Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california aanpassingen en handigheden ratlook`s California

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

california aanpassingen en handigheden ratlook`s California

Bericht door ratlookcalifornia »

Ga hier in de komende tijd maar eens bijhouden wat er zoal is gedaan aan mijn California, het betreft een 2007 comfortline met 174 Pk. Mogelijk dat ik hier ook tips in kan plaatsen samen met andere california bezitters daar deze net weer iets afwijken van andere T5 modellen ( en ook wat andere "kwaaltjes" lijken te hebben :muur )... Ook qua inrichten en inladen voor reizen is er een hoop te leren van elkaar dus mocht je ruimte besparende tips hebben .....plemp ze hier :jump .

Mijn Cali is in Januari 2012 gekocht bij Scharphof ( nadat ik een jaar met een zelfbouw T5 camper heb gereden en deze daar goed genoeg kon inruilen ) en is daar opgehaald na dat hij als laatste nog een beurt van de VW dealer heeft gekregen ( goed voor de VW mobiliteitsgarantie e.d. ), een nieuw tentzeil ( model later met extra ruit aan de kopse kant) en wat andere zaken.

Regulier onderhoud zal gebeuren door een universeel bedrijf en door de VW dealer ( voor de echte beurten op tijd en twijfelgevallen....heb daar gelukkig een kennisje werken en dat scheelt bij de eerste diagnose al behoorlijk :toppie )...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Oviivo »

Dit ga ik natuurlijk volgen!

Ik heb ook bij Scharphof gekeken, maar uiteindelijk zelf de import gedaan. Grappig dat ik later Een mooie Cali bij hen zag staan die ik eerst in Duitsland had bekeken :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Oviivo »

Een tip voor extra opbergruimte in de keuken; een dubbele lade van Aljo. In tegenstelling tot de enkele originele lade, hebben deze een aluminium front en trek je ze volledig uit. Ook door de optionele flexibele indelingschotjes, heb je echt een berg ruimte extra!

Er zou nog precies een PortaPotti onder moeten passen, maar dan zonder de Brandrup plaat. Wij vervoeren de plee los.

Afbeelding

Afbeelding
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Icebox »

Ik volg. Ook ik ben telkens weer bezig om het anders in te richten. Nu zal de inrichting van onze bussen sowieso verschillen, maar goed. Ik denk dat de inrichting zoals ik hem nu heb, voor mij de meest ideale is. Achterin twee kratten met gereedschap en overig spul (water e.d.) daarvoor passen nog net mijn schoenen (87 paar) en op de kratten past net 1 nieuwe stoel of de tafel. Voorheen paste de twee oude stoelen én de tafel erboven, maar die twee zijn kapot (zaten ook niet zo lekker hoor...) Als ik alleen ben gaat er geen extra tafel mee en vaak ook geen stoel omdat ik het liefst op de treeplank zit.
Onder de bank het voedsel verdeeld over open bakjes. In de kastjes de pannen en borden e.d. Het past zo precies in elkaar. Ook lelijke borden eten lekker... :bonk Daarbij (doordat het in elkaar staat) rammelt het niet. Achter bovenin de hygiene spulletjes (nee geen deo bussen). Ook een stoelhanger voor de bestuurdersstoel. Voor mij niet geschikt want ga alleen maar meer troep bewaren. En oh, ook nog een laatje en een kastje voor de PP en afwasspullen, 2 teiltjes en genoeg schoonmaakspul voor een jaar. Voor het handige en om de camper opgeruimd te doen lijken heb ik een mand mee waar alle niet nader te identificeren rotzooi in gaat. En ook neem ik die zonnewerende voorschermen niet meer mee, ik gebruik een dekentje hiervoor. Scheelt ook weer wat cm3.

Dat dus als ik alleen ben. Of met z'n twee. Als de kinderen mee zijn wordt het een ander verhaal.... Dan is de camper tot de nok toe volgeladen maar dan gaan we vaak ook maar naar 1 of 2 plekken en vind ik het niet zo hinderlijk.

Oviivo. Dat ziet er netjes uit. Waar zit je wasbak? Netjes weggewerkt daar boven?

