Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door vw_camper »

Wij zijn al meer dan 15 jaar bij de NKC verzekerd en hebben maar 1 auto, een T4 Westfalia. ANWB is duur naar mijn ervaring.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door PJJ-65535 »

Hoi,

kzit nu ruim drie jaar bij camperverzekerd.

Mijn ervaringen zijn na drie jaar duidelijk met "gemengde gevoelens " Nog nooit geclaimd, het afsluiten gaat meestal wel goed (al moet je alles opnieuw invullen bij een neiuwe poils terwijl ze alle gegevens al van je hebben... ) , maar als je iets vraagt wordt dat in mijn beleving vaak afgedaan van "niet zeuren".

Voorbeeld 1:
Ik had ruitschade aan mijn wagen en gps (tot-tom) was gejat. Strond op een afgesloten parkeerplaats achter slagboom op mijn werk. Bij navraag over declaratie was de eerste vraag: Wat doet tie wagen op uw werk, het is toch een capmer.... Verder bleek dat je beter de inboedel (tom-tom) niet kon declareren omdat er meer aan eigen risico afging dan de teruggaaf was.
Peter MV heeft de ruit er ingezet, die ik via een andere WJW er gekocht had. Dus geen claim, wel bb (beetje buikpijn)

Voorbeeld 2:
Na drie jaar is de polisdekking na taxatie op basis van deze taxatiewaarde verlopen. Je krijgt een herrinering met advies voor een hertaxatie. Daarna polisvoorwaarden doorgelezen, de afschrijfregeling was mij niet helder (lineair of progresief cq. samengestelde interrest). Vraag gestreld en een "scheep-af-antwoord-lees-polisvoorwaarden-maar" retour gekregen. Daarna vraag nogmaals geseld. Na een telefoongesprek kreeg ik te horen dat het nog anders zat, maar hoe precies bleek niet. Na nog wat navragen bleek dat de eerder verzonden clausule helemaal niet van toepassing was..... hoe het nu zit... ik moet er nog achteraan.

Voorbeeld 3:
Graag wilde ik mijn polissen betalen voor 31 december van een jaar (minder in box 3 voor de belasting) Bellen dus... nee meneer assurantiebelasting moet gewoon betaald... OK, weet ik maar dat bedoel ik niet, ik wil gewoon een factuur of automatische afschrijving zodat ik voor 31 december van een jaar kan betalen... NOu... da was onmogelijk.
Toen maar Generali Nederland direct gebeld en geregeld.

Wilt u nog 3 voorbeelden....

nu is mijn scherm vol dus een volgende keer verder.

Eind dit jaar herbezinnen we ons op het gehele verzekeringspakket wat bij camperverzekerd ondergebracht is.


Grtz,

Pieter.
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Oviivo »

Ik "zit" ook bij Camperverzekerd. Gelukkig nog niet nodig gehad, maar tot nu toe wel altijd uitgebreid antwoord gehad op mijn vragen, ook NA het afsluiten :knipoog
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Icebox »

Mijn bus is verzekerd bij de Europeesche. Ik betaal 32 euro in de maand. De camper is mijn enige auto, wat geen problemen geeft. Ik mag zoveel km rijden per jaar als ik wil en daar betaal ik niks extra's voor. Ik heb enkel aanspraak gedaan op de verzekering mbt een nieuwe ruit. Dit is snel en goed afgehandeld.

Ik ben tevree.

Groetjes,
Sinja
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door sgsdebruijn »

Yep Europeesche, 1x wat moeten claimen, schade door een eikel zonder briefje achter te hebben gelaten, 1250 euro maar volledig gerepareerd, premie ging wel van 30 naar 35 euro incl no claim beschermer het jaar erop.
Heb de Swift van mijn vrouw ergens anders verzekerd.

Gewoon netjes gedaan allemaal
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Jakob G »

Henk Peter 856 schreef:Hoi, ik begrijp je keuze. Ik wilde geen bearlock en daarom viel Camperverzekerd bij mij af. Deze is inderdaad zeer voordelig. Veel rijplezier verder !
Hallo Peter,

Het is wel zo dat je veel minder kans het op diefstal, van je bus, boven dien ben je dan goedkoop bij een zeer goede verzekerings bedrijf terecht gekomen, wij hebben het ook gedaan en hebben er een heel goed gevoel bij en slapen er beter op, ga maar op hun site kijken dan wil je niet meer anders. :yes

Het is wel belangrijk dat je rond gaat vragen dan kom je van zelf de goedkoopste inbouwer tegen, waar wij het hebben laten doen die adverteert ook op Marktplaats, en woont in Veendam. :jumpklap

Groet,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Jakob G »

.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 16 sep 2013, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Camperverzekering gezocht, advies gevraagd

Bericht door VWT4 »

laurens schreef:mijn probleem bij de nkc (heb ik ook gehad) was dat je er officieel niet elke dag mee mag rijden (kunnen controleren is een andere zaak) en dan ze toen een beperking hadden in het aantal kilometers per jaar
Dit zal in het verleden geweest zijn, NKC hanteert nu geen kilometerbeperking.

Wat mij opvalt na onze diefstal van de Camper is dat de NKC niet erg hulpvaardig en zeker niet informatief bezig is, je moet alles zelf boven water zien te krijgen en alles los peuteren door te vragen.
Het lijkt haast of ze het vanzelfsprekend vinden dat je te maken krijgt met diefstal en je wel weet hoe dat dan allemaal gaat met de afhandeling van de verzekering.

Na 30 dagen zouden we volgens de polis bericht krijgen over de afhandeling van de betaling maar deze niet gekregen, zelf had ik ook tussentijds informatie verwacht over de afhandeling, tips en status.
Helaas, pas na zelf bellen wordt er gemeld dat ze het eigenlijk nog moeten verwerken en we nog eens zeker 10 werkdagen moeten wachten op een bericht per post.
In de tussentijd kun je eigenlijk niets en weet je niet waar je aan toe bent, ben blij dat het niet mijn auto is voor dagelijks gebruik.
Tevens blijkt dat het gebrek aan juiste informatie nu ons extra problemen geeft, we moeten namelijk alsnog delen van de inboedel opnieuw aanmelden, dwz deel naar camperverzekering en deel op reisverzekering.
Dit kwam naar boven door weer na te vragen en informatie boven water te krijgen.

Dat betekent dat we opnieuw alle bonnen, facturen, banktransacties, foto's ed opnieuw mogen verzamelen, splitsen, kopieren en noem maar op (ik kan je melden, een negatieve rotklus)
We zijn er nu al uren druk mee geweest en als je net denkt klaar te zijn met dat deel van een diefstal ervaring en je dat wil afsluiten mag alles opnieuw
Het uitbetalen zal nog lang op zich laten wachten.
Tevens is er nu ineens zonder dat daar enige vermelding van is, niet in de polis, niet op de website, sprake van een afstandsverklaring.
Blijkbaar kun je bij NKC na het terugvinden van zaken dit niet terugkopen of melding van krijgen

Een ervaring rijker, ondanks deze ervaring is NKC gezien het totale plaatje zeker een optie om mee te nemen in je keuze
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Camperverzekering gezocht, advies gevraagd

Bericht door Jakob G »

Beste laurens,

Bijzonder vervelend deze ervaringen, misschien tot een goed idee eens te gaan informeren bij camperverzekerd, met hun pakket voel je je een verrijkt.
En om de prijs hoef je het niet te laten.

Groet,
Jakob G
Laatst gewijzigd door Jakob G op 16 sep 2013, 12:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Camperverzekering gezocht, advies gevraagd

Bericht door Joris 407 »

VWT4 schreef:
laurens schreef:mijn probleem bij de nkc (heb ik ook gehad) was dat je er officieel niet elke dag mee mag rijden (kunnen controleren is een andere zaak) en dan ze toen een beperking hadden in het aantal kilometers per jaar
Dit zal in het verleden geweest zijn, NKC hanteert nu geen kilometerbeperking.
Inderdaad, dit was voor mij juist de reden om 2.5 jaar geleden voor nkc te kiezen. Camperverzekerd deed daar destijds juist moeilijk over (gebruiken voor woon-werkverkeer).
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Camperverzekering gezocht, advies gevraagd

