Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hefdakdoek afwijkende maat westfalia 1991?

vragen over de T4
Plaats reactie
fvanderstege

hefdakdoek afwijkende maat westfalia 1991?

Bericht door fvanderstege »

beste mensen;

Ik heb tot 2 keer toe een hefdakdoek van "stofamstueck" in duitsland toegestuurd gekregen . Allebei pasten ze niet: een voor hefdak t4 1991-1996 en de ander voor hefdak t4 vanaf 1996 ( de laatste was groter, langer in omvang dan de eerste!)

de laatste is teruggestuurd samen met mijn oude hefdakdoek. Ik heb met de eigenaresse van dit bedrijf via telefoon gesproken . Het verhaal is nu dat ik een afwijkend hefdakdoek heb. een uit een serie van de vroege t4 Westfalia 1991. het blijkt een goretex-doek te zijn dat aan de voor- en achterkant 5 cm breder is dan andere hefdakdoeken van Westfalia ( vanaf 1991).
ik vind het een vreemd verhaal, temeer omdat ik met een andere bus de omloopmaten boven en onder heb vergeleken en die waren gelijk!

weet iemand of dit verhaal klopt? zijn er meer van deze ervaringen? zijn de originele westfaliadoeken ( zoals bijv poptop die levert) altijd passend?
(ik moet nu een speciaal doek laten maken dat dus 2x 5 cm langer is ( voor- en achterkant).

frank
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: hefdakdoek afwijkende maat westfalia 1991?

Bericht door Egbert&Manon »

:groteogen :groteogen

Ik had op mijn vroege 91er een doek van vinyl + katoen.
Dit gewoon kunnen vervangen met een hefdakdoek van Poptop (met opening/gaas aan de voorzijde 91-96).

Mijn Westfalia serienummer is 999.
Je kunt je serienummer zien op de stijl tussen bank en schuifdeur (thv kluisje indien aanwezig).

De eerste serie t/m nummer 1200 (sept 1990 t/m ... 1991) bestond uit diverse uitvoeringen (schuiframen, kluis, standkachel, spiritus/gas kookplaat etc wel/niet aanwezig), maar met het hefdak is volgens mij niet mee geëxperimenteerd.
Vanaf nummer 1200 moest je kiezen voor de extra's
De mijne heeft schuiframen aan beide zijden, spiritus kookplaat en een kluis, maar geen standkachel.
(ik ben niet helemaal zeker van die 1200..........kon ook 1327 zijn..........maar hou het maar op 1200 tot 1400).

Als jij een grotere hefdakdoek moet bestellen, heb jij dan wel een originele Westfalia?
Af en toe duikt er een verbouwde Multivan op die verbouwd is naar California.
Aan het serienummer (achter de voorruit) is te bepalen of dit origineel is.
Zie dit viewtopic.php?t=21548" onclick="window.open(this.href);return false;

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: hefdakdoek afwijkende maat westfalia 1991?

Bericht door Coen220 »

Hoeveel is de onderste omloop maat ?
Bij mij was deze 774 cm en dat moest volgens Stoffamstuck 754 cm zijn,
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar de werkelijke maat van Stoffamstuck was dus toch 774 cm .
mvg Coen220
fvanderstege

Re: hefdakdoek afwijkende maat westfalia 1991?

Bericht door fvanderstege »

ik heb een plaatje van Westfalia met de volgende nummers erop: type 218 001 en daarna: M 02633
dus : wel een echte Westfalia camper
de omloopmaat bij mij is 754 onder en 750 boven en daar zat'm de kneep: de bovenomloop van het doek dat geleverd is was 741 en dat en dat was veel tekort, bovendien kon ik de naden aan de achterkant niet in de hoek krijgen omdat dat doek daar zo'n 5 cm te smal was.

uiteindelijk heb ik vandaag besloten om na al het geharrewar de koop ongedaan te maken : ik krijg het geld teruggestort. en wat mij betreft : niet meer naar stoffamstueck.

meteen contact opgenomen met poptop en ik ga morgen naar noordwijkerhout. kunnen ze meteen kijken of het dak van voor 1996 is. ik ga er vanuit dat het allemaal goed komt.
fvanderstege

Re: hefdakdoek afwijkende maat westfalia 1991?

Bericht door fvanderstege »

Vandaag het doek opgehaald bij poptop in noordwijkerhout en meteen vanmiddag gemonteerd. alles prima verlopen. het zit er mooi strak op. het doek voelt anders aan dat dat van stoffamstueck uit duitsland
dus toch maar gewoon origineel Westfalia kopen een geen geharrewar meer met goedkopere doeken uit buitenland.

dank voor jullie reacties
Plaats reactie