P.S. Naast het volgen doe ik dus ook maar meteen mee :knipoog
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Oviivo »

Icebox schreef: Oviivo. Dat ziet er netjes uit. Waar zit je wasbak? Netjes weggewerkt daar boven?
Klopt, dat is standaard zo bij een T5 Cali :zwaai

Afbeelding (voorbeeldje)
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door ratlookcalifornia »

Onderdeel waar ik (wel) erg tevreden over ben is het aanbrengen van een led strip over de voorzijde van het gat waar we doorheen klimmen naar boven en wat is aangesloten op een extra schakelaartje dat vastgemaakt zit naast de kaartleeslamp die standaard in de cali zit. Ik heb nu een mooi en zuinig licht . De strips zijn twee gekoppelde exemplaren van kruidvat ( vaalk weer in de aanbieding ) in warm wit. De kap is `s avonds mooi egaal verlicht en ook het opmaken van de bedden gaat nu makkelijker ( alsmede het checken van het naar binnen klappen van de veren in het tentzeil bij het sluiten van het dak ).


Afbeelding



Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Oviivo »

Dat is een goede tip! Zit de strip niet in de weg bij het dichtvouwen van het dak?

:love
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door ratlookcalifornia »

Oviivo schreef:Dat is een goede tip! Zit de strip niet in de weg bij het dichtvouwen van het dak?

:love
Nee, totaal niet :sjaal ....hij zit op de harde rand van het tentzeil en de schakelaar zit op het gedeelte waar ook de leeslamp zit ( gaatje boren in de afdekplaat van het lampje en de draden hier over het plaatwerk laten lopen met een zachte afdekking) . De strip zo dicht mogelijk tegen het dak aan plakken dan heb je nergens last van....


:zwaai
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Oviivo »

Mijn vrouw kijkt me nu meewarig aan, maar ik heb weer een klusidee opgedaan :jump

Dank :jumpklap
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door ratlookcalifornia »

Oviivo schreef:Mijn vrouw kijkt me nu meewarig aan, maar ik heb weer een klusidee opgedaan :jump

Dank :jumpklap

hahaha,.....tja,.....ze zijn ook allemaal hetzelfde. :lach ... ( ik heb ook led verlichting in de kastjes gemaakt, kun je `s avonds je spullen vinden en heb je wat indirect licht via een afstandbediening......projectje er na :gekte ? )
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Oviivo »

Daar had ik ook al een aan gedacht, ik ga ze groot inkopen, die LED strips :knipoog
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door ratlookcalifornia »

Oviivo schreef:Daar had ik ook al een aan gedacht, ik ga ze groot inkopen, die LED strips :knipoog

let wel op dat je ze moet verlengen van het ene naar het andere gedeelte ( 5 aders solderen).......Ik laat het binnenkort even zien . Staat weel leuk en is super handig om je zooi te kunnen vinden in het donker ( plus je zit niet zo in de kijker `s avonds)....
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Icebox »

Mooi hoor zo'n interieur van de T5! :love
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Oviivo »

Nog een opbergtip; legborden in de hangkast;

viewtopic.php?f=13&t=41231&start=45#p301020" onclick="window.open(this.href);return false;

:adhd
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door ratlookcalifornia »

sidebars aangeschaft en deze onder de cali gebouwd,......resultaat viel tegen ( stonden veel te ver van de auto af , wel praktisch maar niet mooi) en dus de slijptol er in en de gaten verzet.......Nu bijna tegen het plaatwerk aan en dat staat m.i. wat beter.....http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 6/qplu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/20/49wy.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 1/zk6y.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 7/ad7l.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 3/iueo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 7/r1oj.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tevens nog een ander matras aangeschaft voor het bovenbed,....hierin zit traagschuim en koudschuim ( campercentrum a`foort) en dat kan gewoon blijven liggen terwijl wel de kap nog dicht kan. Scheelt weer een stel toppers in de achterbak die telkens van het dak af moeten en heel veel ruimte innemen.

Ook nog even het led snoer uit de auto gerukt,......de kwaliteit van de strip was toch niet zo betrouwbaar waardoor de kleuren naar eigen idee aan gingen.......nu maar Ikea Dioder onderdelen gebruikt en dit ziet er goed uit. Gaan we dus nog even uitbreiden met twee extra setjes ( de smaak te pakken :nuts )....
Plaats reactie