Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

el. raam werkt niet meer

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

el. raam werkt niet meer

Bericht door Dirk/970 »

Hallo weetjewellers,

Een problempje met m'n T4, het rechterportierraam (electrisch) geeft geen sjoege meer :huilen (gelukkig wastie dicht, lekker weer!). Reageert niet meer op linker noch op rechterknopje.
Hoor ik jullie zeggen: kabelbreuk! :groteogen (of denkt iemand aan de het motortje?). Maar waar vindt men over het algemeen dan die kabelbreuk, kwam er in 2e instantie ook niet achter :bonk
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Dirk,in de rubbermof ...tussen deur en srijl.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

of het is een zekering
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

Afbeeldingheb er een foto van gemaakt dirk
aan bijde zijde kan het moegelijk zijn!
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

He allemaal! Dank voor dereacties :toppie

Ik heb wat panelen losgehaald en tot de volgende conclusies gekomen met contact aan):
- bij mijn T4 zijn de kabeltjes allemaal dik verpakt in van dat harige plakband, ook in de deurdoorvoer, waar het ook nog in zo'n rubber slang zit; kabelbreuk lijkt dan klein risico :jump
- als ik de schakelaars bedien (l+r) hoor ik wel wat klikken bij de raammotor (relais?) :klappen
- tot daar gaat het dus goed; geen kabelbreuk, geen kapotte zekering :happy

- motortje stuk? :groteogen
- in de handleiding staat overigens niet vermeld welke zekering voor elektrisch bedienbare portierramen is :bonk

Kunnen jullie dit bevestigen?
Als dat zo is, hoeveel kost zo'n motortje dan en is die makkelijk te vervangen (leek mij van wel: 3 schroefjes)
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Bericht door Keely 798 »

Je hebt :mail
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Thanks Keely :toppie

Iemand nog tips over het demonteren van een raammotortje? Verlies ik hierbij snel onderdeeltjes? (gebeurt mij veels te snel, of ik hou er over na montage :bonk )
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

als je bij het demonteren wat verliest, dan valt het aan de binnenzijde in het portier, en met een magneetje kun je er dan weer bij, of eventueel met lange vingers :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

of eventueel met lange vingers
Daar heb ik der zat van en die hoop ik niet te verliezen :alarm :ie :bifun
Maar dat is wel een mooi vangnet ja, nu nog een dag droog weer heb geen dak om onder te klussen weetjewel :bonk

Kijken of ik er zo uitkom, allemaal bedankt voor de hulp :toppie
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Bericht door m.c van den berg »

Ik heb ze bij Marja bezig gezien met het motertje{raam} even iets los maken doordat er speling op kom,de kontacten zijn vuil. even bewegen en die deed het weer. dat was daar zo klaar. succes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

:toppie :toppie :toppie
De zomer komt weer, komend weekend de deuren weer ff bloot maken :jump
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: el. raam werkt niet meer

Bericht door ward »

Hoi hoi, ik heb hetzelfde probleem, maar alleen aan de bestuurderskant, wel getik, het raam komt een klein stukje omhoog of naar beneden (pulsen), heb het hele machaniek incl motor al uitelkaar genomen om te kijken of er ook iets vast zit, maar nee, niets te vinden, ben iji er al achter gekomen wat het was, en zoja, wil je mij dit vertellen, waar kan ik eventueel aan zo'n nieuw motortje komen??
Afbeelding
Plaats reactie