Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plakkerige kunststof delen...

vragen over de T4
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: Plakkerige kunststof delen...

Bericht door arjantdi »

ik had hier ook last van, heb van die speciale vochtige doekjes en daarmee heb ik de boel schoongemaakt. dat werkte perfect.
natuurlijk is het mooiste vervangen, bekleden, wrappen, spuiten enz.. maar voor mij is mn bus gewoon een gebruiksobject.
ik snap dat hier t4 knuffelaars zijn (met alle respect) daarvoor zal dit niet de ultieme oplossing zijn.
voor iemand die zn bus gewoon gebruikt en het probleem wil verhelpen is het prima..
ik zal vanavond eens kijken of ik een linkje kan vinden waar je dat spul kan kopen.
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: Plakkerige kunststof delen...

Bericht door patrick 468 »

Zo lijkt het ook alsof mijn stuurwiel aan het oplossen is, klef, kleverig en korrelig....
na grondig schoonmaken is het binnen no time terug, terwijl ik áltijd met schone handen achter het stuur kruip :ikrij
Denk dat ik maar eens zo'n een fout bruin leren stuurwielhoesje aanschaf (het liefst zo eentje met van die gaatjes die je dan met een veter moest vastzetten, ken je ze nognognog....)


:knipoog
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Plakkerige kunststof delen...

Bericht door VWT4 »

Zou plastic dip in spuitbus misschien hier kunnen helpen (o.a. conrad)
frans_t4 schreef:
Oviivo schreef:Flocken? Is een soort spuitvilt. :toppie

Voorbeeldje;

http://www.pprautosport.nl/dashboard-flocken" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat flocken is redelijk aan de prijs...
Als de bus weer thuis is ga ik toch eens proberen om een stukje te spuiten met blanke lak... veel slechter als het nu is kan het niet worden lijkt me... :bonk
Al die vilt oplossingen lijken me snel smoezelig worden.. pluizen en haren verzamelaars.. (denk ik) :ie
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: Plakkerige kunststof delen...

Bericht door arjantdi »

patrick 468 schreef:Zo lijkt het ook alsof mijn stuurwiel aan het oplossen is, klef, kleverig en korrelig....
na grondig schoonmaken is het binnen no time terug, terwijl ik áltijd met schone handen achter het stuur kruip :ikrij
Denk dat ik maar eens zo'n een fout bruin leren stuurwielhoesje aanschaf (het liefst zo eentje met van die gaatjes die je dan met een veter moest vastzetten, ken je ze nognognog....)


:knipoog
probleem met een versleten stuur poets je niet weg.. kapjes enzo had ik wel succes bij.
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Re: Plakkerige kunststof delen...

Bericht door Arvie »

Heb hetzelfde bij mijn T3 stuur - plakte onwijs, helemaal schoongemaakt, perfect, 2 maanden later weer volop plak!

Het komt er echt uitzetten, hou je niet tegen met een doekkie met poets, helaas...

Arvie
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Plakkerige kunststof delen...

Bericht door frans_t4 »

Ik heb gisteren van pure ellende mijn linker A stijl bekleding vervangen... heb via een onderdelen handelaar een niet plakkend deel tweede hands kunnen scoren voor 15 Euro... Het er inzetten was een kleine uitdaging ivm de Westfalia inbouw maar uit eindelijk gelukt zonder de zaak te vernielen.
De A stijl rechts plakt minimaal dus wacht ik nog met de vervanging...
Tijdens onze vakantie was de linker bekleding zo plakkerig dat ik het uiteindelijk met een stuk closetpapier heb moeten afdekken. Het plastic was helemaal gaar ging er bijna met mijn duim doorheen... :ie

Beste oplossing vervangen... heb nog wat geprobeerd met lak maar ondergrond blijft zacht waardoor de lak alleen maar zorgt dat het niet afgeeft ..maar je vinger afdrukken blijven gewoon zichtbaar ...

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Plakkerige kunststof delen...

Bericht door matje86 »

een schoonmaak middel met zuur; zorgt voor afbraak kunststof
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie