Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
110kw met korteneus?
110kw met korteneus?
Hallo allemaal,
heb een vraagje. ik heb een 2.4D gestyld met projekt-zwo. maar wil volgend jaar een andere T4 kopen het liefts een 110kw 150pk kortewiel basis. en met korteneus. dat laatste neemt voor wat vragen mee. Als ik op internet ga zoeken naar t4 110kw vindt ik er geen een met korte neus. dit zou ik jammer gaan vinden want dan kan ik me body-kit niet overzetten... en ouwe neus op een wijs neus gaat denk ik ook niet lukken. ivm radiateur enz
heb een vraagje. ik heb een 2.4D gestyld met projekt-zwo. maar wil volgend jaar een andere T4 kopen het liefts een 110kw 150pk kortewiel basis. en met korteneus. dat laatste neemt voor wat vragen mee. Als ik op internet ga zoeken naar t4 110kw vindt ik er geen een met korte neus. dit zou ik jammer gaan vinden want dan kan ik me body-kit niet overzetten... en ouwe neus op een wijs neus gaat denk ik ook niet lukken. ivm radiateur enz
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
nog een keer dan,
goed kijken naar het fimpje, halverwege gaan we een 111KW inbouwen in een 102pk Korte neus, na de ombouw zie je hoeveel ruimte je hebt en dat er ineens een groene wijsneus op gezet is.
ombouw fimpje
natuurlijk past een 111KW in een korteneus, het motorblok qua afmetingen is excact gelijk aan de 102pk alleen de aanbouwdelen zijn iets groter, dynamo is zwaarder, andere inlaatcollector vaak abs pomp erbij en motorvoorwarmer, turbo is ietje groter van formaat, intercooler is het grootste probleem die zit voor de radiator.
Deze kan je niet voor de radiator van een 102pk kwijt, want dan moet de radiator naar achteren en loopt de fan klem.
In Duitsland hebben hobbyisten het wel gedaan door er een 102pk intercooler op te zetten, maar dan krijg je wel een hele hete verbranding wat niet bevordelijk is voor je motor.
De wijsneus eigenlijk voor de 150PK motor ontwikkeld en in eerste instantie als optie aangeboden aan de andere motoren, later zijn ze helemaal afgestapt van de korteneus.
Groeten Berrie.
goed kijken naar het fimpje, halverwege gaan we een 111KW inbouwen in een 102pk Korte neus, na de ombouw zie je hoeveel ruimte je hebt en dat er ineens een groene wijsneus op gezet is.
ombouw fimpje
natuurlijk past een 111KW in een korteneus, het motorblok qua afmetingen is excact gelijk aan de 102pk alleen de aanbouwdelen zijn iets groter, dynamo is zwaarder, andere inlaatcollector vaak abs pomp erbij en motorvoorwarmer, turbo is ietje groter van formaat, intercooler is het grootste probleem die zit voor de radiator.
Deze kan je niet voor de radiator van een 102pk kwijt, want dan moet de radiator naar achteren en loopt de fan klem.
In Duitsland hebben hobbyisten het wel gedaan door er een 102pk intercooler op te zetten, maar dan krijg je wel een hele hete verbranding wat niet bevordelijk is voor je motor.
De wijsneus eigenlijk voor de 150PK motor ontwikkeld en in eerste instantie als optie aangeboden aan de andere motoren, later zijn ze helemaal afgestapt van de korteneus.
Groeten Berrie.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 12 feb 2007, 15:35
- Locatie: Torhout
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Het kan, het heeft geen extra toegevoegde waarde t.o.v. van de 102pk intercooler, tenzij je extreem gaat tunen, dan kan je een stukje voordeel halen.Peter Coddens schreef:zou je op je 102pk wijsneus ook een intercooler van een 150pk kunnen monteren? Of heeft dit helemaal geen nut?
Ervan uitgaande dat de intercooler van de 150pk een hoger rendement heeft door zijn oppervlakte en de rijwind koeling.
Groeten Berrie
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Helemaal juist, signalering alarm.olle griese schreef: Klein minpuntje: zag ik daar ergens kabelschoentjes aan een wit draadje?![]()
schema ( amerikaans alarm ) witte draad, Nu heb ik in het verleden onnoemelijk veel schakelkasten bedraad, en dus van alle kleuren een bosje.
Maar inderdaad ze hadden iets netter gebundeld kunnen worden aan de VW kabelboom.
Schame on me,,,



kan het dan niet zijn dat je een soort van "lag" gaat hebben, omdat de intercooler langer moet vullen? of is dat verwaarloosbaar?Berrie en Rene schreef:Het kan, het heeft geen extra toegevoegde waarde t.o.v. van de 102pk intercooler, tenzij je extreem gaat tunen, dan kan je een stukje voordeel halen.Peter Coddens schreef:zou je op je 102pk wijsneus ook een intercooler van een 150pk kunnen monteren? Of heeft dit helemaal geen nut?
Ervan uitgaande dat de intercooler van de 150pk een hoger rendement heeft door zijn oppervlakte en de rijwind koeling.
Groeten Berrie