Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Iemand ervaring een extra matras onderbed.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door frans_t4 »

Ik ben even nieuwsgierig of er ook mede forumers zijn die over het bestaande (T4) onderbed een extra matras hebben. Persoonlijk vindt ik het idee dat je op je achterbank slaapt niet echt heel prettig. Daarnaast vonden wij het comfort ook niet echt je van het.
Bestaan er matrasjes die je op de het huidige bed kunt leggen .. zijn die kant en klaar leverbaar of hebben jullie ze op mat laten maken?

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Pascal-141 »

frans_t4 schreef:Ik ben even nieuwsgierig of er ook mede forumers zijn die over het bestaande (T4) onderbed een extra matras hebben. Persoonlijk vindt ik het idee dat je op je achterbank slaapt niet echt heel prettig. Daarnaast vonden wij het comfort ook niet echt je van het.
Bestaan er matrasjes die je op de het huidige bed kunt leggen .. zijn die kant en klaar leverbaar of hebben jullie ze op mat laten maken?

Frans...
Ik heb op het originele bed nog een extra matras erop liggen. Het originele bed (achterbank) was te dun (materiaaldikte) voor mij , en ik had s'nachts altijd last in mijn rug en heupen omdat ik doorheen de matras de scharnieren en bodemplaat voelde.
Sinds vorige zomer heb ik in IKEA een oplegmatras gekocht , die is ongeveer 5 cm dik . Nu slaap ik er heel goed mee.
Die Ikea matras is 140cm breed , het bed in de Westfalia is 120cm . De matras heeft een hoes met een ritssluiting , dus ik heb de matras zelf eruit gehaald , 20cm afgesneden, en terug in de hoed gedaan . Past perfect dan. Tijdens het rijden rol ik de matras gewoon naar achter toe , en laat dat achter de bank voor de achterklep liggen . Ik zou niet meer zonder willen !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door J.F.A. »

Hoi Frans

Er zijn b.v. bij het Campercentrum in Amersfoort matrasjes te koop voor deze bank. Hebben dezelfde afmeting en zijn ca 5 cm dik.
Heb er zelf jaren op geslapen.Weet niet waar je woont doch in Wageningen bij multicampers en bij Poptop in Leidschendam zijn deze matrasjes ook te koop.

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Icebox »

Hoi.

Ik heb deze: http://www.vwcampershop.nl/oplegmatras- ... ornia.html.

Als je even rondkijkt vind je ze vast goedkoper, ik had hem voor 118 euro. Nieuw.

Afgelopen jaar heb ik er minimaal 8 maanden op geslapen, elke dag weer opgerold. Ik merk nog niks aan afbreuk van het materiaal en ik lig er ook nog steeds erg fijn op.

Groetjes,
Gebruikersavatar
Janpol
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2009, 13:22

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Janpol »

Ikea oplegmatras van zo'n 5 cm. Is iets te grott maar geen ramp. Door de dag dichtplooien met hoeslaken, kussens en slaapzakken ertussen. Bank naar achteren wat platdrukken en prima. En vooral het slaapt heerlijk.
Groeten,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Multivan Generation »

Wat zijn jullie allemaal softies zeg :knipoog :gekte
Wij gebruiken niets extra's.
Is een kwestie van weer even een nachtje wennen en daarna gaat het weer prima :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door vw_camper »

Wij slapen altijd boven, behalve als het s'nachts hard vriest. Zonder oplegmatras, is inderdaad 1 nachtje wennen.
Al die extra zooi laten we het liefst thuis......
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door frans_t4 »

Tja een beetje sofies zijn we misschien wel.. :-)
@ pascal:
Ja ik vindt ze ook te dun, kreeg idd last van heupen ed, ben van mij zelf niet heel erg zwaar maar ervoer het ook als erg onplezierig.
Oprollen... wordt de rol dan niet erg dik??? ik wil natuurlijk zo min mogelijk berg ruimte inleveren. we hebben ook nog twee dekbedden + kussens bij ons.. :bonk
Heb jij eventueel een foto(s) beschikbaar?
Misschien dat iemand ervaring heeft met vouwmatrassen...

