof je schijven krom zijn, ik heb in de file even uit me raam gekeken, en het valt me op dat Als ik me rem aantik dat me wiel heen en weer beweegt. van voor naar achter. als ik harder rij zie ik dit niet. aan de rechter kant is het ook niet. Ik weet echt niet meer wat te doen. Heeft iemand wel is het zelfde gehad? En hoe is dit opgelost? Het gaat om een transporter t5 96kw uit 2007 met 240000 op de teller.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp

Gr. Dirk :driveT5
Wielnaaf krom? speling klauw? fusee gedeelte?
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Heel erg trillen bij remmen

Bericht door robertTREBOR »

opkrikken aan je wiel draaien en eens serieus kijken wat er loos is.
ook even het wiel van voor naar achter duwen voor draagarm/fusee speling ed.
denk dat je het zo gevonden hebt !
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 09 mei 2013, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Heel erg trillen bij remmen

Bericht door Multivan Generation »

Zitten alle wielbouten goed op het juiste moment vast?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Heel erg trillen bij remmen

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ik heb een soort gelijk probleem, schijven uitgewisseld, blokken zit nog meer dan voldoende op. (ook de computer geeft nog niets aan) maar de trilling is er niet constant, en soms is het zelfs een schrapend geluid alsof het ijzer op ijzer is. En dit is alleen rechts voor zo. Mhhh ik zal ook wel eens de fusee en rest nalopen.

Zelf heb ik 168000 op de klok dus verwacht nog niet zoiets dergelijks, maar het blijft het nieuwe VW. :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Heel erg trillen bij remmen

Bericht door edjeraketje »

Heb je de draagarmrubbers al gecontroleerd? Wanneer deze slap/gescheurd zijn dan kunnendeze klachten ook optreden.

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Heel erg trillen bij remmen

Bericht door ronald tdi »

Zo als ik het lees lijkt het indeerdaad de ophanging in welke vorm dan ook.

Dus ook vanaf deze kant, opkrikken en duwen/trekken en vooral goed luisteren.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Heel erg trillen bij remmen

Bericht door edjeraketje »

@Ronald
Als je het zo kunt constateren dan reed ik geen meter meer in de bus.
Ik zou zowieso de achterste rubber vervangen voor de massieve versie , voorste is massief en gaat heel weinig kapot.
Heb een aantal jaren geleden iets gepost hierover met bestelnrs erbij.

Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie