Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoogteregeling na nieuwe koplampen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gsadv
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2013, 22:01

Hoogteregeling na nieuwe koplampen

Bericht door Gsadv »

Hoi,

Ik heb sinds kort onderstaande lampen op mijn auto gezet. Dat was flink wat werk omdat de bumper er af moest.

http://www.carfantasy.nl/koplampen-vw-t ... 25192.html

Het motortje van de hoogteregeling zat er ook bij. Deze heb ook geïnstalleerd in de koplampen en aangesloten. Alleen wijzen de lampen te ver naar beneden. Ik heb het pennetje van de hoogteregeling zo lang mogelijk gemaakt maar dat heeft niet geholpen. Het lijkt alsof de pennetje te kort is.

Ik heb het nu opgelost door het balletje van de pen niet in de gleuf maar er tegenaan te doen.

Heeft iemand een idee? Foto's volgen nog. Heb de auto pas 3 weken. T5 bouwjaar 2008 130 pk en getuned bij jd engineering naar 170 pk incl verwijderen roetfilter en dicht zetten egr. De auto rijd heerlijk. Woensdag nog een gtd stuur op laten zetten :yes
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Hoogteregeling na nieuwe koplampen

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ik dacht dus dat het stel motortje in de boven hoek zat, bij de orginele multivan lamp zit deze onderin. Ik weet niet of het mogelijk is bij jou lampen, maar een plaatje tussen stel motor en behuizing met iets langere schroeven zou een oplossing kunnen bieden.

Ik ga er van uit dat je ze nieuw hebt gekocht, ik zou eens informeren of ze de klacht meer hebben, en of dat zij hier iets mee kunnen/willen doen.

Succes.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Hoogteregeling na nieuwe koplampen

Bericht door robertTREBOR »

Ik heb toevallig vandaag de LED uitvoering van carfantasy.nl in me bus gezet.
Ik had ze al een keer retour gezonden met de mededeling dat je met geen mogelijkheid
de elektr. hoogte verstelling kon overzetten.
Kreeg ze terug met een briefje erbij: draai die grijze dop los waar de handbediening zit
en daar sluit je "uitwendig "!! de stelmotor op aan.
Nou ik heb de org. koplampen nog en de DEPO's maar die elektr. hoogte verstelling zit
helemaal binnen in de unit, nix overzetten !!
Door die kouwe kut winter van 4 mnd. geen zin gehad in dat gesleutel in de bloedkou
dus nu mijn termijn van ruiling voorbij :-(
Ze zitten erin maar zonder hoogte verstelling, en das klote in een bestelbus.
OOk de H7 Xenon past niet, is niet over te zetten,das dat kleinere Halogeen lampje wat erin zit.
Dus nu wel led licht , maar geen hoogte verstelling meer en ook geen Xenon, wat een ellende ;-)
Het is geen DEPO meer wat ze daar verkopen maar KDF ofzo, ziet er verder wel prima uit voor die 220 euri
Bijlagen
20130509-WA0013.jpg
20130509-WA0013.jpg (46.62 KiB) 1034 keer bekeken
2013-02-19 koplampen met led.jpg
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Hoogteregeling na nieuwe koplampen

Bericht door jacobsentertainment476 »

robertTREBOR schreef:Ik heb toevallig vandaag de LED uitvoering van carfantasy.nl in me bus gezet.
Ik had ze al een keer retour gezonden met de mededeling dat je met geen mogelijkheid
de elektr. hoogte verstelling kon overzetten.
Kreeg ze terug met een briefje erbij: draai die grijze dop los waar de handbediening zit
en daar sluit je "uitwendig "!! de stelmotor op aan.
Nou ik heb de org. koplampen nog en de DEPO's maar die elektr. hoogte verstelling zit
helemaal binnen in de unit, nix overzetten !!
Door die kouwe kut winter van 4 mnd. geen zin gehad in dat gesleutel in de bloedkou
dus nu mijn termijn van ruiling voorbij :-(
Ze zitten erin maar zonder hoogte verstelling, en das klote in een bestelbus.
OOk de H7 Xenon past niet, is niet over te zetten,das dat kleinere Halogeen lampje wat erin zit.
Dus nu wel led licht , maar geen hoogte verstelling meer en ook geen Xenon, wat een ellende ;-)
Het is geen DEPO meer wat ze daar verkopen maar KDF ofzo, ziet er verder wel prima uit voor die 220 euri
Zet je ze toch te koop op :wjw en marktplaats !!
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gsadv
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2013, 22:01

Re: Hoogteregeling na nieuwe koplampen

Bericht door Gsadv »

Ik heb mijn koplampen unit ook bij car fantasy maar dan wel de devil eyes uitvoering. De hoogte regeling zat in deze versie ook binnen in. Maar door een kapje te verwijderen dmv schroeven kon je er bij komen. Er zaten bij mij 2 h1 lampjes. Deze heb ik makkelijk kunnen voorzien van xenon lampjes. Moest wel de beugel ombuigen om het lampje goed vast te kunnen zetten.

Hier nog de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie