Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Particulier grijskenteken? (zonnepanelen en btw-ondernemer)

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vwardje
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 feb 2007, 23:37
Locatie: wierden
Contacteer:

Particulier grijskenteken? (zonnepanelen en btw-ondernemer)

Bericht door vwardje »

Het is al een eeuwige discussie hier, maar sinds deze week is er toch een lichtpuntje,
ik weet niet of ik nu te ver van de realiteit afzit, maar ik wil toch de discussie hier starten.

Het gaat namelijk over particulieren die BTW ondernemer kunnen worden, als ze dmv zonnepanelen, stroom leveren aan het netwerk.

Voor particulieren die stroom leveren, moeten waarschijnlijk BTW gaan betalen over de geleverde stroom. http://tweakers.net/nieuws/89791/hvj-bt ... in-eu.html Om dit terug te kunnen vorderen, moet een particulier, zich als btw-ondernemer inschrijven.

EN volgens mij kan een BTW-ondernemer gebruikmaken van de grijskenteken regeling. :jumpklap

Klopt dit of ga ik nu iets te snel... :bonk
there is no bussie like vw bussie
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Particulier grijskenteken? (zonnepanelen en btw-ondernem

Bericht door quercusgarden »

Volgens mij alleen als je in een kalenderjaar meer dan 1.225 uren aan je bedrijf besteedt, krijg je een paar fiscale faciliteiten zoals de grijs kenteken regeling.
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Particulier grijskenteken? (zonnepanelen en btw-ondernem

Bericht door Gerrit354 »

En dan nog moet je je bus bijtellen voor prive, een beetje leuke T5 kost minimaal 50k, dus komt er minimaal 12,5k bovenop je inkomen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Particulier grijskenteken? (zonnepanelen en btw-ondernem

Bericht door Multivan Generation »

Goh,
ik kan dus ondernemer worden.. cool :winter :winter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Particulier grijskenteken? (zonnepanelen en btw-ondernem

Bericht door caddy »

quercusgarden schreef:Volgens mij alleen als je in een kalenderjaar meer dan 1.225 uren aan je bedrijf besteedt, krijg je een paar fiscale faciliteiten zoals de grijs kenteken regeling.
Dat klopt maar die uren hebben niks met de grijs kenteken regeling te maken.
Ik vind dat TS wel een punt heeft maar of je dan van de mogelijkheid gebruik moet maken is nog maar de vraag.
gr, Jan.
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Particulier grijskenteken? (zonnepanelen en btw-ondernem

Bericht door Thé Vier »

Ik ben geen ondernemer en heb geen ervaring met BTW, maar ik meen wel eens opgevangen te hebben, dat je BTW mag verrekenen. Dus de ontvangen BTW van de energiemaatschappij mag ik verrekenen met de betaalde BTW, die ik heb gedaan voor mijn 'onderneming' om te controleren, of ik elke dag lever aan de energiemaatschappij, moet ik wel een 'kantine' aanhouden en over de inkopen daarvoor betaal ik BTW. dus mag ik die dan verrekenen? Voelen jullie hem........?? :jump
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Particulier grijskenteken? (zonnepanelen en btw-ondernem

Bericht door heemskerk »

quercusgarden schreef:Volgens mij alleen als je in een kalenderjaar meer dan 1.225 uren aan je bedrijf besteedt, krijg je een paar fiscale faciliteiten zoals de grijs kenteken regeling.
Al serieuze ondernemer houdt je natuurlijk toezicht of de zon wel doorlopend je goudmijnpanelen belicht. Vanuit een lederen directiehangmat moet dan toch aan de minimumurencriterium kunnen worden voldaan... :toppie
Plaats reactie