@ Fred,
Zal die Multicampers in Wageningen eens bellen dat is hier een 45min rijden vandaan , we wonen in de omgeving van Zutphen...

Tot zover bedankt voor de reacties
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door frans_t4 »

vw_camper schreef:Wij slapen altijd boven, behalve als het s'nachts hard vriest. Zonder oplegmatras, is inderdaad 1 nachtje wennen.
Al die extra zooi laten we het liefst thuis......
Heb je dan een trapje om boven te komen...??? Mijn echtgenote moet er s'nachts vaak even uit voor een sanitaire stop.. :nuts :bonk

Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door frans_t4 »

Mmmmmmm...is het nu zo dat het boven matras de zelfde afmetingen heeft als het onder bed???? zo ja dan kan ik toch gewoon het boven matras gebruiken...??! Domme vraag maar ik heb de bus nu niet bij de hand... staat nog bij de plaatwerker... zie mijn andere draadje.. viewtopic.php?f=2&t=42158 vandaar.

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door DNS »

Wij hebben eigenlijk ook altijd een 5cm topmatras over onze multivan-bank liggen. Rol je er zo weer achter bij het opruimen.
Zonder voel je inderdaad alle hardere stukken van de bank en na een paar dagen krijg ik daar toch last van.
Liever een softie dan kreupel de volgende morgen. :knipoog Ik ga liever goed uitgerust mijn bed uit en het water op. :adhd
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door vw_camper »

frans_t4 schreef:
vw_camper schreef:Wij slapen altijd boven, behalve als het s'nachts hard vriest. Zonder oplegmatras, is inderdaad 1 nachtje wennen.
Al die extra zooi laten we het liefst thuis......
Heb je dan een trapje om boven te komen...??? Mijn echtgenote moet er s'nachts vaak even uit voor een sanitaire stop.. :nuts :bonk

Frans
Ik moet er s'nachts ook vaak uit..... We hebben geen trapje, we staan voorzichtig met een been op de bovenkant van de rugleuning van de bestuurderstoel en dan met het andere been op de zijkant van het aanrecht. We zijn net terug van een jaartje trekken in Amerika en zo is het ons prima bevallen.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Pascal-141 »

frans_t4 schreef:Mmmmmmm...is het nu zo dat het boven matras de zelfde afmetingen heeft als het onder bed???? zo ja dan kan ik toch gewoon het boven matras gebruiken...??! Domme vraag maar ik heb de bus nu niet bij de hand... staat nog bij de plaatwerker... zie mijn andere draadje.. viewtopic.php?f=2&t=42158 vandaar.

Frans...
De matras boven is nog eens 10cm smaller ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Pascal-141 »

frans_t4 schreef:Tja een beetje sofies zijn we misschien wel.. :-)
@ pascal:
Ja ik vindt ze ook te dun, kreeg idd last van heupen ed, ben van mij zelf niet heel erg zwaar maar ervoer het ook als erg onplezierig.
Oprollen... wordt de rol dan niet erg dik??? ik wil natuurlijk zo min mogelijk berg ruimte inleveren. we hebben ook nog twee dekbedden + kussens bij ons.. :bonk
Heb jij eventueel een foto(s) beschikbaar?
Misschien dat iemand ervaring heeft met vouwmatrassen...
Ik rol/vouw de matras als het ware in 3 , dus dan worden het eigenlijk 3 lagen van de dikte vd matras + de lakens + eventueel donsdeken als het kouder is + 2 dikke grote kussens . En dan komt het nog niet boven de rugleuning van de bank uit . Daar bovenop liggen vaak nog de stoelen (alu) ,enz .
Ik vind de kwaliteit van die Ikea matras heel goed , en ze zijn niet duur .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Iemand ervaring een extra matras onderbed.

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Wat zijn jullie allemaal softies zeg :knipoog :gekte
Wij gebruiken niets extra's.
Is een kwestie van weer even een nachtje wennen en daarna gaat het weer prima :toppie
Softies ? Jij weegt waarschijnlijk half zo veel als ik :bifun
En rekening houdend met mijn 2 hernia's en een onderste ruggewervel die 50% afgesleten is , heb ik wel voldoende ondersteuning nodig in mijn bed , en dan voldoet het dunne standaard matrasje voor mij niet :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie