Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Carterpan verwijderen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

Carterpan verwijderen

Bericht door StuntNick »

Hallo mede weetjewelers,

Vandaag ben ik bezig de carterpan te vervangen maar nu ik alle boutjes los heb EN het carter van de motor af heb wil die niet compleet onder de auto weg.
Hij blijft eigenlijk tussen de aandrijfas, motorblok en chassis zitten. Voor mijn gevoel heb ik alle hoeken al gehad maar wie heeft dit eerder gedaan en kan mij wellicht vertellen of ik verder onderdelen moet demonteren of dat ik toch het carter onder de auto vandaan kan krijgen door te wrikken/pielen/trekken/kloten/etc.?

Heeft iemand een tip voor mij want ik zit nu al 2 uur alu origami te doen en het zal toch niet zo zijn dat het blok eruit moet om de carterpan te verwijderen?

Groet nico
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Carterpan verwijderen

Bericht door harry t5 191 »

Wat voor motor? 4 of 5 cilinder?
Krijg je vast betere antwoorden. :ie

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Carterpan verwijderen

Bericht door StuntNick »

AXD
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Carterpan verwijderen

Bericht door StuntNick »

De garage zegt dat ik het blok maar moet losmaken en ophijsen. Dit lijkt mij intenst gestoord voor het verwijderen van de carterpan. Maarja ik ontwerp ook geen auto's...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Carterpan verwijderen

Bericht door heemskerk »

Interesse: waarom wil je de carterpan eraf halen?
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Carterpan verwijderen

Bericht door ronald tdi »

StuntNick schreef:De garage zegt dat ik het blok maar moet losmaken en ophijsen. Dit lijkt mij intenst gestoord voor het verwijderen van de carterpan.

Lijkt mij ook niet.

Wel een vreemd verhaal, maar het blijft wel een VW :bonk
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Carterpan verwijderen

Bericht door StuntNick »

Op de A28 is een fraai stuk beton/cement/steen/hunebed/alienkarkas onder auto door gestuiterd. Initiële inspectie aan de kant van weg leek niet echt spectaculair maar toen ik vandaag mijn auto bij EPS had voor uitlaatwerk zag ik kans om de twee kappen ervoor te verwijderen. En er zit een klein scheurtje in.

Carterpan wou ik lassen maar daarvoor moet die er wel af en brandschoon worden gemaakt.
Ik heb het nu zo goed en kwaad als het kan op de auto schoongemaakt, geschuurd en met twee componenten staal gedicht. Moet morgen hard zijn en dan maar weer alles eronder. Ik zie echt geen 'normale' mogelijkheid om de pan eronder vandaan te krijgen en ik weiger het blok los te bouten en er half uit te takelen. Wellicht dat de aandrijfas verwijderen mij meer ruimte geeft maar dit weet ik pas als ik dat gedaan heb en ook dat is geen 10 minuten klusje.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Carterpan verwijderen

Bericht door ronald tdi »

Mooi verwoord... alienkarkas :bifun :bifun
VWMAC
Berichten: 75
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:30

Re: Carterpan verwijderen

Bericht door VWMAC »

:groteogen En de verzekering?
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Carterpan verwijderen

Bericht door StuntNick »

Tja in de brand steken en verzekering claimen vind ik wat ver gaan voor een carterpan. Maar bedankt voor de tip!!!

Maarja het carter hangt er al weer onder zo goed als kon gerepareerd met vloeibaar alu twee componenten.
De laatste 6 uur ben ik bezig geweest met de nieuwe turbo monteren en ik denk dat ik gek ga worden.
Het wil gewoon niet lukken de laatste twee boutjes van de turbo olieflens erin te draaien. Draad is goed, pakking is goed, bout is goed. Echt alles verliep vrij voorspoedig maar dit trekt op niks...

Iemand nog een tip voor turbo montage?
Plaats reactie