Bericht door Oviivo »

Joris 407 schreef:
VWT4 schreef:
laurens schreef:mijn probleem bij de nkc (heb ik ook gehad) was dat je er officieel niet elke dag mee mag rijden (kunnen controleren is een andere zaak) en dan ze toen een beperking hadden in het aantal kilometers per jaar
Dit zal in het verleden geweest zijn, NKC hanteert nu geen kilometerbeperking.
Inderdaad, dit was voor mij juist de reden om 2.5 jaar geleden voor nkc te kiezen. Camperverzekerd deed daar destijds juist moeilijk over (gebruiken voor woon-werkverkeer).
Camperverzekerd bleek in mijn geval, na navraag, er geen bezwaar tegen te hebben dat bus ook "dagelijks" gebruikt wordt :nuts

NKC lijkt me een uitstekende verzekeraar, overigens.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Jakob G »

DNS schreef:Ik heb ook nog een vraagje. Werd er bij jullie verzekering ook als voorwaarde gesteld dat je er een gewone auto (daily) naast moest hebben?

5 jaar terug moest ik dat er bijna overal bij hebben om mijn (zelfbouw)camper te verzekeren. Ik ben toen bij de ANWB uitgekomen, omdat die niet een daily ernaast als voorwaarde hadden. Wel wat duurder dan de meeste, maar een van de weinige waar ik met enkel een camper kon verzekeren.
Beste Dennis,

Informeer even bij Camperverzekerd.nl

Mvg,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Endebendebus »

Wilde een aanvraag doen bij camperverzekerd:

"nou meneer heeft u naast de camper nog een andere auto?"
Eh..nee
"nou het gaat om een T4 dan weten wij het al..."
Eh..wat weet u al?
"dan wordt de camper gebruikt als auto dus"
Dat is gek, u kunt dus zien door de telefoon dat ik de camper als auto gebruik. Terwijl ik ook een fiets heb!
"Tja meneer en u moet ook een bearlock hebben"
Op mijn fiets?
"Nee meneer op de auto..eh..ik bedoel camper"
Ja, ja DAT zet u er niet bij op uw website he?
"Tja wij kunnen voorwaarden stellen he, aan u de keuze"

Toen werd het gesprek onaangenaam en heb ik mijn aanvraag teruggetrokken. Je zal maar een schade moeten afwikkelen met zo'n stel helderzienden :bifun
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Endebendebus »

Wilde een aanvraag doen bij camperverzekerd:

"nou meneer heeft u naast de camper nog een andere auto?"
Eh..nee
"nou het gaat om een T4 dan weten wij het al..."
Eh..wat weet u al?
"dan wordt de camper gebruikt als auto dus"
Dat is gek, u kunt dus zien door de telefoon dat ik de camper als auto gebruik. Terwijl ik ook een fiets heb!
"Tja meneer en u moet ook een bearlock hebben"
Op mijn fiets?
"Nee meneer op de auto..eh..ik bedoel camper"
Ja, ja DAT zet u er niet bij op uw website he?
"Tja wij kunnen voorwaarden stellen he, aan u de keuze"

Toen werd het gesprek onaangenaam en heb ik mijn aanvraag teruggetrokken. Je zal maar een schade moeten afwikkelen met zo'n stel helderzienden :bifun
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Endebendebus »

Wilde een aanvraag doen bij camperverzekerd:

"nou meneer heeft u naast de camper nog een andere auto?"
Eh..nee
"nou het gaat om een T4 dan weten wij het al..."
Eh..wat weet u al?
"dan wordt de camper gebruikt als auto dus"
Dat is gek, u kunt dus zien door de telefoon dat ik de camper als auto gebruik. Terwijl ik ook een fiets heb!
"Tja meneer en u moet ook een bearlock hebben"
Op mijn fiets?
"Nee meneer op de auto..eh..ik bedoel camper"
Ja, ja DAT zet u er niet bij op uw website he?
"Tja wij kunnen voorwaarden stellen he, aan u de keuze"

Toen werd het gesprek onaangenaam en heb ik mijn aanvraag teruggetrokken. Je zal maar een schade moeten afwikkelen met zo'n stel helderzienden :bifun
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie