Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Opfrisser

Bericht door kurt&oxana »

Jurgen VH schreef:Ok, ik heb een AB setje gekocht en wel deze http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV004" onclick="window.open(this.href);return false; heeft iemand al zo'n setje ingebouwd en zo ja kan je me dan zeggen welke draden ik moet verbinden. Heb me 2d geleden al aangemeld op het forum maar kan me wel inloggen maar geen topics bekijken en dus ook de betreffende info niet opzoeken :muur

Heb al wel gevonden dat vw een pneumatische sturing heeft en niet de elektrische sturing die dan nog eens + of - zou kunnen zijn :knipoog

Alle info is welkom natuurlijk :zwaai
Niet alle VW's zijn pneumatisch Jurgen , de T4 ook niet , zal eens kijken bij de mijne of ik het nog zie welke draden ik verbonden heb
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

kurt&oxana schreef:
Jurgen VH schreef:Ok, ik heb een AB setje gekocht en wel deze http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV004" onclick="window.open(this.href);return false; heeft iemand al zo'n setje ingebouwd en zo ja kan je me dan zeggen welke draden ik moet verbinden. Heb me 2d geleden al aangemeld op het forum maar kan me wel inloggen maar geen topics bekijken en dus ook de betreffende info niet opzoeken :muur

Heb al wel gevonden dat vw een pneumatische sturing heeft en niet de elektrische sturing die dan nog eens + of - zou kunnen zijn :knipoog

Alle info is welkom natuurlijk :zwaai
Niet alle VW's zijn pneumatisch Jurgen , de T4 ook niet , zal eens kijken bij de mijne of ik het nog zie welke draden ik verbonden heb
Ok bedankt Kurt das :toppie ik weet al van Oskar dat het een positieve sturing is :knipoog

Volgens het SPY positieve sturingsschema:

Sturingen:
Oranje = niet in gebruik
Wit = sluiten (op welke kleur van de bestaande cv ??)
Geel = +12V (dus constante + samen met Geel/zwart)
Oranje/zwart = niet in gebruik
Geel/zwart = +12V (dus constante + samen met Geel)
Wit/zwart = open (op welke kleur van de bestaande cv ??)

Bruin = knipperlicht L + R = (aan welke kleur bestaande bedrading ??)
Rood/zwart = kofferbak (welke ik niet ga gebruiken wegens aanmaak stekkers en bedrading die afgetakt zijn via het schuifdeurcontact)
Rood (dun) = is enkel mogelijk via comfortrelais sluiting ramen (heb ik deze ?? denk het niet zo ja aan welke kleur draad koppelen ??)
Zwart = massa -
Rood (dik) = constante +
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Opfrisser

Bericht door odorf »

Ben je de spierpijn al weer wat vergeten ... met zo'n mooi resultaat?

Ziet er heel netjes uit, frontje is kwestie van smaak. Mooi detail ook in de spiegels.
Zeker als dadelijk het trekoog ook zwart is.

Geniet ervan!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

odorf schreef:Ben je de spierpijn al weer wat vergeten ... met zo'n mooi resultaat?

Ziet er heel netjes uit, frontje is kwestie van smaak. Mooi detail ook in de spiegels.
Zeker als dadelijk het trekoog ook zwart is.

Geniet ervan!
Odorf
De spierpijn en vooral vinger pijn was na 3d weg, 1 x de bus terug was en ik kon beginnen met monteren werd het weer 2d :adhd :werkaanT4 de rest doe ik met kleine beetjes. Het belangrijkste was dat de bus zo snel mogelijk rijdbaar was en dit is gelukt :yes

Bedankt Odorf :zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opfrisser

Bericht door Multivan Generation »

Jurgen VH schreef:De spierpijn en vooral vinger pijn was na 3d weg

Heb jij je gehele bus gevingerd dan? :ie



























































:bifun :bifun :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Multivan Generation schreef:
Jurgen VH schreef:De spierpijn en vooral vinger pijn was na 3d weg

Heb jij je gehele bus gevingerd dan? :ie



:bifun :bifun :bifun :bifun
:bifun :bifun als ik iets vinger Peter zal het toch iets anders zijn dan mijn busje :knipoog :feest :bifun

Mijn duim was anderhalve x zo dik als normaal van met mijn nagel in de kleine randjes te duwen om te schuren, dus ik kan toch wel zeggen dat ik in de kleine randjes van de bus gezeten heb :bifun
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

CV setje is geplaatst (wegens tijdsgebrek heb ik de knipperlichtaansturing nog niet gevonden), bedankt Oskar voor de bijsturing :knipoog
Hier wat uitleg hoe je het setje aansluit in de T4 die een positieve aansturing heeft :knipoog

Deze worden NIET gebruikt en dienen voor een negatieve aansturing:
Oranje = afknippen en afplakken
Oranje/zwart = afknippen en afplakken

