Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kaunertal gletsjer Oostenrijk

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door frans_t4 »

Een aantal jaren geleden zijn we met de Volvo V70 naar de Kaunertal gletsjer gereden .. 29 haarspeld bochten een belevenis... echter dat was met de V70 fluitje van een cent.
Mijn vraag, heeft iemand hier deze rit al eens gemaakt met een T4 en een 2,4l 5 cilinder Diesel...

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door matje86 »

neen , maar je kunt gewoon sturen hoor, mits het niet te glad is en je winterbanden om hebt :love
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
ajm
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2011, 21:34

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door ajm »

Winterbanden... :nuts
Ik kom er al jaren,( in de zomer ) meestal s/morgens vroeg of heel laat= gratiz
Met een t4 2.5 gaat het iig, nix speciaal, met de Gavia had hij meer moeite :knipoog
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door koekie520 »

Ben met mijn vorige California, 2.4D, bij de Grossglockner naar de gletsjer geweest. De Transfagarasan pas in Roemenië, en nog enkele bergpassen. 'tzijn geen snelwegen he. Je geraakt gemakkelijk boven. Alleen af en toe de remmen rust gunnen bij het afdalen en zo veel mogelijk op de motor remmen. Niet continu remmen, alleen even kort en hard als het nodig is.
'tis wel werken, de boze blikken van de rallyrijders die in colonne achter je rijden gewoon negeren :knipoog
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door m.c van den berg »

De stilfserjoch of passa stelvio (IT) heb je bijna bovenaan 48 haarspelden :zwaai tot 2785m hoog ja met de auto :ikrij
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door frans_t4 »

:yes ... allen bedankt voor de input, ik was een beetje bang dat de 2,4 tjes niet boven konden komen... maar het blijkt anders.... :love
@ koekie520 ... ben met de Volvo V70 automaat wel berg rijden gewend... deze auto heeft een bloedje hekel aan remmen op de motor...zelfs in L, dus kort en heftig remmen.
Maar wel 170PK om de bult op te klimmen... :alarm

@ ajm Mmmmm hoe vroeg is vroeg... ?? :gekte Ook al eens een nachtje stiekem door gebracht op de gletsjer???.. :T4politie

Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door Multivan Generation »

gelet op je andere topic viewtopic.php?f=2&t=42730

dien je wel je rijstijl aan te passen :knipoog
Wellicht dat het veel in zijn 2 wordt en kans op zijn 1 :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door frank884 »

gewoon in de 1 of de 2 dan komt die toch overal boven
en omlaag ook in lage versnellingen dan hoef je niet de remmen weg te fikken
en niet te gek in de toeren laten gaan....

tja een busje/auto heeft geen motorrem :lach
http://www.youtube.com/watch?v=JtfVWdE1Ngk" onclick="window.open(this.href);return false;
"dat".... is echt super in de bergen/heuvels!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door frans_t4 »

Multivan Generation schreef:gelet op je andere topic viewtopic.php?f=2&t=42730

dien je wel je rijstijl aan te passen :knipoog
Wellicht dat het veel in zijn 2 wordt en kans op zijn 1 :zwaai
Ja Ja Ja.... :goodidea :huilen :bonk ..

Zal een uitdaging worden :ikrij
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door VWT4 »

koekie520 schreef:Ben met mijn vorige California, 2.4D, bij de Grossglockner naar de gletsjer geweest. De Transfagarasan pas in Roemenië, en nog enkele bergpassen. 'tzijn geen snelwegen he. Je geraakt gemakkelijk boven. Alleen af en toe de remmen rust gunnen bij het afdalen en zo veel mogelijk op de motor remmen. Niet continu remmen, alleen even kort en hard als het nodig is.
'tis wel werken, de boze blikken van de rallyrijders die in colonne achter je rijden gewoon negeren :knipoog
Hier ongemerkt, na een lange week bergpassen oa Grossglockner, dit voorjaar de remmen wel aan het roken gehad, was een warme dag en met het raam open ruik je het dan wel.
Spul aan de kant en af laten koelen
Bijlagen
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door Jurgen VH »

Laat die plaatjes maar komen boys and girls, hier krijg ik niet genoeg van :knipoog
Heb al de meeste van die dingen bereden maar steeds met een racebanaan en deze dingen voelen zich hier als een vis in het water net zoals het baasje die haar bestuurd trouwens :knipoog
motor8.gif
motor8.gif (7.05 KiB) 1128 keer bekeken
Ik heb ooit op de Timmelsjoch gereden nadat deze afgesloten was, we waren niet op tijd en hadden dan maar besloten om onder de slagbomen door te manoeuvreren en verder te rijden. Nu weten we waarom deze afgesloten wordt, geen verlichting, dikke mist +/-3m zicht en dan nog de haarspeldbochten met bijhorende ravijnen (die we weliswaar niet konden zien :nuts hier een sfeerplaatje ervan :lach
Afbeelding
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door VWT4 »

Jurgen VH schreef:Nu weten we waarom deze afgesloten wordt
Zelf ook meerdere malen teruggereden want afgesloten, dat is met reden, je moet dit ook niet hebben
http://www.nu.nl/buitenland/3421981/weg ... iving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door Oviivo »

Jurgen VH schreef:Laat die plaatjes maar komen boys and girls, hier krijg ik niet genoeg van :knipoog
Heb al de meeste van die dingen bereden maar steeds met een racebanaan en deze dingen voelen zich hier als een vis in het water net zoals het baasje die haar bestuurd trouwens :knipoog
motor8.gif
Ik heb ooit op de Timmelsjoch gereden nadat deze afgesloten was, we waren niet op tijd en hadden dan maar besloten om onder de slagbomen door te manoeuvreren en verder te rijden. Nu weten we waarom deze afgesloten wordt, geen verlichting, dikke mist +/-3m zicht en dan nog de haarspeldbochten met bijhorende ravijnen (die we weliswaar niet konden zien :nuts hier een sfeerplaatje ervan :lach
Afbeelding
Met een prima SM-T zie ik :yes

Ik heb er net een lang weekend opzitten met dezelfde brommer, maar minder haarspelden in Normandië...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door Jurgen VH »

VWT4 schreef:
Jurgen VH schreef:Nu weten we waarom deze afgesloten wordt
Zelf ook meerdere malen teruggereden want afgesloten, dat is met reden, je moet dit ook niet hebben
http://www.nu.nl/buitenland/3421981/weg ... iving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit wil je zeker niet van kortbij bekijken :gif
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Kaunertal gletsjer Oostenrijk

Bericht door Jurgen VH »

Oviivo schreef:
Met een prima SM-T zie ik :yes

Ik heb er net een lang weekend opzitten met dezelfde brommer, maar minder haarspelden in Normandië...
De SM-T is van mijne maat en is nu ingeruild voor de 1190 adventure :knipoog ik hou het nog steeds bij de ZX10R als track wapen, woon/werk paard en tourbuffel :zwaai
Plaats reactie