Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Een echte of niet???

vragen over de T4
Plaats reactie
JanvanLeiden
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2013, 19:15

Een echte of niet???

Bericht door JanvanLeiden »

Beste allen,

Als nieuw gebruiker en als aspirant t4 california bezitter heb ik wat hulp nodig bij het bepalen of een auto die ik op het oog heb een echte california of een goed gemaakte zelfbouw is. Ik ben gaan twijfelen omdat er voor de afdichting van het hefdak aan de carrosserie geen rubbers zitten, bv thv de voorruit. Ook viel het vaste paneel linksachter me op. Op de foto is ook de standverwarming te zien, maar de linker ken ik niet en lijkt gezien de pasvorm nabouw. Het dashboard lijkt me ook afwijkend. En dan natuurlijk de automaatbak. Uit dit forum haal ik maar weinig enthousiaste opmerkingen over de automaten van de t4.

Ik hoop dat de echte kenners even de moeite willen nemen om naar de onderstaande link te gaan en aan de hand van de foto's eens mee te kijken of dit een echte is. Dank alvast!

Gr. Jan

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Een echte of niet???

Bericht door sgsdebruijn »

Volgens mij niet echt, zou of net nog cactus stof moeten zijn of dacht dat step by step erachteraan kwam.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Een echte of niet???

Bericht door odorf »

Beste Jan,

Er vallen mij twee dingen op:

-Bouwjaar 1997 en een 'blind paneeltje' kan niet samen. Dat blinde paneeltje, met stickers van surfers en meeuwen (zie mijn avatar)
is alleen in bouwjaar 1993 gemaakt. (grofweg '93-'94 dus) Daarvoor en daarna was het altijd een raam.

-En de sticker op de motorkap is later aangebracht. Niet in lijn met de onderrand van de kap. Ik heb dus bij het bekijken van één foto al hele grote twijfels over de echtheid.

Oh en nog één
Korte neus, klopt niet vanaf '95-'96 is bij mijn weten een westfalia altijd een 'wijsneus/designneus/lange neus'

Edit, nog iets langer gekeken;
Interieur is van '91- tot max '93. (Ronde hoeken luik accukast, Extra klep om watertank vulpijp.) De bus kan wel uit '97 zijn, want het plaatwerk onder de grille is uit één stuk en hij heeft aan de bijrijderskant, voorspatbord, sleuven voor de lucht. (beide van na '96)
Standkachel kan dubbel zijn ... ik heb er ook ooit eens ééntje bezichtigd waar twee aparte -werkende- standkachels in zaten. :nuts
Één D2L, standaard én een webasto met afstandbediening.


Maar de Westfalia is NEP, dat wil zeggen, NIET origineel. Maar je kunt er wel een hele goede camper aan hebben. :bonk

Groeten,
Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 20 jun 2013, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
JanvanLeiden
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2013, 19:15

Re: Een echte of niet???

Bericht door JanvanLeiden »

Dank voor jullie hulp, ik ben eigenlijk al overtuigd dat het nabouw is. Is toch een uitkomst, zo'n forum als dit. Hoop nog eens van jullie expertise gebruik te mogen maken. Dank!
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Een echte of niet???

Bericht door sgsdebruijn »

Als het netjes is gedaan hoeft het geen probleem te zijn, maar netjes is niet alleen of alle panelen vastzitten, kastjes vastzitten maar ook de elektronica is een belangrijk onderdeel.
Hij ziet er zo op het oog wel netjes uit
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
JanvanLeiden
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2013, 19:15

Re: Een echte of niet???

Bericht door JanvanLeiden »

Juist daarom wil ik graag origineel. Nogmaals dank voor de hulp.
Gr. Jan
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Een echte of niet???

Bericht door Multivan Generation »

Er is een zeer uitgebreid topic van annoyingthing over deze materie..
Zoek er maar eens op :knipoog

Heel veel tips staan er in..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Een echte of niet???

Bericht door limburger »

er zit ook geen spoiler boven de voorruit, dat in combinatie zonder die rubber blokjes in de goot... denk niet dat het droog blijft binnen met regen op de snelweg :muur
een nette ombouw hoeft niets mis mee te zijn!
"KORTOM DE AUTO IS KANT EN KLAAR NU NOG EEN KOPER DIE ER JAREN PLEZIER VAN KAN HEBBEN" :bonk :bonk

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Een echte of niet???

Bericht door frans_t4 »

limburger schreef:er zit ook geen spoiler boven de voorruit, dat in combinatie zonder die rubber blokjes in de goot... denk niet dat het droog blijft binnen met regen op de snelweg :muur
een nette ombouw hoeft niets mis mee te zijn!
"KORTOM DE AUTO IS KANT EN KLAAR NU NOG EEN KOPER DIE ER JAREN PLEZIER VAN KAN HEBBEN" :bonk :bonk

:driveT4 :T44EVER
Nou vandaag de spoiler getest... :ie Die heb ik afgelopen weekeinde weer op het dak gelijmd met dubbelzijdig tape... Heb wat werkzaamheden verricht in de goten.. :bonk
Vandaag de ultime test gehad op de A1 tussen Apeldoorn en Deventer.. rond de klok van half drie... tjee wat een enorme onweersbui was dat niet normaal... maar we hebben het keurig droog gehouden binnen... :jumpklap

Frans..

PS...
Als de auto verder goed is.. en de inbouw in orde.. tja... In de onze is de standkachel ook nadien ingebouwd en de bediening als mede de timer zit op het dashboard voor in de auto...
Origineel wil niet altijd zeggen beter!!
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Een echte of niet???

Bericht door Leo45 »

Zoek maar op het forum maar een echte westfalia heeft ook een type plaatje van westfalia erin zitten, meestal op de stijl bij de schuifdeur.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Een echte of niet???

Bericht door heartbeat »

geef mij een chassis nummer en ik kan het zo voor je nazien
doe dit dan wel in een PB of mailtje

grt rob
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Een echte of niet???

Bericht door Endebendebus »

Mmmm een AAB (scheeps)diesel en ook nog een automaat. :alarm
Zou even verder kijken voor dat geld..
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie