Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

extra electriciteit in de koffer

vragen over de T5
Plaats reactie
bartmaerivoet
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2013, 11:53

extra electriciteit in de koffer

Bericht door bartmaerivoet »

Hallo, heb een T5 dubbel cabine. Ik wil graag een 12V aansluiting in de wand achter de bank (voor de dvd-spelers van de kids) en ook 2 dikke kabels voor de omvormer van 12V naar 22V in de koffer te monteren. Langs welke weg geraak ik best van het motorcompartiment en de zekeringkast naar de koffer?

Alvast bedankt voor de geweldige tips! :yes

gr
Bart
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: extra electriciteit in de koffer

Bericht door jacobsentertainment476 »

In de Multivan is dat soort aansluitingen allemaal al daar, in de Transporter durf ik niet te zeggen wat allemaal al is weg gewerkt aan aansluitingen.
Ik weet van mijn eigen auto dat er veel ruimte is onder de auto, ik zou dan zelf een kabel van de hoofd accu trekken onderlangs naar achteren en deze ( het liefst via een bestaand gat) weer naar binnen voeren. Ik heb zelf dan een 300watt 230Volt omvormer onder de voorstoel verwerkt en deze via een relais en een geschakelde + aangesloten. dus als de auto van contact is, is er ook geen 230v meer. Dit is voor opladers en dergelijke voldoende.
Denk er wel aan om deze zo dicht mogelijk bij de accu ook een zekering te monteren, dat mocht er een beschadiging komen aan de bedrading dat niet je auto in de brand vliegt.

:werkaanT4 succes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
bartmaerivoet
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2013, 11:53

Re: extra electriciteit in de koffer

Bericht door bartmaerivoet »

Hey, sorry voor het late bedankwoordje, maar ben een tijdje heel druk bezig geweest. En gezien de geringe reacties, vermoed ik dat het idd langs onder zal worden. Een andere weg zal moeilijk te vinden zijn. :-)

Toch nog bedankt voor je berichtje!
gr
Bart
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: extra electriciteit in de koffer

Bericht door Pascal-141 »

Bij een T5 kun je een kabel vanaf de batterij naar achterbrengen door in de ruimte achter de batterij (onder de voorruit) via de doorvoerrubbers naar binnen te gaan . Je komt dan in de cabine binnen onder het dashboard , links boven de pedalen .
Vanaf daar kun je onder het tapijt/rubber de wielboog naar beneden volgen , zo in de instapbak , en zo verder naar achter .
Zo heb ik het toch gedaan om 12V in de laadruimte te hebben . Ik heb er ook een aftakblok bijgeplaatst onder de bestuurderszetel , als ik nu nog extra stroom nodig heb , kan ik simpel onder de zetel aftakken .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie