Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aandrijving kapot

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: aandrijving kapot

Bericht door jacobsentertainment476 »

Nee dank U Matje, die van mij gaat nog wel een poosje mee hoop ik. :muur :yes
Kwanta kost da :ie bij jou, en compleet met steek as/bak as ?

ouwe handelaar :knipoog
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: aandrijving kapot

Bericht door matje86 »

nada noppes , weetjewel ding wel zelf ophalen anders 100 euro voor bezorgen :knipoog
Laatst gewijzigd door matje86 op 17 jun 2013, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: aandrijving kapot

Bericht door Gerrit354 »

Toch wel van de zotte dat Pon iedereen vrolijk laat rondrijden met busjes die random stil kunnen vallen met levensgevaarlijke situaties tot gevolg. Volvo heeft nu een vergelijkbaar probleem met een klein aantal auto's met de 1.6d motor en die worden allemaal teruggeroepen en wordt de as kosteloos vervangen.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: aandrijving kapot

Bericht door jacobsentertainment476 »

Gerrit354 schreef:Toch wel van de zotte dat Pon iedereen vrolijk laat rondrijden met busjes die random stil kunnen vallen met levensgevaarlijke situaties tot gevolg. Volvo heeft nu een vergelijkbaar probleem met een klein aantal auto's met de 1.6d motor en die worden allemaal teruggeroepen en wordt de as kosteloos vervangen.
Het zal je verdorie gebeuren, net lekker onderweg op vakantie en je begint net aan een lekkere klim de berg op. En plots is je as rond gedraaid in aandrijf as :muur
Daar sta je dan lekker langs de kant, en je kunt zonder afslepen zelf geen kant meer op dus. Je denkt ach de auto heeft nog maar 160.000km op de klok, das een fijne jonge auto die eigenlijk net ingelopen is.

Als VW hier nog z'n gezicht nog mee zou willen reden dan zou ik ( als ik VW was) elke as die op die manier binnen komt met spoed en vrij van kosten vervangen. Als een aandrijf as nou eens na 300.000 of 400.000 kilometer versleten is nou vooruit dan, maar eigenlijk valt een onderdeel als dit niet echt in de groep slijtdeel zoals een homokineet of dergelijke. Aan de andere kant om een prijskaartje van ongeveer €700,- ruil je de bus ook niet op in, en neem je dit maar voor lief. Maar die €700,- kan wel degelijk een vakantie killer zijn.

Duidelijk mag zijn dat VW hier en daar in de moderne auto/bus z'n naam Duitse grundlichkeit niet meer waard is. Het is geen auto meer voor het volk, maar voor de omzet/winst :muur

Het is maar goed dat wij hier op :wjw al snel de symptomen kunnen aangeven als iemand een raar klonkje hoort rechts voor. :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie