Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

V Maxx extreme schroefset

vragen over de T5
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door sep »

Pascal-141 schreef:
sep schreef: Bilstein heeft absoluut een goede naam ..dus je zou kwaliteit mogen verwachten ....maar of de ´'gewone´'t5 rijder dat verschil merkt ,zeker gezien het prijsverschil ,..ik heb zelf heel lang overwogen om voor een set van kw te gaan ( streetcomfort variant 3)...en dat was puur om het behoud van comfort
Sep , ik zou zeggen : gelukkig maar dat je de KW kit NIET hebt gekozen , die krengen gaan constant kapot onder een T5 ...
Een vriend van me had ook zo'n KW kit , en heeft op 2 jaar tijd 3x de achterste schokdempers mogen vervangen . De voorste waren na 2 jaar ook al bijna compleet "op" . Bij die achterste dempers bleek steeds olie te lekken , en ook 1x gehad dat de stang (zuiger) gewoon afgebroken was ...
De KW kwaliteit van vroeger is er tegenwoordig precies niet meer ... Je betaald dan veel geld voor "KW" , maar je kan er met regelmaat mee terug naar de dealer ...
Een paar jaar terug had ik ook KW dempers op mijn T4 , die hebben ook daar ook niet zo lang volgehouden ,nu ik er aan terugdenk ...
Daar kijk ik eerlijk gezegd wel van op...je zou zeker gezien de prijs meer kwaliteit mogen verwachten van kw...het zal vast niet bij elke kw set het geval zijn...maar toch dit is geen reclame ...ik hoop dat ik meer geluk heb met mijn v maxx set...er zit 2 jaar garantie op ,dus dat scheelt ...maar evengoed hoop ik dat ik er langer plezier van ga hebben ...ik moet wel zeggen dat de v maxx set goed bevalt ,ondanks dat ik er niet veel mee heb gereden..de eerste indrukken zijn zeer prettig..en dan met name het behoud van comfort....
Ik denk ook dat de dikkere stabilisatiestangen een goede bijdrage gaan leveren aan het rijgedrag in bochten..maar das de volgende stap denk ik...ik had al een set gezien van HR....nu alleen nog een goede prijs hiervan vinden...hier in nederland heb ik ze gezien voor rond een € 500 meen ik....en in engeland rond de 350 pond...das scheelt wel een hoop vind ik...maar het liefst koop ik het gewoon in nederland..ondanks dat er weinig mis kan gaan met een setje stabi,s denk ik....stuk gaan ze maar zo niet :knipoog ...denk ik...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door ktmkrik »

Ik heb net een Eibach pro kit met Koni red special besteld en als het goed is word het aankomende zaterdag gemonteerd.
Het geheel voor een zeer nette prijs gekocht bij Stroeve Motorsport in Hardenberg gekocht voor een speciale prijs.
(Vandaar ook ff geen prijs in het bericht)
Nu ff afwachten hoe alles zal uitwerken op de weg.
De stabilisatorstangen zijn voor mij ook de volgende stap want die combinatie hoort naar mijn mening wel bij elkaar.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door ktmkrik »

Voor wie nog van plan is een V Maxx schroefset aan te schaffen is dit misschien wel een tip!
http://www.stroevemotorsport.nl/Schroef ... hroefsets/" onclick="window.open(this.href);return false;
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door sep »

Dat kan nog €80,-euro goedkoper.....
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door ktmkrik »

sep schreef:Dat kan nog €80,-euro goedkoper.....
Haha gelijk heb je ja maarja dit is bij me in de buurt en zou ik dus zo op kunnen halen.
Maar gister de Koni's en Eibach veren eronder gezet en tot op heden super content mee, voor het oog staat de bus veel mooier op de veren en ligt ook veel strakker op de weg.
Zal nog een foto maken en plaatsen.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door sep »

ah !! mooi man ..gefeliciteerd met de nieuwe dempers en veren ,dat zal nogal een verschil maken denk ik zo :knipoog ...hoeveel cm ben je trouwens lager nu ,ten opzichte van het origineel ?

mvg sepster
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door ktmkrik »

sep schreef:ah !! mooi man ..gefeliciteerd met de nieuwe dempers en veren ,dat zal nogal een verschil maken denk ik zo :knipoog ...hoeveel cm ben je trouwens lager nu ,ten opzichte van het origineel ?

mvg sepster
Thnx Sep, maakt zeker een groot verschil...je kan de bus nu iets sneller de hoek om halen zonder dat het op dweilen begint te lijken haha.
Als ik het zo bekijk zal het een dikke drie cm zijn wat optisch voor een veel mooier beeld zorgt maar wat veel belangrijker is hij ligt veel vaster op de weg.
Was wel even martelen om de voorkant te vervangen maar het is gelukt!

Mvg Edwin
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door sep »

ktmkrik schreef:
sep schreef:ah !! mooi man ..gefeliciteerd met de nieuwe dempers en veren ,dat zal nogal een verschil maken denk ik zo :knipoog ...hoeveel cm ben je trouwens lager nu ,ten opzichte van het origineel ?

mvg sepster
Thnx Sep, maakt zeker een groot verschil...je kan de bus nu iets sneller de hoek om halen zonder dat het op dweilen begint te lijken haha.
Als ik het zo bekijk zal het een dikke drie cm zijn wat optisch voor een veel mooier beeld zorgt maar wat veel belangrijker is hij ligt veel vaster op de weg.
Was wel even martelen om de voorkant te vervangen maar het is gelukt!

