Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ODB diagnose kabel - dealextreme ?

vragen over de T5
Plaats reactie
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

ODB diagnose kabel - dealextreme ?

Bericht door TsX »

Hey,

ik zit al een tijdje te denken van zo een diagnose-kabel aan te schaffen.
Op Dealextreme passeren er constant verschillende modellen.

Welke zou ik mij best aanschaffen ?
Of beter, welke werkt op mijn auto ?
CAN-bus zit er nog niet in vermoed ik, ik krijg geen foutmelding bij defecte lampjes.
Bouwjaar 2005
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: ODB diagnose kabel - dealextreme ?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ik ben zelf in het bezit van een 3th party "dumb" stekker (€50,-), en ben nog even een beetje aan het knoeien met de vcds-lite versie.
Ik heb de kabel werkend onder vcds, en ga me eerdaags de vcds-lite registreren. Een registratie van €76,- is niet duur voor een goed stuk software.

Maar goed dit is mijn ervaring, ik vindt zelf een 3 a 4 honderd euro een beetje veel voor het zoeken van een storing. Zo heel veel valt er toch niet aan te passen aan de T5,
Het is voornamelijk controle en storing zoeken.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: ODB diagnose kabel - dealextreme ?

Bericht door sep »

Werkt meestal prima die chinese obd kabels...werk er zelf ook mee ...en je pakt em vaker dan je denkt ,omdat je de kabel gewoon hebt liggen ...van het resetten van fout meldingen tot service intervals...en bepaalde wageninstellingen die je zelf dan kan aanpassen ....als ik alle keren optel dat ik mn wagen heb uitgelezen ,en dat door de dealer had laten doen ...dan was ik al honderden euros verder geweest :muur ....

Mvg sepster
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: ODB diagnose kabel - dealextreme ?

Bericht door ronald tdi »

Kan je met zo'n ding ook de software aanpassen?
Zoals bij de bekende roetfilter?
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: ODB diagnose kabel - dealextreme ?

Bericht door TsX »

ok, thanks.

Maar mijn vraag blijft dus, welke (van bvb dealextreme) is een goede kabel ?
En welke werkt ook effectief ?
Iemand ervaring daarin ?
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: ODB diagnose kabel - dealextreme ?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zit nu net ff te kijken op DX.com maar volgens mij heb ik de OBDII V600 of de VAG-COM V409.1 Het nadeel van die goedkopere dingen is dat dit soort info vaak ontbreekt.
Als ik een gok moet nemen, dan zou ik zeggen dat ik de V409.1 heb. Ik had de originele software er niet bij en heb dus de VCDS-lite gedownload op ross-tech.com en na wat instellingen draait deze goed. Nu eerdaags dus even registreren en dan zal dat voor mijn gebruik voldoende zijn.

Met andere woorden de kabel werkt, Ik hoop dat dit voldoende antwoord is :adhd :nuts
Laatst gewijzigd door jacobsentertainment476 op 07 mei 2013, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: ODB diagnose kabel - dealextreme ?

Bericht door jacobsentertainment476 »

O ik heb trouwens ook de ELM327 bleutooth adapter gekocht, deze is leuk voor wat extra info op de tablet/smart phone, maar storingen uitlezen ho maar.
Is gewoon een leuk speeltje voor 10 euro met een leuk appje er bij, en meer niet. :bonk :gekte
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ODB diagnose kabel - dealextreme ?

Bericht door Multivan Generation »

ronald tdi schreef:Kan je met zo'n ding ook de software aanpassen?
Zoals bij de bekende roetfilter?
Nee, kan daar niet mee
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: ODB diagnose kabel - dealextreme ?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ik vraag me even af, want alle reacties zijn eigenlijk gebaseerd uit eigen ervaring. Wat zijn jou bedoelingen met een eventuele OBD kabel ?

#1:wil je alleen een storing vinden, en deze eventueel resetten dan zou dat kunnen lukken met een goedkope Chinese kabel.

#2:Wil je kleine instellingen en dergelijke gaan aanpassen, dan zou je een combi kunnen gaan doen tussen een Chinese kabel en bvb VCDS-lite. (misschien dat het lukt met de Chinese software alleen ik kan het niet bevestigen)

#3:Wil je het hele pakket aan optie kunnen dan is er alleen de volledige VAG-com annex VCDS 11.11.** met een hex-can kabel kijk voor meer op ross-tech.com, maar dat wist je vast al.


Andere optie is om iemand te vinden met VCDS/VAG-com op gerritspeek.nl vind je een lijst met mensen die dit in bezit hebben (en een bijsluiter). Hier zullen vast ook wel een paar mensen zijn die je kunnen helpen. ( een paar van de oude garde ) Ik kom zelf uit de omgeving Ter-Apel, en heb nog niet m'n registratie gedaan, maar kan best een storing voor je uitlezen.

Vandaag net met een Chinese kabel en een niet geregistreerde VCDS-lite de gordel piep uit gezet, en de centrale vergrendeling aangepast.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie