Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vervangen hefdak stof carthago malibu

vragen over de T4
Plaats reactie
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

vervangen hefdak stof carthago malibu

Bericht door john.j.feikens »

na de rode t4 camper ombouw en een prachtige vacantie hebben we de smaak te pakken gekregen, dus de campert verkocht en nu een verlengde t4 carthago malibu gekocht.
deze is al wat op leeftijd (1994) en heeft dus ook een dito origineel dak waarvan de stof een beetje dun en smerig is, vandaar de vraag of er iemand ervaring heeft met het vervangen hiervan, heb veel gezien op het forum over het vervangen van het westfalia dak maar niets over een carthago.
ook een adres voor het kopen van het dakzijl is mooi :wjw
john.
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: vervangen hefdak stof carthago malibu

Bericht door Coen220 »

Ik denk dat je bij een dealer van de camper moet zijn ,of anders naar een zeilmaker, dat zijn meestal de adresjeswaar je moet zijn.
Heel veel succes
mvCoen
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: vervangen hefdak stof carthago malibu

Bericht door john.j.feikens »

was er al bang voor...had even op google gechecked en zo maar kon niet echt iets vinden,hoopte dat ik net als een calli een compleete balg kon kopen maar dat was niet te vinden.
in elk geval bedankt :wjw
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: vervangen hefdak stof carthago malibu

Bericht door Coen220 »

Misschien kun je nog een oproep doen, of er nog meer mensen met dit type hafdakdoek zijn die plannen hebben om te vernieuwen ?
Dan zou je bv bij stoff am stuck kunnen vragen of zij interesse hebben om ze voor jullie te maken ?
Of anders bij een andere zijlmaker.
Groeten en succes Coen
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: vervangen hefdak stof carthago malibu

Bericht door gert99 »

Kijk hier eens, volgens mij op verzoek maken ze ook voor carthago ,geen binding.

http://www.stoffamstueck.de/shop/suche.html" onclick="window.open(this.href);return false;
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: vervangen hefdak stof carthago malibu

Bericht door john.j.feikens »

ben even naar een bevriende zijlmakerij geweest en hij kon het maken voor 4000 dkr (is iets van 690 euro)
de balg is dan van wat zwaarder katoen en met 2 openingen en muskietennet ingebouwd, het origineel is gelijmt en deze word dan voledig genaaid.
maar hij vertelde me ook dat hij niet dacht dat het nodig was,geen gaten en of scheuren, gwoon zo laten voor nu.... :yes

heb meteen een nieuwe luifel besteld van 300 breed en 240 diep voor 800dkr (100 euries) compleet met stokken en al.

ik denk dat duur in dit geval (690 euro) mede door het met de hand maken en duurder materiaal komt ,al is duur beter dan niet te koop :wjw
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: vervangen hefdak stof carthago malibu

Bericht door odorf »

Ik denk dat jij voor Deense begrippen zeker een mooie prijs krijgt. :toppie
Het is dan echt handwerk, dat vertaalt zich in een hogere prijs.
Idd duurder dan een California tentdoek. Maar dat is een 'serieproduct' dat in een veel grotere oplage is gemaakt.
Plus dat alles in duitsland over het algemeen goedkoper is.
(Waarom gaan de Denen anders massaal met hun aanhangertjes naar Duitsland :gekte )

Of je hem NU moet vervangen of later is inderdaad eigen keuze, slaat hij door bij heftige regen?
Of verwacht je dat hij binnenkort doorscheurt op de dunne stukken dan zou ik hem zeker vervangen.
Ons tentje, ook uit '94 houdt het voorlopig nog goed vol.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
interneth
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2013, 15:32

Re: vervangen hefdak stof carthago malibu

Bericht door interneth »

Voor mij hoeft vooralsnog niet de hele stof van het hefdak van mijn recentelijk verworven Carthago Malibu (1996) te worden vervangen, alleen het muskietengaas voor de ramen. Het schijnt te kunnen heb ik van ex-Carthago bezitters begrepen, maar ze konden me nog niet vertellen hoe je dat aanpakt. Weet iemand van hier dat?
Overigens zoek ik überhaupt 'medebezitters' van dat model camper; ik begrijp dat dat model in Nederland niet echt populair en dus gangbaar is. Behalve de makke aan het gaas, werkt mijn kraan niet en ik zou graag te weten komen hoe ik de reparatie daarvan het best aanpak. Het 'douchekopje' zit niet goed bevestigd in het gat bij het wasbakje, daar zoek ik ook een oplossing voor. Verder wil ik over van alles en nog wat meer weten - bij gebrek aan een boekje over deze vorm van inbouw.
Als zo'n 'medebezitter' in de buurt van Amsterdam zou wonen zou dat wel zo makkelijk zijn, maar ik kom graag naar een verder weg gelegen deel van Nederland om mijn licht op te steken over mijn nieuwe aanwinst.
Paul
sanderr
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mei 2012, 14:31
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: vervangen hefdak stof carthago malibu

Bericht door sanderr »

interneth schreef:Voor mij hoeft vooralsnog niet de hele stof van het hefdak van mijn recentelijk verworven Carthago Malibu (1996) te worden vervangen, alleen het muskietengaas voor de ramen. Het schijnt te kunnen heb ik van ex-Carthago bezitters begrepen, maar ze konden me nog niet vertellen hoe je dat aanpakt. Weet iemand van hier dat?
Ik heb het zelf 'vervangen' door er nieuw muskietengaas overheen te naaien met de hand. Even een speld buigen en dan een uurtje huisvlijt en je hebt de boel weer dicht. Is niet ideaal, maar je houdt wel die vervelende muggen buiten.

Sander
Plaats reactie