Mvg Edwin
Om de bouten voor los te krijgen bedoel je ?..of had je meer last om de demper weer in de veerpoot te krijgen ?....ik had gelukkig een slagmoersleutel op lucht ter beschikking....daar krijg je bijna elke bout /moer mee los zonder grote inspanning :yingyang ....
3cm verschil kun je zeker zien !...en ik denk dat je nog wel een cm verder zakt op den duur ... :knipoog ...
En het dweilt idd minder snel ...nu alleen nog een zwaardere stabi....en dan is het al heel wat !!
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door ktmkrik »

sep schreef:
ktmkrik schreef:
sep schreef:ah !! mooi man ..gefeliciteerd met de nieuwe dempers en veren ,dat zal nogal een verschil maken denk ik zo :knipoog ...hoeveel cm ben je trouwens lager nu ,ten opzichte van het origineel ?

mvg sepster
Thnx Sep, maakt zeker een groot verschil...je kan de bus nu iets sneller de hoek om halen zonder dat het op dweilen begint te lijken haha.
Als ik het zo bekijk zal het een dikke drie cm zijn wat optisch voor een veel mooier beeld zorgt maar wat veel belangrijker is hij ligt veel vaster op de weg.
Was wel even martelen om de voorkant te vervangen maar het is gelukt!

Mvg Edwin
Om de bouten voor los te krijgen bedoel je ?..of had je meer last om de demper weer in de veerpoot te krijgen ?....ik had gelukkig een slagmoersleutel op lucht ter beschikking....daar krijg je bijna elke bout /moer mee los zonder grote inspanning :yingyang ....
3cm verschil kun je zeker zien !...en ik denk dat je nog wel een cm verder zakt op den duur ... :knipoog ...
En het dweilt idd minder snel ...nu alleen nog een zwaardere stabi....en dan is het al heel wat !!
Nee om de dempers voor weer op de juiste diepte te krijgen was een martelgang, bleek roestvorming onderin de bus te zitten van de fussee te zitten en de lakdikte van de Koni dempers was aan de dikke kant, al met al zoveel dat de demper net niet diep genoeg kwam dus.
Bouten waren verder zo los met de luchtsleutel en een beetje kruipolie.
Achter ging wel vrij snel demonteren en luchtvering verwijderen die er ook nog zat en monteren.
Dat zeg je wel zwaardere stabi's maar welk merk heeft deze dan?
Heb gekeken maar kon er geen vinden, zowel van Eibacht als H&R niet.
Deze hoogte vind ik prima zo, moet ook een beetje rekening houden dat er soms behoorlijk gewicht in zit en/of achter hangt he :knipoog
Gebruikersavatar
Jilco
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2013, 10:08
Locatie: Hellevoetsluis

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door Jilco »

Vanmorgen de V-Maxx set eronder laten zetten bij Lowering in Breda! :gekte
Aanrader.... Scherpe prijs voor de set en montage en gewoon gezellig met een bakkie koffie! :peace

Op 'advies' van Sep op de comfortabelste stand gezet met als resultaat veel strakker sturen en behoud van comfort!
Het gaat mij niet om het hard de hoek omgooien, maar meer om het oog. Al is het wel leuk om een lange doordraaier net ff wat harder te pakken! :driveT5

Ik heb m voor ongeveer 4,5cm en achter 5cm laten zakken, zodat hij mooi vlak staat!

De levensduur moeten we afwachten, maar ja m'n originele schokbreker linksvoor begaf t ook na 2,5 jaar!

Ik probeer van de week ff een foto te plaatsen van voor en na!
VW T5 2.5 TDI 96 kW LWB DC T-edition
ABT chiptuning 118 kW
Elite Krono HB 18inch
V-Maxx Xxtreme schroefset
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door sep »

En is het wat :knipoog ....??...jij hebt em dus niet op da laagste stand staan dus ...maar die 5 cm zijn ook een wereld van verschil ...optisch geproken dan ...Ben benieuwd naar jouw ervaringen ...ikke ben nog steeds erg content :yes

Ps je zou em aan de achterkant ook wat stugger kunnen zetten als je vaak onbeladen rijd ....voor heeft ie het gewicht van de motor al ....

Mvg Sepster
Gebruikersavatar
Jilco
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2013, 10:08
Locatie: Hellevoetsluis

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door Jilco »

Bij deze
image.jpg
VW T5 2.5 TDI 96 kW LWB DC T-edition
ABT chiptuning 118 kW
Elite Krono HB 18inch
V-Maxx Xxtreme schroefset
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door Deki »

Hey Jilco ik ga ze ook op 1 juni erop zetten :jumpklap vertel hoe voelt het tijdens het rijden beter dan de OEM schroefset ? :yes

Groete :toppie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door sep »

Ziet er top uit !!...behoorlijk verschil nog !

Mvg Sep
Gebruikersavatar
Jilco
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2013, 10:08
Locatie: Hellevoetsluis

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door Jilco »

sep schreef:En is het wat :knipoog ....??...jij hebt em dus niet op da laagste stand staan dus ...maar die 5 cm zijn ook een wereld van verschil ...optisch geproken dan ...Ben benieuwd naar jouw ervaringen ...ikke ben nog steeds erg content :yes

Ps je zou em aan de achterkant ook wat stugger kunnen zetten als je vaak onbeladen rijd ....voor heeft ie het gewicht van de motor al ....

Mvg Sepster

Jaaa zeer tevreden :jumpklap Ik heb m niet op de laagste stand gezet omdat de sidebars nu nog maar 10cm boven de grond hangen en ik nog wel fatsoenlijk over een drempeltje wil rijden!!

Wat is t voordeel van de achterkant stugger zetten, want ja ik rij bijna altijd leeg maar vaak met t gezin.......krijgen die geen wandelende nieren dan? :ie
VW T5 2.5 TDI 96 kW LWB DC T-edition
ABT chiptuning 118 kW
Elite Krono HB 18inch
V-Maxx Xxtreme schroefset
Plaats reactie