Deze worden NIET door mij gebruikt:
Rood/zwart = kofferbak en dient voor de kofferbak appart te sturen (welke ik niet ga gebruiken wegens aanmaak stekkers en bedrading die afgetakt zijn via het schuifdeurcontact)
Rood (dun) = is enkel mogelijk via comfortrelais en dient voor sluiting van de ramen (heb geen comfortrelais)

Sturingen voor CV:
Geel = +12V en komt samen met Geel/zwart op een constante + op de T4
Geel/zwart = +12V en komt samen met Geel op een constante + op de T4
Wit = sluiten pulse en komt op de gele draad van de T4
Wit/zwart = open pulse en komt op de witte draad van de CV besturing

Bruin = knipperlicht L zwart/witte en R zwart/groene (bedankt Oskar)

Zwart = massa -
Rood (dik) = constante +

:zwaai
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Morgen heb ik de rest van de spulletjes: tankklepje, velgen en dakspoiler :yes

Heb enkel een probleem met de levering van de vijzen en centreerringen voor de velgen die ik via ebay besteld had en nog steeds niet aangekregen heb (wss verloren gegaan tijdens verzending) :ie verkoper gaat ze maandag nogmaals op de post doen dus heb ik morgen wel velgen maar kan ik ze wss pas eind van de week er onder zetten :muur
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Velgen zijn super, maar zijn niet in antraciet gespoten maar zwart. Misverstand tussen mij en de spuiter maar denk dat het mss toch nog beter zal staan indien niet dan mag ik ze terug geven en worden ze alsnog in antraciet gespoten :yes Als dit geen service is weet ik het niet.
Heb geen foto's meer kunnen maken omdat ik ze pas thuis gekregen heb en ik nadien direct door moest om te gaan werken, dus deze hebben jullie nog te goed :knipoog
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Hier zijn de foto's, de naafkapjes ga ik voorzien van VW stickers :knipoog
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

:yes Nu ist nog wachten op de bouten en centreerringen die ik 14d geleden al besteld had en al minstens een week in mijn bezit had moeten hebben :nuts
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Opfrisser

Bericht door Gretschi »

Jurgen VH schreef:Velgen zijn super, maar zijn niet in antraciet gespoten maar zwart. Misverstand tussen mij en de spuiter maar denk dat het mss toch nog beter zal staan indien niet dan mag ik ze terug geven en worden ze alsnog in antraciet gespoten :yes Als dit geen service is weet ik het niet.
Heb geen foto's meer kunnen maken omdat ik ze pas thuis gekregen heb en ik nadien direct door moest om te gaan werken, dus deze hebben jullie nog te goed :knipoog
Ziet er strak uit Jurgen, ik zou 't zo laten,

groetjes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opfrisser

Bericht door Multivan Generation »

Gretschi schreef:Ziet er strak uit Jurgen, ik zou 't zo laten,

groetjes
Ik zou er toch minstens een setje banden om heen doen,
rijdt anders zo moeilijk :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Multivan Generation schreef:
Gretschi schreef:Ziet er strak uit Jurgen, ik zou 't zo laten,

groetjes
Ik zou er toch minstens een setje banden om heen doen,
rijdt anders zo moeilijk :knipoog
:bifun :bifun en mss nog onder de bus steken want op mijn terras kan ik er ook ni veel mee doen :bifun
Velgen en banden heb ik in de bandencentrale binnen gegooid en haal ik morgen wel terug op :knipoog
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: Opfrisser

Bericht door Marcel van Es »

Jurgen VH schreef:
Multivan Generation schreef:
Gretschi schreef:Ziet er strak uit Jurgen, ik zou 't zo laten,

groetjes
Ik zou er toch minstens een setje banden om heen doen,
rijdt anders zo moeilijk :knipoog
:bifun :bifun en mss nog onder de bus steken want op mijn terras kan ik er ook ni veel mee doen :bifun
Velgen en banden heb ik in de bandencentrale binnen gegooid en haal ik morgen wel terug op :knipoog
Hoi Jurgen vind je bus erg mooi geworden kwa kleur helemaal top.
ben ook echt benieuwd als alles af is.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Opfrisser

Bericht door kurt&oxana »

Jurgen VH schreef:
Multivan Generation schreef:
Gretschi schreef:Ziet er strak uit Jurgen, ik zou 't zo laten,

groetjes
Ik zou er toch minstens een setje banden om heen doen,
rijdt anders zo moeilijk :knipoog
:bifun :bifun en mss nog onder de bus steken want op mijn terras kan ik er ook ni veel mee doen :bifun
Velgen en banden heb ik in de bandencentrale binnen gegooid en haal ik morgen wel terug op :knipoog
Tja goed , da binnen gooien vindt ik ook maar , al dat mooie spuitwerk voor niks , ik zou ze gewoon afgeven :bifun :bifun :bifun
T4 Multivan 2.5 TDI
Plaats reactie